10,6 mln widzów przywitało Nowy Rok z dużymi imprezami sylwestrowymi w telewizji
Średnia widownia wszystkich stacji transmitujących sylwestrowe imprezy między godz. 23.55 ostatniego dnia ub.r. a 0.05 pierwszego dnia br. wyniosła 10,6 mln osób. Zdecydowanie najwięcej, bo 5,80 mln osób śledziło w tym czasie TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Rozbiliśmy bank oglądalności i jest to widoczne nawet w Nielsenie, który w końcu zaczyna urealniać swoje dane - mówi nam Jacek Kurski, prezes TVP.
W kulminacyjnych godzinach, czyli między godz. 23.55 w sylwestra a 0.05 w Nowy Rok najwięcej widzów miała impreza sylwestrowa Telewizji Polskiej, którą na antenie Dwójki oglądało średnio 5,80 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
129 tys. widzów oglądało „Sylwester z Dwójką” na antenie TVP Polonia. Dodatkowe 314 tys. oglądających miała w tym czasie Jedynka, która również w okolicy północy transmitowała imprezę.
Łączna widownia Dwójki, Jedynki i TVP Polonia wyniosła 6,24 mln widzów.
Z kanałami Telewizji Polsat transmitującymi „Sylwestrową moc przebojów” nowy rok przywitało łącznie 2,70 mln widzów (z czego 2,37 mln w Polsacie, 290 tys. w Polsacie 2,37 tys. w Polsacie News 2 i 6 tys. w Polsacie News).
Średnia widownia TVN transmitującego koncert „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” wyniosła 1,65 mln widzów.
Łączna widownia wszystkich stacji pokazujących duże imprezy sylwestrowe wyniosła 10,60 mln osób. Ich udział w rynku uplasował się na poziomie 78,33 proc.
Spośród wszystkich imprez sylwestrowych największym zainteresowaniem cieszył się „Sylwester z Dwójką” zorganizowany przez Telewizję Polską i miasto Zakopane. 6-godzinne widowisko na antenie TVP2 śledziło 4,69 mln osób. Dodatkowe 157 tys. widzów śledziło wydarzenie pokazywane od godz. 23.44 w TVP Polonia (tych danych nie należy sumować, gdyż godziny nadawania audycji na obu stacjach nie pokrywają się).
Względem poprzedniego roku impreza Dwójki zyskała 1,15 mln widzów - wówczas śledziło ją 3,54 mln osób.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z jakości, jak i z samych wyników „Sylwestra z Dwójką”. Udało się nam przebić i tak już znakomitą imprezę sprzed roku, która pokonała wówczas Polsat i TVN. W tym roku rozbiliśmy bank oglądalności i jest to widoczne nawet w Nielsenie, który w końcu zaczyna urealniać swoje dane - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. - Pomiar NAM pokazuje, że te wyniki które przed rokiem były peakiem (ponad 5 mln podczas występu Maryli Rodowicz i Zenona Martyniuka), to w tym roku było to średnie audytorium pierwszych 5 godzin imprezy. Jednak w badaniach do których ma dostęp Telewizja Polska średnia widownia zarówno całej imprezy jak i peaków była o ponad 1 mln osób wyższa - dodaje.
- Mieliśmy rację, że jest potrzeba wypromowania takiej marki jak narodowy sylwester, i jedynym predysponowanym miejscem do tego jest właśnie Zakopane, w którym bardzo dużo ludzi świętuje rozpoczęcie nowego roku. O realizacji imprezy w tym mieście myślałem już od wielu lat. Zawsze się zastanawiałem dlaczego żaden nadawca nie wpadł na pomysł organizacji sylwestrowego koncertu w Zakopanem. Okazało się, że każdy woli robić tańsze sylwestry w niżej położonych miastach, które chociażby mają lepsze warunki logistyczne na rynkach miast, gdzie zamiast grząskiej ziemi są betonowe place, i tym samym nie trzeba budować specjalnych umocnień. Jednak pieniądze to nie wszystko. Najważniejszy jest duch wspólnoty i poczucia jedności w takim dniu, i to właśnie udało się nam uzyskać. Sukcesem było również doskonałe ułożenie koncertów, a także sprowadzenie absolutnie najważniejszych gwiazd muzycznych, zarówno krajowych jak i światowych - komentuje prezes TVP.
Kurski twierdzi, że telewizja publiczna wywiązała się ze swojego zadania, czyli dostarczenia widzom dobrej rozrywki. - Bardzo się cieszę, że tegoroczny sylwester osiągnął tak olbrzymi sukces, ale i jednocześnie jestem świadomy, że bardzo wysoko zawiesiliśmy poprzeczkę. TVP zaczyna ten rok w sposób jaki sobie wymarzyłem. Jest to już kolejny krok odbudowywania prestiżu telewizji publicznej, na który potrzebowaliśmy czasu i pieniędzy. W ramach ostrożnego ryzyka udało się nam m.in. zainicjowac ważne projekty w ramach produkcji wewnętrznej i pozyskać prawa do najważniejszych Imprez sportowychh, ktore nie mogły czekać Ze względu na terminy przetargów. Ta udana impreza sylwestrowa to spektakularny symbol procesu pozytywistycznego: mozolnej odbudowy pozycji o prestiżu telewizji publicznej w Polsce - mówi nam.
Zorganizowaną przez Telewizję Polsat w Katowicach „Sylwestrową moc przebojów” oglądało 2,24 mln widzów w Polsacie, 221 tys. w Polsacie 2, 110 tys. w Polsacie News i 73 tys. w Polsacie News 2 (rok temu było to odpowiednio 3,04 mln widzów w Polsacie, 150 tys. w Polsacie 2 i 121 tys. w Polsacie News, a więc impreza ta zanotowała znaczący spadek oglądalności)
Koncert TVN „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” zorganizowany w Warszawie, którego widownia na głównej antenie wyniosła 1,47 mln osób. Rok temu „Hello 2017” miało 1,49 mln oglądających.
Z danych telemetrycznych wynika, że Polacy 31 grudnia ub.r. spędzili przed telewizorem średnio 6 godz. i 10 min (rok wcześniej 5 godz. i 52 min) zaś 1 stycznia br. - 6 godz. i 7 min (6 godz. i 5 min).
Dołącz do dyskusji: 10,6 mln widzów przywitało Nowy Rok z dużymi imprezami sylwestrowymi w telewizji