SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

18,5 mln zł na reklamę tranzytową w pierwszym półroczu

Wielkość sprzedaży netto w zakresie reklamy tranzytowej (naśrodkach komunikacji) w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2007 roku12.675.064,00 zł. i była niższa w stosunku do analogicznego okresuroku poprzedniego o 3 procent.

ROKSprzedaż w I kwartale w zł.Sprzedaż w II kwartale w zł.
20067.041.665,--13.008.796,--
20075.856.950,--12.675.064,--


Dominujące sektory w pierwszych dwóch kwartałach 2007roku:

Lp.SEKTORI kwartał 2007
1Sprzedaż21,51%
2Żywność16,94%
3Telekomunikacja10,25%
4Rozrywka/Kultura8,44%
5Motoryzacja/Transport7,04%

SEKTORII kwartał 2007
1Rozrywka/Kultura27,35%
2Żywność16,56%
3Telekomunikacja11,80%
4Motoryzacja/Transport10,16%
5Sprzedaż10,05%


Dominujące produkty w pierwszych dwóch kwartałach 2007roku:

Lp.PRODUKTI kwartał 2007
1Sieci handlowe/hipermarkety/galerie17,68%
2Produkty zdrowotne/leki7,70%
3Systemy telefonii komórkowej6,44%
4Odzież/Obuwie6,38%
5Transport1,39%
Lp.PRODUKTII kwartał 2007
1Stacje TV9,73%
2Sieci handlowe/hipermarkety/galerie9,42%
3Piwo9,19%
4Odzież/Obuwie8,60%
5Transport5,88%


- Wyniki drugiego kwartału potwierdzają zasadność twierdzenia,że reklama tranzytowa rządzi się nieco innymi prawami, aniżelipowierzchnie reklamowe na nośnikach standardowych. Jest w dużymstopniu zależna od pór roku, w których prowadzone są kampanie naśrodkach komunikacji. Nie tylko w odniesieniu do produktów, alerównież czasu oglądalności tak przez pasażerów, jak iprzechodniów.

Dobre osiągnięcia sprzedaży w drugim kwartale bieżącego rokupozwalają nam przypuszczać, że rok zakończy się na poziomiepoprzedniego. Sprzedaż w pierwszym półroczu 2007 roku była niższaniż w analogicznym okresie roku ubiegłego o 8 procent(18.532.014,00 w 2007 wobec 20.050.461,00 zł w 2006 roku).

Zwracam jednak ponownie uwagę na zmiany, które w obecnym rokudotknęły reklamę tranzytową: nowe przepisy, ograniczające wniektórych miastach dostępność do środków komunikacji, wprowadzenienowoczesnych pojazdów, dla których cena wynajęcia wzrosła i mogłyone stać się mniej atrakcyjne dla reklamodawców.

Porównując dwa pierwsze kwartały 2007 roku w zakresie sektorów,stwierdzamy jedynie przetasowania wśród głównych reklamodawców. Wkategoriach produktów zauważamy zwiększone wydatki na reklamę"stacje TV" (ponad 1,2 mil. zł. w drugim kwartale). Wysokie wydatkiw obu okresach obserwujemy w kategorii "siecihandlowe/supermarkety", dla których reklama tranzytowa jest bardzokorzystną ze względu na możliwość doboru określonego taboru wwybranych miastach - komentuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

Zestawienie dotyczące reklamy tranzytowej obejmuje firmy AMS,Business Consulting i CAM Media.

Dołącz do dyskusji: 18,5 mln zł na reklamę tranzytową w pierwszym półroczu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl