18,5 mln zł na reklamę tranzytową w pierwszym półroczu
Wielkość sprzedaży netto w zakresie reklamy tranzytowej (naśrodkach komunikacji) w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2007 roku12.675.064,00 zł. i była niższa w stosunku do analogicznego okresuroku poprzedniego o 3 procent.
ROK | Sprzedaż w I kwartale w zł. | Sprzedaż w II kwartale w zł. | ||
2006 | 7.041.665,-- | 13.008.796,-- | ||
2007 | 5.856.950,-- | 12.675.064,-- |
Dominujące sektory w pierwszych dwóch kwartałach 2007roku:
Lp. | SEKTOR | I kwartał 2007 |
1 | Sprzedaż | 21,51% |
2 | Żywność | 16,94% |
3 | Telekomunikacja | 10,25% |
4 | Rozrywka/Kultura | 8,44% |
5 | Motoryzacja/Transport | 7,04% |
SEKTOR | II kwartał 2007 | |
1 | Rozrywka/Kultura | 27,35% |
2 | Żywność | 16,56% |
3 | Telekomunikacja | 11,80% |
4 | Motoryzacja/Transport | 10,16% |
5 | Sprzedaż | 10,05% |
Dominujące produkty w pierwszych dwóch kwartałach 2007roku:
Lp. | PRODUKT | I kwartał 2007 |
1 | Sieci handlowe/hipermarkety/galerie | 17,68% |
2 | Produkty zdrowotne/leki | 7,70% |
3 | Systemy telefonii komórkowej | 6,44% |
4 | Odzież/Obuwie | 6,38% |
5 | Transport | 1,39% |
Lp. | PRODUKT | II kwartał 2007 |
1 | Stacje TV | 9,73% |
2 | Sieci handlowe/hipermarkety/galerie | 9,42% |
3 | Piwo | 9,19% |
4 | Odzież/Obuwie | 8,60% |
5 | Transport | 5,88% |
- Wyniki drugiego kwartału potwierdzają zasadność twierdzenia,że reklama tranzytowa rządzi się nieco innymi prawami, aniżelipowierzchnie reklamowe na nośnikach standardowych. Jest w dużymstopniu zależna od pór roku, w których prowadzone są kampanie naśrodkach komunikacji. Nie tylko w odniesieniu do produktów, alerównież czasu oglądalności tak przez pasażerów, jak iprzechodniów.
Dobre osiągnięcia sprzedaży w drugim kwartale bieżącego rokupozwalają nam przypuszczać, że rok zakończy się na poziomiepoprzedniego. Sprzedaż w pierwszym półroczu 2007 roku była niższaniż w analogicznym okresie roku ubiegłego o 8 procent(18.532.014,00 w 2007 wobec 20.050.461,00 zł w 2006 roku).
Zwracam jednak ponownie uwagę na zmiany, które w obecnym rokudotknęły reklamę tranzytową: nowe przepisy, ograniczające wniektórych miastach dostępność do środków komunikacji, wprowadzenienowoczesnych pojazdów, dla których cena wynajęcia wzrosła i mogłyone stać się mniej atrakcyjne dla reklamodawców.
Porównując dwa pierwsze kwartały 2007 roku w zakresie sektorów,stwierdzamy jedynie przetasowania wśród głównych reklamodawców. Wkategoriach produktów zauważamy zwiększone wydatki na reklamę"stacje TV" (ponad 1,2 mil. zł. w drugim kwartale). Wysokie wydatkiw obu okresach obserwujemy w kategorii "siecihandlowe/supermarkety", dla których reklama tranzytowa jest bardzokorzystną ze względu na możliwość doboru określonego taboru wwybranych miastach - komentuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.
Zestawienie dotyczące reklamy tranzytowej obejmuje firmy AMS,Business Consulting i CAM Media.
Dołącz do dyskusji: 18,5 mln zł na reklamę tranzytową w pierwszym półroczu