22 proc. mniej z reklam TVN, mocno w górę TVN7 i TVN24 (TOP10)
W lutym br. cennikowe wydatki na reklamy w telewizji były o 8,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wśród czołowych kanałów spadki wpływów reklamowych zanotowały tylko TVN i TV4, za to duże wzrosty osiągnęły TVN7 i TVN24.
Cennikowe wydatki na reklamy telewizyjne w lutym br. wyniosły 1,076 mld zł, o 82,1 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 8,3 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W styczniu br. cennikowe budżety telewizyjne były o 9 proc. wyższe niż w styczniu ub.r. (zobacz szczegóły), natomiast w całym 2013 roku faktyczne wydatki, według estymacji Starlinka, zmalały o 3,5 proc., ale w czwartym kwartale już wzrosły, po raz pierwszy od 2,5 roku (więcej na ten temat). Pytani przez Wirtualnemedia.pl w styczniu analitycy z największych domów mediowych prognozowali, że w całym bieżącym roku te wydatki zwiększą się realnie o 1-2 proc. (przeczytaj więcej).
>>> Polsat wyprzedził TVN, TVP2 z jednocyfrowym wynikiem, TVP ABC traci widzów
Wśród czołowych stacji jedyną, która w lutym cennikowo zarobiła z reklam znacznie mniej niż rok wcześniej, był TVN. Jego wpływy zmalały z 218,3 mln zł do 170 mln zł, czyli o 22,1 proc. A ponieważ Polsat zanotował nieznaczny wzrost - z 200,9 mln zł do 203,9 mln zł - awansował na pozycję lidera.
Zwiększyły się również przychody głównych kanałów Telewizji Polskiej. TVP1 zarobiła o 8,9 mln zł więcej niż przed rokiem, a TVP2 o 3 mln zł więcej (to o 7,7 i 2,9 proc. w górę). Wpływy Discovery Channel wzrosły o 811 tys. zł (2,7 proc. w górę), a TV Puls - o 2,3 mln zł (10 proc. w górę).
Przychody AXN zwiększyły się w skali roku minimalnie, o 0,5 proc. Natomiast TV4 zanotowało spadek o 3,6 proc. - z 25,95 mln zł do 25 mln zł.
Zdecydowanie największe wzrosty osiągnęły TVN7 i TVN24. Wpływy pierwszej stacji podskoczyły o 69,5 proc. - z 17,1 mln zł do 29 mln zł, czyli o 11,9 mln zł. Druga zarobiła o 8,9 mln zł więcej niż przed rokiem (to 43,5 proc. w górę).
>>> Ranking stacji tematycznych w Polsce (Top 108)
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | II.2013 | II.2014 |
POLSAT | 200 893 932 zł | 203 874 370 zł |
TVN | 218 299 545 zł | 170 010 890 zł |
TVP 1 | 115 255 924 zł | 124 126 437 zł |
TVP 2 | 103 353 931 zł | 106 362 640 zł |
DISCOVERY CHANNEL | 30 291 020 zł | 31 102 098 zł |
TVN 24 | 20 417 828 zł | 29 295 427 zł |
TVN 7 | 17 136 050 zł | 29 046 669 zł |
AXN | 25 684 085 zł | 25 815 545 zł |
TV PULS | 23 430 079 zł | 25 770 087 zł |
TV 4 | 25 950 080 zł | 25 016 939 zł |
monitorowane stacje razem | 993 910 308 zł | 1 076 021 800 zł |
Dołącz do dyskusji: 22 proc. mniej z reklam TVN, mocno w górę TVN7 i TVN24 (TOP10)