25 mln Polaków na Facebooku, a 13 mln na TikToku. Zyskuje Pinterest, spadek Snapchata
Z Facebooka korzysta ponad 80 proc. polskich internautów, z Instagrama - prawie połowa, a z TikToka - przeszło 40 proc. Na tym ostatnim średni użytkownik spędził w październiku 18,5 godziny, ponad trzy godziny więcej niż na Facebooku. Zmalała natomiast odwiedzalność Snapchata.
W październiku Facebooka odwiedziło 24,9 mln polskich użytkowników, czyli 83,8 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 15 godzin, 23 minuty i 42 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Facebook ma prawie dwa razy odwiedzających niż TikTok, natomiast na tej drugiej platformie spędzają oni średnio więcej czasu. W zeszłym miesiącu zanotowała 12,95 mln użytkowników, 43,6 proc. zasięgu oraz 18 godzin, 32 minuty i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania. Pod względem zasięgu TikToka wyprzedził jeszcze Instagram, gdzie 14,78 mln internautów (49,74 proc. zasięgu) spędziło średnio po 4 godziny, 58 minut i 9 sekund.
Snapchat przyciągnął zaś 5,21 mln internautów (17,52 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 50 minut i 20 sekund. Platformę X, czyli dawnego Twittera, nadal działającego pod tym adresem, odwiedziło 9,44 mln internautów (31,77 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę i 12,5 minuty.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z dwóch innych platform użytkownicy korzystali przez ponad 40 minut. Pinterest zanotował 6,74 mln odwiedzających, 43 minuty i 17 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 22,68 proc. zasięgu, a Wykop - 2,22 mln użytkowników, 47,5 minuty przeciętnego czasu i 7,49 proc. zasięgu. Amerykański odpowiednik tej ostatniej witryny - Reddit też przyciągnął 2,22 mln polskich internautów (7,46 proc. zasięgu), każdego średnio na 20 minut i 16 sekund.
W zestawieniu są jeszcze dwie globalne platformy. Dotyczący życia zawodowego Linkedin odwiedziło 4,59 mln polskich użytkowników (15,47 proc. zasięgu), spędzając średnio po 14 minut i 50 sekund. Natomiast blogi prowadzone na należącej do Google’a platformie Blogspot.com miały 4,02 mln odwiedzających, 13,54 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca odwiedzalność platform z czołowych miejsc w rankingu wzrosła. Facebook zyskał 263,7 tys. użytkowników (to wzrost o 1,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 22 minuty i sekundę (2,4 proc.).
Instagram osiągnął wzrost o 326,1 tys. odwiedzających (2,3 proc.) oraz 6 minut i 59 sekund (2,4 proc.) przeciętnego czasu korzystania, TikTok - o 541,9 tys. użytkowników (4,4 proc.) oraz 13 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania (1,2 proc.), a X/Twitter - o 816,8 tys. użytkowników (9,5 proc.) oraz 2 minuty i 5 sekund średniego czasu (3 proc.).
Na Pintereście liczba polskich internautów zwiększyła się o 737,4 tys. (12,3 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 3 minuty i 48 sekund (8,1 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki dwóch innych witryn. Linkedin zanotował wzrost o 149,7 tys. użytkowników (3,4 proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 57 sekund (6 proc.), a Wykop - wzrost o 199,9 tys. internautów (9,9 proc.) i spadek średniego czasu o 2 minuty i 45 sekund (5,5 proc.).
Za to na Reddicie przy minimalnym spadku liczby odwiedzających (o 56,7 tys., czyli 2,5 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 9 minut i sekundę (80,1 proc.). Snapchat stracił 107,4 tys. użytkowników (2 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 35 minut i 38 sekund (17,3 proc.). Z kolei blogi w domenie Blogspot.com zanotowały wzrost o 213,3 tys. internautów (5,6 proc.) i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania (7,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: 25 mln Polaków na Facebooku, a 13 mln na TikToku. Zyskuje Pinterest, spadek Snapchata