25 proc. firm internetowych ma problemy z kapitałem startowym
25 proc. twórców firm internetowych widzi problemy w zdobyciu kapitału na start biznesu - wynika z badania przeprowadzonego przez Business Angel Seedfund. Z kolei 81 proc. ankietowanych wierzy, że w Polsce może rozwinąć się projekt internetowy, który odniesie sukces na całym świecie.
.Co czwarty przedsiębiorca internetowy w Polsce uważa, że trudno jest zdobyć środki na start działalności w sieci - wynika z badania przeprowadzonego przez Business Angel Seedfund. Tylko 4 proc. ankietowanych jest przeciwnego zdania, a większość (57 proc.) uważa, że pozyskanie kapitału początkowego nie jest łatwe, ale możliwe do wykonania.
Wśród przedsiębiorców internetowych, którzy mieli kontakt z funduszami inwestycyjnymi i aniołami biznesu, 22 proc. deklaruje, że trudno jest zdobyć środki na sieciowy start-up. Z kolei w grupie ankietowanych, którzy zbudowali już rentowny biznes internetowy, tylko 16 proc. uważa pozyskanie kapitału początkowego za trudne.
Twórcy projektów internetowych wierzą, że w Polsce może powstać start-up, który odniesie globalny sukces. Z tą opinią zgadza się zdecydowanie 27 proc. badanych, a raczej - 54 proc. Sceptyczną postawę wobec polskich przedsięwzięć w sieci deklaruje natomiast 19 proc. ankietowanych.
Badanie opinii polskich twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów oraz osób planujących uruchomienie e-biznesu zostało zrealizowane przez fundusz zalążkowy Business Angel Seedfund od 6 października do 4 listopada w grupie 739 osób.
Dołącz do dyskusji: 25 proc. firm internetowych ma problemy z kapitałem startowym