42 proc. widzów ogląda Super Bowl z powodu reklam
42 proc. badanych ogląda finał rozgrywek futbolu amerykańskiego Super Bowl specjalnie pod kątem emitowanych przy nim reklam - wynika z ankiety na temat konsumpcji amerykańskich mediów i zachowania zaangażowania marki po ekspozycji reklamy telewizyjnej przez platformę Advocado.
Zrealizowane przez Advocado badanie pokazało, że prawie połowa osób (49 proc.) korzysta z dwóch lub więcej ekranów podczas oglądania Super Bowl, a 69 proc. korzysta z drugiego ekranu – zazwyczaj urządzenia mobilnego lub laptopa – po obejrzeniu reklamy, aby znaleźć więcej informacji o produkcie lub usłudze, która przyciągnęła ich uwagę. Dane te wskazują, że marki i agencje mogą w odpowiednim momencie zwiększyć zaangażowanie konsumentów poprzez reklamę na wielu ekranach.
- Aby naprawdę nawiązać kontakt z konsumentami i zmaksymalizować zwrot z inwestycji w dzisiejszym ekosystemie, marki i agencje reklamowe potrzebują informacji w czasie rzeczywistym, które pokazują zachowania konsumentów na wszystkich ekranach i platformach – powiedział Jeff Linihan, współzałożyciel, prezes i dyrektor operacyjny Advocado.
Fani tegorocznego Super Bowl będą oglądać finał głównie na platformach streamingowych (47 proc.), w sieciach kablowych (41 proc.) lub w telewizji OTA (36 proc.).
Mecz oglądany tylko dla reklam
Podczas gdy większość ludzi interesuje się samą grą, ankieta wykazała, że 42 proc. włącza finał się specjalnie po to, aby cieszyć się reklamami. Dodatkowo 50 proc. widzów kupuje produkt lub usługę na podstawie jednej z tych reklam.
Gdy widzowie chcą dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze reklamowanej w telewizji, korzystają z drugiego ekranu, aby przeglądać witrynę lub aplikację marki (34 proc.), wyszukiwarkę (30 proc.) lub odwiedzając witrynę e-commerce ( 19 proc.). Jest to szczególnie widoczne, gdy konsumenci oglądają sport na żywo. Podczas oglądania piłki nożnej ludzie korzystają z dwóch (30 proc.) lub nawet trzech lub więcej (19 proc.) ekranów, aby jednocześnie korzystać z mediów społecznościowych (45 proc.), oglądać inny mecz (39 proc.) lub sprawdzać statystyki i wyniki (34 proc.).
- Podczas gdy większość amerykańskich fanów sportu nadal preferuje oglądanie finału w linearnej telewizji, wzrost dodatkowej aktywności oglądania na smartfonach i tabletach - zwłaszcza wśród młodszych kohort - jest niezaprzeczalny - dodał Tim Hanlon , założyciel i CEO firmy doradztwa medialnego The Vertere Group.
Badanie Advocado wskazuje też, że to telewizja wciąż króluje jeśli chodzi o oglądanie sportu: większość konsumentów (59 procent) obejrzy mecz na swoim telewizorze. Niektórzy będą korzystać z urządzenia mobilnego (16 proc.), laptopa (13 proc.) lub tabletu (12 proc.).
Spośród 41 proc. osób, które oglądają wcześniejsze emisje reklam Super Bowl, większość robi to w YouTube (32 procent), mediach społecznościowych (27 procent) lub w mediach głównego nurtu (19 procent).
Sport i media społecznościowe idą w parze
Ponad połowa (57 procent) osób publikuje i monitoruje platformy mediów społecznościowych podczas oglądania sportu, zazwyczaj korzystając z Facebooka, Instagrama i Twittera.
Konsumenci są podzieleni co do tego, czy chcą kupować produkty i usługi za pomocą pilota do telewizora. Nieco ponad jedna trzecia (38 proc.) jest tym zainteresowana, 35 proc. nie, a 30 proc. może, w zależności od produktu lub usługi.
- Dzięki ofertom pomiarowym Data-as-a-Service reklamodawcy uzyskują znacznie bardziej szczegółowe, specyficzne dla kanału informacje dotyczące telewizji, urządzeń mobilnych, mediów społecznościowych i aplikacji, co pozwala im dostarczać właściwe mikro momenty wszędzie tam, gdzie konsumenci oglądają lub wchodzą w interakcję – dodał Linihan. - Nieważne, czy są to imprezy o dużym znaczeniu, takie jak Super Bowl, czy całoroczne programy w telewizji, nigdy nie było lepszego czasu dla reklamodawców, aby zwiększyć ogólną skuteczność kampanii wielokanałowych za pomocą danych.
Ankietę zrealizowano na reprezentatywnej grupie 1000 dorosłych Amerykanów w wieku 18-54 lat (styczeń 2022 r.).
Finał rozgrywek amerykańskiego futbolu ligi NFL Super Bowl LVI odbędzie się 13 lutego br. na stadionie SoFi w Los Angeles.
Dołącz do dyskusji: 42 proc. widzów ogląda Super Bowl z powodu reklam