SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

42 proc. widzów ogląda Super Bowl z powodu reklam

42 proc. badanych ogląda finał rozgrywek futbolu amerykańskiego Super Bowl specjalnie pod kątem emitowanych przy nim reklam - wynika z ankiety na temat konsumpcji amerykańskich mediów i zachowania zaangażowania marki po ekspozycji reklamy telewizyjnej przez platformę Advocado.

Zrealizowane przez Advocado badanie pokazało, że prawie połowa osób (49 proc.) korzysta z dwóch lub więcej ekranów podczas oglądania Super Bowl, a 69 proc. korzysta z drugiego ekranu – zazwyczaj urządzenia mobilnego lub laptopa – po obejrzeniu reklamy, aby znaleźć więcej informacji o produkcie lub usłudze, która przyciągnęła ich uwagę. Dane te wskazują, że marki i agencje mogą w odpowiednim momencie zwiększyć zaangażowanie konsumentów poprzez reklamę na wielu ekranach.

- Aby naprawdę nawiązać kontakt z konsumentami i zmaksymalizować zwrot z inwestycji w dzisiejszym ekosystemie, marki i agencje reklamowe potrzebują informacji w czasie rzeczywistym, które pokazują zachowania konsumentów na wszystkich ekranach i platformach – powiedział Jeff Linihan, współzałożyciel, prezes i dyrektor operacyjny Advocado.

Fani tegorocznego Super Bowl będą oglądać finał głównie na platformach streamingowych (47 proc.), w sieciach kablowych (41 proc.) lub w telewizji OTA (36 proc.).

Mecz oglądany tylko dla reklam

Podczas gdy większość ludzi interesuje się samą grą, ankieta wykazała, że ​​42 proc. włącza finał się specjalnie po to, aby cieszyć się reklamami. Dodatkowo 50 proc. widzów kupuje produkt lub usługę na podstawie jednej z tych reklam.

Gdy widzowie chcą dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze reklamowanej w telewizji, korzystają z drugiego ekranu, aby przeglądać witrynę lub aplikację marki (34 proc.), wyszukiwarkę (30 proc.) lub odwiedzając witrynę e-commerce ( 19 proc.). Jest to szczególnie widoczne, gdy konsumenci oglądają sport na żywo. Podczas oglądania piłki nożnej ludzie korzystają z dwóch (30 proc.) lub nawet trzech lub więcej (19 proc.) ekranów, aby jednocześnie korzystać z mediów społecznościowych (45 proc.), oglądać inny mecz (39 proc.) lub sprawdzać statystyki i wyniki (34 proc.).

- Podczas gdy większość amerykańskich fanów sportu nadal preferuje oglądanie finału w linearnej telewizji, wzrost dodatkowej aktywności oglądania na smartfonach i tabletach - zwłaszcza wśród młodszych kohort - jest niezaprzeczalny - dodał Tim Hanlon , założyciel i CEO firmy doradztwa medialnego The Vertere Group.

Badanie Advocado wskazuje też, że to telewizja wciąż króluje jeśli chodzi o oglądanie sportu: większość konsumentów (59 procent) obejrzy mecz na swoim telewizorze. Niektórzy będą korzystać z urządzenia mobilnego (16 proc.), laptopa (13 proc.) lub tabletu (12 proc.).

Spośród 41 proc. osób, które oglądają wcześniejsze emisje reklam Super Bowl, większość robi to w YouTube (32 procent), mediach społecznościowych (27 procent) lub w mediach głównego nurtu (19 procent).

Sport i media społecznościowe idą w parze

Ponad połowa (57 procent) osób publikuje i monitoruje platformy mediów społecznościowych podczas oglądania sportu, zazwyczaj korzystając z Facebooka, Instagrama i Twittera.

Konsumenci są podzieleni co do tego, czy chcą kupować produkty i usługi za pomocą pilota do telewizora. Nieco ponad jedna trzecia (38 proc.) jest tym zainteresowana, 35 proc. nie, a 30 proc. może, w zależności od produktu lub usługi.

- Dzięki ofertom pomiarowym Data-as-a-Service reklamodawcy uzyskują znacznie bardziej szczegółowe, specyficzne dla kanału informacje dotyczące telewizji, urządzeń mobilnych, mediów społecznościowych i aplikacji, co pozwala im dostarczać właściwe mikro momenty wszędzie tam, gdzie konsumenci oglądają lub wchodzą w interakcję  – dodał Linihan. - Nieważne, czy są to imprezy o dużym znaczeniu, takie jak Super Bowl, czy całoroczne programy w telewizji, nigdy nie było lepszego czasu dla reklamodawców, aby zwiększyć ogólną skuteczność kampanii wielokanałowych za pomocą danych.

Ankietę zrealizowano na reprezentatywnej grupie 1000 dorosłych Amerykanów w wieku 18-54 lat (styczeń 2022 r.).

Finał rozgrywek amerykańskiego futbolu ligi NFL Super Bowl LVI odbędzie się 13 lutego br. na stadionie SoFi w Los Angeles.

Dołącz do dyskusji: 42 proc. widzów ogląda Super Bowl z powodu reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl