4fun Gold Hits z symbolem podobnym do logo Stars.tv. „Takich marek jest na rynku całe mnóstwo”
W oprawie antenowej stacji 4fun Gold Hits pojawił się znaczek przypominający logo Stars.tv. - Myśl, że widzowie są głupi i się na to nabiorą, jest bardzo naiwna - ocenia Mariusz Wójcicki, dyrektor Stars.tv. - Logo 4fun Gold nie uległo zmianie. Animowana gwiazda z oznaczeniem 4fun Gold jest jednym z wielu zmiennych elementów oprawy stacji. Była wzorowana na elementach graficznych spotykanych w Alei Gwiazd w Hollywood - zapewnia Marcin Wojtasik, marketing & social media director w 4fun Media.
Na nowe logo pokazywane w 4fun Gold Hits Mariusz Wójcicki zwrócił uwagę w poniedziałek na Twitterze. Nowy znaczek tak samo jak logotyp Stars.tv ma kształt pięcioramiennej gwiazdy, różni się natomiast barwą i tym, że gwiazda nie jest wypełniona kolorem, a w centralnej części jest nazwa kanału.
- Co robić z tą oglądalnością? Co robić? Może dorobimy sobie gwiazdę jak w Stars i głupi ludzie dadzą się nabrać :D - zakpił z tej zmiany Wójcicki.
- Myśl, że widzowie są głupi i się na to nabiorą, jest bardzo naiwna - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl. Szerzej nie chciał komentować działań konkurenta.
Co robić z tą oglądalnością? Co robić? Może dorobimy sobie gwiazdę jak w STARS i głupi ludzie dadzą się nabrać 😂 pic.twitter.com/6EUmCC5rXY
— Mariusz Wójcicki (@m_wojcicki) October 21, 2019
Zaznaczmy, że nowe logo 4fun Gold Hits jest wyświetlane tylko w lewym górnym rogu ekranu. W pozostałych elementach oprawy (planszach z nazwami pasm, animacjach w dolnym rogu z numerami piosenek i konkursami SMS-owymi) nadal jest poprzednie logo - z dużą czwórką i słowem „fun” na planie koła.
Przedstawiciele 4fun Media nie odpowiedzi na nasze pytania dotyczące nowego logo 4fun Gold Hits.
Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. Stars.tv miała 0,068 proc. udziału w rynku oglądalności (13,9 proc. mniej niż rok wcześniej), a 4fun Gold Hits - 0,034 proc. (po spadku o 10,5 proc. w skali roku).
4fun Media: to zmienna grafika, a nie nowe logo
W środę po południu Marcin Wojtasik, marketing & social media director w 4fun Media, przekazał że grafika, która pojawiła się w oprawie 4fun Gold, nie jest nowym logotypem stacji.
- Animowana gwiazda z oznaczeniem 4fun Gold jest jednym z wielu zmiennych elementów oprawy stacji. Regularnie wprowadzamy do szaty graficznej kanałów 4fun elementy, które ożywiają visual naszych telewizji muzycznych z różną symboliką odnoszącą się do muzyki, rozrywki i gwiazd estrady. W tym przypadku podkreślamy gwiazdorską obsadę naszej play listy - tłumaczy Wojtasik
- Gwiazda z oprawy 4fun Gold była wzorowana na elementach graficznych spotykanych w Alei Gwiazd w Hollywood. Takich marek jest na rynku całe mnóstwo - podkreśla.
Marcin Wojtasik zwraca też uwagę, że symbol gwiazdy nie jest zastrzeżony, korzysta z niego wiele marek, także z branży telewizyjnej i internetowej. Jako przykłady podaje logotypy stacji Disco Polo Music i Red Carpet TV, programu „Mam talent!”, Top of The Top Sopot Festivalu i Wielkiej Gali Gwiazd organizowanej przez Plejadę. - Nie wspominając już o grafikach świątecznych - zaznacza.
4fun Media ze spadkiem wpływów z telewizji, restrukturyzuje e-commerce
Do Grupy 4fun Media należą też dwa inne kanały muzyczne: 4fun.tv i fun Dance, zdecydowanie najpopularniejszy jest ten pierwszy (w minionym półroczu miał 0,086 proc. udziału w rynku oglądalności). W pierwszej połowie br. firma w segmencie telewizyjnym miała 7,96 mln zł przychodów sprzedażowych, wobec 12,45 mln zł rok wcześniej.
Ogółem Grupa 4fun Media zanotowała w tym okresie wzrost przychodów sprzedażowych o 1,3 proc. do 26,8 mln zł oraz spadek wyniku netto z 4,74 mln zł zysku do 2,08 mln zł straty. Podając te dane pod koniec września, firma zapowiedziała plan naprawczy w swoim pionie e-commerce, który mocno rozbudowała w efekcie serii przejęć od połowy ub.r. Restrukturyzacja ma objąć głównie platformę Naimpreze.pl i spółkę Print Logistic.
Ponadto zdecydowano, że firma 4Fun Media przeniesie swoją działalność telewizyjną do spółki zależnej i nie będzie już prowadzić aktywności stricte operacyjnych. W konsekwencji z jej zarządu odeszli prezes Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki, dwa ostatni pozostają szefami spółek zależnych 4fun Media.
Dołącz do dyskusji: 4fun Gold Hits z symbolem podobnym do logo Stars.tv. „Takich marek jest na rynku całe mnóstwo”