85 procent brazylijskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych
We wrześniu bieżącego roku 85,3 procenta brazylijskich użytkowników internetu w wieku co najmniej 15 lat odwiedzało strony serwisów społecznościowych.
Dla porównania, we wrześniu zeszłego roku wskaźnik ten wynosił 76 procent - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Natomiast porównując z innymi krajami, w których liczba internautów jest wyższa niż 10 milionów, Brazylia ma w kategorii serwisów społecznośicowych drugi najwyższy zasięg procentowy.
Liderem pod tym względem była we wrześniu Kanada z 86,5 procenta internautów odwiedzających strony portali społecznościowych. Z kolei za Brazylią były: Wielka Brytania (78,4 procenta), Meksyk (73 procent), Hiszpania (70,7 procenta), USA (70,2 procenta), Australia (67,5 procenta), Niemcy (65,5 procenta), Włochy (62,2 procenta), Holandia (61,3 procenta), Rosja (60,7 procenta), Indie (60,3 procenta), Francja (59,1 procenta), Korea Południowa (58,3 procenta), Japonia (55,7 procenta), Chiny (50,3 procenta) oraz Tajwan (42,9 procenta).
Brazylia jest pod tym względem zdecydowanym liderem jeśli chodzi o samą Amerykę Łacińską, gdzie wyprzedza Chile (80,1 procenta), Kolumbię (79,6 procenta), Argentynę (77,1 procenta), Wenezuelę (77,1 procenta), Meksyk (73 procent) oraz Portoryko (70,5 procenta).
Z kolei najpopularniejszym serwisem społecznościowym śród brazylijskich internautów był we wrześniu należący do Google Orkut z liczbą 20,8 miliona unikalnych odwiedzających. Na kolejnych miejscach znalazły się: Yahoo! Geocities (3,9 mln), SONICO.COM (3 mln), MINGLEBOX.COM (1,7 mln), FOTOLOG.COM (1,6 mln), BP.COM.BR (1,5 mln), MULTIPLY.COM (1,2 mln), HI5.COM (1,1 mln), Lycos Tripod (1,1 mln), MySpace (893 tys.), LIMEALL.COM (387 tys.), DEVIANTART.COM (386 tys.) oraz Facebook (360 tys.).
Dołącz do dyskusji: 85 procent brazylijskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych