Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, mocno w dół Procter & Gamble (TOP 10)
Liderem nakładów na reklamy w tradycyjnych mediach niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, który też najmocniej w br. zwiększył swoje inwestycje. Wzrosty też wydatki reklamowe Unilever Polska, natomiast spadki zanotowały Procter & Gamble Polska i Kino Świat.
Z danych cennikowych Kantar Media wynika, że Aflofarm od stycznia do lipca br. przeznaczył na promocję swoich produktów w mediach pozainternetowych 978,5 mln zł, czyli 34,4 proc. więcej rok wcześniej.
Drugi największy reklamodawca - Orange Polska - w tym samym czasie wydał na reklamy zaledwie 346,9 mln zł (wzrost o 6,1 proc. w skali roku), a trzeci pod tym względem dystrybutor filmowy Kino Świat 299,3 mln zł (spadek o 12,8 proc.).
W czołówce reklamodawców większe budżety niż rok wcześniej miały też Unilever Polska, Volkswagen Group Polska, Lidl Polska i P4, operator sieci Play. Media na reklamach produktów Unilevera zarobiły 18,8 proc. więcej (251,8 mln zł), a dzięki VW Group Polska - 9,3 proc. więcej (200,6 mln zł). O 9 proc. wzrosły nakłady na reklamę Lidl Polska (do 287,7 mln zł), a o 6,6 proc. (do 226,1 mln zł) - nakłady P4.
Z kolei mniej niż przed rokiem oprócz Kina Świat zainwestowały Procter & Gamble i L’Oreal Polska. P&G wydało 197,6 mln zł (spadek o 31,6 proc.), a L’Oreal - 190,4 mln zł (0,7 proc. mniej).
W zestawieniu marketerów najwięcej inwestujących w reklamy od stycznia do lipca br. znalazł się nieobecny rok wcześniej koncern Nestle Polska z wydatkami w wysokości 188,5 mln zł. Z czołówki wypadła natomiast firma USP Zdrowie.
Top reklamodawców mediów tradycyjnych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2014 | I-VII 2015 | zmiana proc. |
Aflofarm Farmacja Polska | 728 263 406 zł | 978 506 198 zł | 34,4 |
Orange Polska | 326 803 020 zł | 346 862 780 zł | 6,1 |
Kino Świat | 343 194 959 zł | 299 277 224 zł | -12,8 |
Lidl Polska | 264 041 954 zł | 287 729 291 zł | 9 |
Unilever Polska | 212 004 161 zł | 251 822 801 zł | 18,8 |
P4 | 211 981 872 zł | 226 066 177 zł | 6,6 |
Volkswagen Group Polska | 183 553 046 zł | 200 614 960 zł | 9,3 |
Procter&Gamble DS Polska | 288 781 144 zł | 197 558 759 zł | -31,6 |
L'Oreal Polska | 191 746 102 zł | 190 443 874 zł | -0,7 |
Nestle Polska | b.d. | 188 459 396 zł | b.d |
razem | 15 572 963 675 zł | 16 272 266 895 zł | 4,5 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, mocno w dół Procter & Gamble (TOP 10)