Aflofarm liderem reklamodawców, Kino Świat mocno w górę - Play w dół (TOP10)
W lutym br. cennikowo na reklamy zdecydowanie najwięcej przeznaczył Aflofarm Farmacja Polska. Wydatki Kina Świat były ponad czterokrotnie wyższe niż rok wcześniej, budżet Volkwagen Group - prawie dwa razy większy, za to niewielki spadek zanotował Play.
Cennikowe wydatki reklamowe (bez autopromocji) Aflofarm Farmacja Polska wyniosły w lutym br. 126,92 mln zł, o 39,7 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 45,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Przedsiębiorstwo jest niezmiennie zdecydowanie największym reklamodawcą w Polsce - w styczniu br. jego cennikowy budżet wyniósł 132,3 mln zł (zobacz szczegóły), a w całym 2013 roku - 960,5 mln zł (więcej na ten temat).
>>> 22 proc. mniej z reklam dla TVN, mocno w górę TVN7 i TVN24 (TOP 10)
Na drugie miejsce awansował dystrybutor filmowy Kino Świat, którego cennikowe wydatki w lutym wyniosły 70 mln zł, aż o 54 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wiązało się to głównie z promocją premier kinowych filmów „Facet (nie)potrzebny od zaraz” i „72 godziny” oraz końcową częścią kampanii reklamującej „Pod mocnym aniołem”.
>>> RMF FM i Radio ZET liderami reklamy radiowej, Jedynka i Trójka z dużymi wzrostami (TOP 10)
Budżet Procter & Gamble Polska wzrósł w skali roku z 31,3 do 41,56 mln zł (33,6 proc. w górę), a USP Zdrowie - z 23,5 do 39,1 mln zł (66,3 proc. w górę). Zwiększyły się też wydatki dwóch innych koncernów z segmentu FMCG: Nestlé Polska o 6,8 mln zł, a Ferrero Polska o 6 mln zł (to 27,6 i 23,9 proc. w górę). Z kolei Lidl Polska wydał o 8,1 mln zł więcej niż rok wcześniej (32,5 proc. w górę).
Cennikowe wydatki Orange Polska były o 9,2 mln zł wyższe (34,7 proc. w górę) niż budżet PTK Centertel w lutym ub.r. (z początkiem br. Centertel i Telekomunikacja Polska połączyły się w Orange). Za to budżet P4, operatora Play, zmalał w skali roku o 1,8 mln zł (to spadek o 6,2 proc.).
Volkswagen Group Polska cennikowo przeznaczyła na reklamy o 84,6 proc. więcej niż rok wcześniej - budżet firmy wzrósł z 14,1 do 26,1 mln zł.
>>> „Wprost” i „Flesz” dużo więcej z reklam, w dół „Tele Tydzień” i „Newsweek” (TOP 10)
Najwięksi reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | II 2013 | II 2014 |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 87 205 094 zł | 126 920 801 zł |
KINO ŚWIAT | 16 035 914 zł | 70 019 616 zł |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 31 096 538 zł | 41 557 650 zł |
USP ZDROWIE | 23 518 407 zł | 39 102 680 zł |
ORANGE POLSKA | 26 443 119 zł | 35 614 581 zł |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 24 881 100 zł | 32 974 092 zł |
NESTLE POLSKA | 24 627 477 zł | 31 439 280 zł |
FERRERO POLSKA | 24 923 545 zł | 30 885 407 zł |
P4 | 29 110 773 zł | 27 308 068 zł |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 14 155 830 zł | 26 132 270 zł |
wszyscy reklamodawcy | 1 713 748 422 zł | 1 911 322 073 zł |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem reklamodawców, Kino Świat mocno w górę - Play w dół (TOP10)