Aflofarm: skala wydatków na reklamy dostosowana do rynku, TVN Media dało nam najlepsze warunki
Największy reklamodawca na rynku mediów tradycyjnych, koncern farmaceutyczny Aflofarm, znacząco ograniczył swoją komunikację marketingową w ostatnich tygodniach. Przedstawicielka firmy tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że to biznesowa decyzja, a sama firma nie ma żadnych braków w magazynach. - Skala wydatków jest dostosowana do bieżącej sytuacji na rynku aptecznym, który w kwietniu notuje spadek względem marca na poziomie ponad 40 proc. - mówi nam Katarzyna Liberska-Kinderman, head of PR & communications w Aflofarmie.
W ubiegłym tygodniu na łamach Wirtualnemedia.pl pisaliśmy o ograniczeniu promowania swoich produktów w telewizji i radiu przez Aflofarm, największego reklamodawcę w mediach tradycyjnych. W telewizji w marcu br. firma wydała 106,7 mln zł – 49,2 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.
O ile w marcu produkty Aflofarmu były reklamowane w stacjach TVP, Polsacie i Grupie TVN, o tyle w kwietniu koncern promował się już tylko w ostatniej z wymienionych grup kanałów.
TVN Media dało Aflofarmowi "najlepsze warunki"
Jak przekazała nam we wtorek Katarzyna Liberska-Kinderman, odpowiedzialna za komunikację z mediami w Aflofarmie, decyzja została podyktowana względami ekonomicznymi.
- W kwietniu Grupa TVN przedstawiła nam najlepsze warunki. Sytuacja jest bardzo dynamiczna. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z biurami sprzedaży wszystkich stacji - informuje Liberska-Kinderman.
Zapytaliśmy również o to, czy zawieszenie reklam u niektórych nadawców będzie utrzymane także w maju i czerwcu. - Sytuacja jest dynamiczna, ściśle analizujemy ofertę rynkową i oferty stacji na kolejne miesiące - odpowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Liberska-Kinderman.
Z naszych nieoficjalnych informacji podanych w ubiegłym tygodniu wynikało, że Aflofarm zawiesił także reklamy w dużych grupach radiowych - stacjach Agory, Eurozetu i RMF FM. Szefowa komunikacji firmy nie potwierdziła wprost tych informacji, zaznaczyła jedynie, że marki Aflofarmu dalej są promowane w blokach reklamowych stacji Grupy Radiowej Agory.
Aflofarm: nie mamy problemów z zatowarowaniem
W naszym ubiegłotygodniowym tekście pisaliśmy także o możliwych powodach nagłego ograniczenia reklam przez największego gracza na rynku. Jak nieoficjalnie ustaliliśmy, Aflofarm negocjuje teraz nowe warunki handlowe z biurami reklam nadawców. To z kolei jest wywołane brakiem produktów, bo epidemia koronawirusa spowodowała problemy z zatowarowaniem w Aflorarmie.
Poproszona o komentarz do tych doniesień, Katarzyna Liberska-Kinderman przekazała nam: - Skala wydatków jest dostosowana do bieżącej sytuacji na rynku aptecznym, który w kwietniu notuje spadek względem marca na poziomie ponad 40 proc.. Wszystkie zakłady pracują w normalnym trybie, oczywiście z zachowaniem szczególnych środków ostrożności. Nie mamy problemów z zatowarowaniem.
Aflofarm ma w swoim portfolio kilkadziesiąt marek z kategorii: suplementy diety (Apetizer, Asequrella, Belissa, Linea, NeoMag, Rutinacea), leki OTC (m.in. Desmoxan, Herbapect, Ibuprofen, Opokan, leki na receptę (Opokan Żel, Lavistina, Cetix), wyroby medyczne (Natursept gardło, Vocaler), kosmetyki (Aromactiv, Bioliq, Dezaftan, Perspiblock, Regenerum, Vitaleg).
Dołącz do dyskusji: Aflofarm: skala wydatków na reklamy dostosowana do rynku, TVN Media dało nam najlepsze warunki