Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół USP Zdrowie i Procter & Gamble (TOP10)
Największy wzrost wydatków reklamowych zanotował w I kwartale br. Aflofarm, więcej wydały też firmy Kino Świat, Volkswagen Group Polska i Nestle Polska. Inwestycje w reklamę ograniczyli USP Zdrowie i Procter & Gamble DS Polska.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że niezmiennie największym reklamodawcą w mediach pozainternetowych jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie wydała ona 473,4 mln zł, o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej (to dane cennikowe bez rabatów). Była też marketerem, który procentowo najbardziej spośród dziesięciu czołowych reklamodawców zwiększył te nakłady.
Pozycję wicelidera wśród reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy, firma Kino Świat z wydatkami w kwocie 169,2 mln zł, o 16,1 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła z kolei Orange Polska. Ten operator komórkowy zwiększył wydatki zaledwie o 0,4 proc., do 140,1 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-III 2014 |
I-III 2015 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
351 434 368 zł |
473 357 267 zł |
34,7 |
KINO ŚWIAT |
145 772 494 zł |
169 221 659 zł |
16,1 |
ORANGE POLSKA |
139 501 090 zł |
140 086 873 zł |
0,4 |
LIDL POLSKA |
105 142 318 zł |
111 927 019 zł |
6,5 |
PROCTER&GAMBLE DS. POLSKA |
115 448 230 zł |
94 491 749 zł |
-18,2 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
84 236 075 zł |
93 841 926 zł |
11,4 |
NESTLE POLSKA |
85 074 389 zł |
93 674 097 zł |
10,1 |
UNILEVER POLSKA |
b.d. |
87 714 803 zł |
b.d. |
OLIMP LABORATORIES |
b.d |
86 178 649 zł |
b.d. |
USP ZDROWIE |
138 506 327 zł |
83 130 861 zł |
-40 |
razem |
6 100 948 284 zł |
6 418 954 737 zł |
5,2 |
W I kwartale br. o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej wydał na reklamy pozainternetowe importer samochodów Volkswagen Group Polska - jego inwestycje wyniosły 93,8 mln zł. Niewiele mniej, bo 93,7 mln zł, wydał koncern spożywczy Nestle Polska. Wydatki reklamowe Lidl Polska wzrosły w skali roku o 6,5 proc., do 111,9 mln zł.
Obecność reklamową w mediach tradycyjnych wyraźnie ograniczyła w początkowych miesiącach tego roku firma farmaceutyczna USP Zdrowie - o 40 proc., do 83,1 mln zł. Mniej wydał też Procter & Gamble Polska - 94,5 mln zł (to spadek o 18,2 proc.).
Do czołówki największych reklamodawców pierwszego kwartału br. weszły dwie firmy - Unilever Polska i Olimp Laboratories. Wypadły z niej natomiast Ferrero Polska i L'Oreal Polska.
Dołącz do dyskusji: Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół USP Zdrowie i Procter & Gamble (TOP10)