SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora traci

Start nowej gazety codziennej jedną z przyczyn strat Agory w III kwartale

Agora poinformowała, że w III kwartale poniosła stratę netto. To efekt niższych przychodów oraz wydatków na obronę swojej pozycji rynkowej przed startem dziennika "Fakt", wydawanego przez niemiecki koncern Axel Springer.

Agora, wydawca "Gazety Wyborczej", która jest liderem na rynku prasy codziennej ogłosiła, że pojawienie się "Faktu" spowodowało wzrost kosztów w III kwartale. Skonsolidowana strata netto w okresie lipiec-wrzesień wyniosła, według Międzynarodowych Standardów Księgowości, 5,9 mln zł wobec 2,5 mln zł prognozowanych przez analityków.

Wybrane pozycje (w mln PLN)

 I- III  2003

I-III . 2002

Zmiana rok do roku

1. Przychody ze sprzedaży

         619,9

         555,9

        11,5%

2. Koszty operacyjne

       (603,4)

       (498,3)

        21,1%

3. EBITDA

         118,0

         139,6

     (15,5%)

4. Marża EBITDA

  19,0%

25,1%

 (6,1pkt.%)

5. Zysk (strata) netto

             2,3

           50,4

     (95,4%)

6. Środki pieniężne z d operacyjnej

           98,4

         139,5

     (29,4%)

7. Środki pieniężne (koniec okresu

           85,5

           75,8

        12,8%



- Wynik netto jest poniżej oczekiwań i spodziewam się negatywnej reakcji rynku - powiedział Andrzej Kasperek, analityk Banku Handlowego. O godz 10.12 akcje Agory zniżkowały o 1,5 procent do 46,7 zł. W tym czasie WIG 20 stracił 0,1 proc.

Sprzedaż Agory wyniosła 193,7 mln złotych wobec 190,6 mln zł prognozowanych przez analityków. W okresie styczeń-wrzesień sprzedaż wyniosła 619,9 mln zł.

Agora, która oprócz "Gazety" prowadzi grupę stacji radiowych, magazyny i firmę reklamy zewnętrznej podała, że z powodu spowolnienia na rynku reklamowym spodziewa się, iż w 2003 roku jej przychody wzrosną o mniej niż 10 procent do 785 milionów złotych.

Rok wcześniej - w III kwartale - Agora zarobiła na czysto 5 mln zł przy sprzedaży w wysokości 173,1 mln zł, ale wyniki te nie są jednak w pełni porównywalne, gdyż Agora zaczęła konsolidować wyniki firmy reklamowej AMS w IV kwartale 2002 r

Prezes Wanda Rapaczynski komentuje:

Gospodarka ruszyła. Nareszcie jest szansa na poprawę koniunktury na rynku reklamy. Przez trzy lata recesji Agora przygotowywała się do tej chwili. Z drugiej strony pojawiła się nowa konkurencja na rynku dzienników. W kioskach można już kupić nowy tabloid Springera, a zamknięty w zeszłym roku dziennik Życie szykuje się do powrotu na rynek. Już wkrótce przekonamy się, w jakim stopniu nowe dzienniki będą konkurowały z Gazetą. I na to jesteśmy dobrze przygotowani.

Dołącz do dyskusji: Agora traci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl