Agora uruchamia serwis Next, znikają działy Gazeta.pl o technologiach i pieniądzach
W środę Agora uruchomi nowy serwis biznesowo-technologiczny Next.Gazeta.pl. Redaktorem naczelnym witryny, która ma być głównym konkurentem polskiego Business Insidera, jest Rafał Hirsch. - Przede wszystkim chcemy opowiadać ludziom ciekawe historie i przyciągnąć ich wysokiej jakości treścią - zapowiada Hirsch w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
W komunikacie przesłanym redakcji Wirtualnemedia.pl poinformowano, że nowy serwis pojawi się pod adresem Next.Gazeta.pl i będzie opierał się na trzech sekcjach tematycznych: Biznes, Technologie i Rozwój. Według wydawcy w segmencie Biznes znajdą się nie tylko najważniejsze wydarzenia ekonomiczne i ich kulisy oraz własne opinie ekspertów, ale też wszystko to, co bliskie czytelnikom zainteresowanym biznesowym stylem życia: rankingi, tematy konsumenckie i ciekawe biznesowe historie sukcesów i porażek.
W dziale Technologie będą publikowane materiały o najnowszych gadżetach i wszystkim, co z nimi związane, oraz historie i analizy dotyczące największych technologicznych marek na świecie: Facebooka, Google’a i Apple’a. Nie zabraknie także porównań i praktycznych porad.
Jak pisze wydawca, sekcja Rozwój to codzienna dawka przydatnych poradników dotyczących kariery, pracy, relacji ze współpracownikami, pracownikami i szefami. Według dostępnych informacji połowę treści na Next mają stanowić materiały ekonomiczne i biznesowe, 35 proc. - nowe technologie, a pozostałych 15 proc. treści z sekcji Rozwój.
Redaktorem naczelnym serwisu Next.Gazeta.pl jest Rafał Hirsch, który dołączył do zespołu Gazeta.pl w listopadzie ub.r., wcześniej był dziennikarzem biznesowym w telewizji (m.in. w stacji TVN CNBC). Hirsch poprowadzi w serwisie autorską sekcję, w której codziennie będzie publikowany nowy materiał prezentujący ciekawe biznesowo tematy ujęte z innej niż zwykle perspektywy. W dniu premiery w serwisie ma się pojawić m.in. wywiad Rafała Hirscha z Jarosławem Kuźniarem na temat internetowych serwisów i aktywności tego dziennikarza.
Za sekcję technologiczną Next.Gazeta.pl odpowiada Kamil Mizera, który w styczniu br. dołączył do Gazeta.pl, a wcześniej pracował m.in. w serwisach Softonic.pl i Antyweb.pl. Wydawcą Next.Gazeta.pl jest Magdalena Biednik, która wcześniej zajmowała się biznesem w TVN24, o2.pl i WP.pl. - Światy biznesu i nowych technologii są fascynujące. Chcemy opowiadać o nich ciekawe i przydatne historie. Będziemy blisko tematów, którymi żyją czytelnicy i tam, gdzie szukają informacji - na Facebooku i Twitterze - zapowiada Magdalena Biednik.
Wraz z pojawieniem się Next nastąpią zmiany na głównej stronie serwisu Gazeta.pl. Modyfikacji ulegnie boks o nazwie „Biznes i Technologie”, w którym pojawiały się treści z serwisów Pieniądze.Gazeta.pl, Technologie.Gazeta.pl oraz Wyborcza.biz. Teraz będą w nim dostępne materiały pochodzące z serwisu Next.Gazeta.pl oraz Wyborcza.biz. Znikają więc platformy Pieniądze.Gazeta.pl i Technologie.Gazeta.pl, których rolę przejmuje Next.
Według uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl informacji w redakcji serwisu Next.Gazeta.pl pracować będzie ponad 10 dziennikarzy. Oprócz newsów, opinii i poradników w witrynie będzie można znaleźć formaty znane z innych serwisów Gazeta.pl, m.in. krótkie klipy wideo skupione na tematyce biznesowo-technologicznej.
- Przede wszystkim chcemy opowiadać ludziom ciekawe historie i przyciągnąć ich wysokiej jakości treścią - zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Rafał Hirsch. - Nie zamierzamy zalewać czytelnika powodzią suchych danych ekonomicznych, ale przyciągnąć go interesującym opowiadaniem, które oczywiście może - a nawet w większości powinno - opierać się na konkretnych danych - zapowiada.
Projekt Next narodził się po tym, jak Gazeta.pl utraciła licencję na wydawanie polskiego Business Insidera, którą ostatecznie przejęła Grupa Onet po zakupie Business Insidera przez Axel Springer. Polska edycja Business Insidera ma wystartować w maju br., a Next stanie się jego bezpośrednim konkurentem. Rafał Hirsch nie obawia się tej rywalizacji.
- Patrząc na obecną sytuacją w segmencie serwisów ekonomicznych w Polsce, myślę, że istnieje dostatecznie duża nisza, która pomieści zarówno Next.Gazeta.pl, jak i Business Insidera - mówi nam naczelny Next. - Będziemy ze sobą walczyć po prostu jakością prezentowanych treści. Jak wiadomo, wcześniej rozpoczęliśmy prace nad polskim Business Insiderem, który miała uruchomić Gazeta.pl i mamy dość dobrą wiedzę o tym, jak funkcjonuje amerykańska wersja tego serwisu. Wiemy więc mniej więcej, czego spodziewać się po polskiej edycji. Sądzę, że to będzie ciekawa rywalizacja, która da czytelnikom większy wybór interesujących materiałów - stwierdza Hirsch.
Start serwisu Next.Gazeta.pl będzie promowany na stronach Grupy Gazeta.pl (także na Goldenline.pl), na Facebooku oraz w serwisach branżowych. Platforma zapowiada rozbudowaną ofertę partnerską i reklamową, m.in. stworzony na potrzeby serwisu format z obszaru content marketingu Brand Story, tworzony indywidualnie z każdym partnerem.
Dołącz do dyskusji: Agora uruchamia serwis Next, znikają działy Gazeta.pl o technologiach i pieniądzach
exclusive - jak to inny portal podał :D