Agora w internecie znów przed Polska Press, krócej na TikToku i Netfliksie (Mediapanel z lutego)
W lutym zdecydowana większość serwisów internetowych i aplikacji mobilnych zanotowała niższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej, znacząco zmalał czas spędzony na TikToku i Netfliksie. Agora pod względem liczby użytkowników wysunęła się nad Polska Press.
Strony i aplikacje Grupy Google w lutym br. odwiedziło 29,11 mln polskich internautów (co dało 98,1 proc. zasięgu), każdy spędził na nich średnio 24 godziny. Miesiąc wcześniej zanotowały 29,17 ml użytkowników, 98,26 proc. zasięgu oraz 26 godzin przeciętnego czasu korzystania - pokazują wyniki badania Mediapanel.
Miesiąc do miesiąca większość wydawców zanotowała spadki odwiedzalności, także dlatego że luty ma trzy dni mniej od stycznia. Liczba użytkowników Grupy Wirtualne Polska zmniejszyła się z 23,36 do 22,97 mln, Grupy Ringier Axel Springer Polska - z 22,3 do 21,98 mln, a Grupy Polsat-Interia - z 21,09 do 20,68 mln.
Za to Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) osiągnęła wzrost z 26,97 do 27,05 mln odwiedzających, a Grupa OLX - z 17,95 do 18 mln.
Średni czas spędzony na TikToku skrócił się z 19 godzin, 21 minut i 36 sekund do 17 godzin, 18 minut i 54 sekund, a na Netfliksie - z 7 godzin, 13 minut i 51 sekund do 5 godzin, 47 minut i 29 sekund. Równocześnie na TikToku liczba internautów zwiększyła się z 13,74 do 14,69 mln, a na Netfliksie zmalała z 12,9 do 12,58 mln.
Strony i aplikacje Polska Press zanotowały spadek z 19,21 do 18,47 mln użytkowników, w konsekwencji zostały wyprzedzone przez Grupę Agora.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W przypadku Grupy Allegro i Allegro.pl wskutek nieprawidłowego oskryptowania liczba użytkowników i zasięg są zaniżone, a średni czas korzystania zawyżony.
W porównaniu ze styczniem nie zmieniła się łączna liczba internautów w Polsce - 29,7 mln, a liczbatych korzystających z sieci codziennie wzrosła z 25,9 do 26,1 mln.
Ponad 7 godzin na YouTubie
Liczba użytkowników Google.com zmalała miesiąc do miesiąca z 27,86 do 27,72 mln, a przeciętny czas korzystania - z 2 godzin, 34 minut i 26 sekund do 2 godzin, 21 minut i 32 sekund.
W tej drugiej statystyce zdecydowanym liderem jest przeglądarkowy YouTube, przy czym też zanotował spadek: z 23,03 do 22,55 mln użytkowników, a średni czas z 7 godzin, 37 minut i 20 sekund do 7 godzin, 7 minut i 59 sekund.
W przeglądarkowym Facebooku liczba internautów zwiększyła się z 23,07 do 23,27 mln, a średni czas spędzony przez każdego zmniejszył się z 4 godzin, 19 minut i 53 sekund do 3 godzin, 48 minut i 26 sekund.
Na komputerach Grupa Google zanotowała spadek liczby odwiedzających z 23,67 do 23,49 mln oraz przeciętnego czasu korzystania z 9 godzin, 35 minut i 16 sekund do 8 godzin, 45 minut i 9 sekund.
Na platformach Meta Platforms średni czas spędzony przez internautę zmalał z 5 godzin, 26 minut i 4 sekund do 4 godzin, 49 minut i 51 sekund, a na Netfliksie - z 7 godzin, 49 minut i 37 sekund do 7 godzin, 2 minut i 24 sekund.
Początek okresu rozliczeń PIT-ów wywindował odwiedzalność platform podlegających Ministerstwu Cyfryzacji (m.in. ePUAP) - z 5,79 do 7,13 mln użytkowników, a także Ministerstwa Finansów (w lutym odwiedziło je 4,71 mln internautów, miesiąc wcześniej były poza czołową dwudziestką).
W przeglądarkowym YouTubie średni czas korzystania spadł z 8 godzin, 59 minut i 21 sekund do 9 godzin, 19 minut i 59 sekund, w Netliksie - z 7 godzin, 49 minut i 37 sekund do 7 godzin, 2 minut i 24 sekund, a w takiej wersji Facebooka - z 5 godzin, 20 minut i 25 sekund do 4 godzin, 43 minut i 23 sekund.
Serwis Profilu Zaufanego pz.gov.pl odwiedziło 5,19 mln internautów, a Podatki.gov.pl - 4,49 mln.
Dołącz do dyskusji: Agora w internecie znów przed Polska Press, krócej na TikToku i Netfliksie (Mediapanel z lutego)
WM to nie obiektywne media więc nie wiem czego oczekujesz