SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent „Przyjaciółek” i „Polowania na ćmy” z większym zyskiem

Akson Studio, produkujące filmy i seriale m.in. dla Telewizji Polskiej, Polsatu, TVN i Netfliksa, w ub.r. przy spadku przychodów o 2,3 proc. do 103,81 mln zł mocniej ograniczyła wydatki, dzięki czemu zwiększyła zysk netto z 3,14 do 4,22 mln zł.

„Polowanie na ćmy”; fot. TVP „Polowanie na ćmy”; fot. TVP

Przychody sprzedażowe netto Akson Studia w ub.r. wzrosły górę z 83,13 do 116,08 mln zł, wynik ze zmiany stanu produktów (czyli wartość produkcji będących w toku na koniec roku) poszedł w dół z 23,19 do -12,26 mln zł, a pozostałe wpływy operacyjne (głównie z dotacji) skurczyły się z 1,8 mln do 0,1 tys. zł.

Firma zakończyła produkcję dla Telewizji Polskiej czwartego i piątego sezonu „Wojennych dziewczyn” (TVP pod koniec ub.r. podała, że nie będzie kolejnej odsłony serialu) oraz wyemitowany wiosną br. serial „Polowanie na ćmy”. Ponadto wspólnie z publicznym nadawcą wyprodukował film „Filip”, który do kin trafił w marcu br.

Dla Polsatu nakręciła dwie kolejne odsłony „Przyjaciółek”, a dla TVN trzecią serię „Szadzi” i zaczęła zdjęcia do drugiego filmu z serii „Teściowie”. Ponadto dla TVN zrealizowała serial kryminalno-obyczajowy „Lipowo. Zmowa milczenia”, który na Playerze zadebiutuje 18 sierpnia. Natomiast dla Stopklatki wyprodukowała serial „To nie ze mną”, który w br. ma mieć drugi sezon.

Akson Studio produkuje też dla Netfliksa

Od kilku lat Akson Studio realizuje też produkcje dla Netfliksa. W ub.r. na zlecenie platformy wyprodukował filmy „Ostatnia wieczerza” i „Dzień matki” oraz serial „Gry rodzinne”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Działalność operacyjna firmy kosztowała w ub.r. 97,97 mln zł, o 6,2 proc. mniej niż przed rokiem, z czego wydatki na usługi obce zmalały z 87,9 do 85,67 mln zł. Natomiast wydatki na wynagrodzenia zmniejszyły się z 11,56 do 9,72 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 3,15 do 2,21 mln zł.

Zysk operacyjny Akson Studio wzrósł z 3,61 do 5,74 mln zł, a zysk netto - z 3,14 do 4,22 mln zł. Udziałowcy spółki (60 proc. walorów ma jej prezes Michał Kwieciński), a 40 proc. - Jan Kwieciński) postanowili zeszłoroczny zysk netto przeznaczyć w całości na kapitał zapasowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Producent „Przyjaciółek” i „Polowania na ćmy” z większym zyskiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl