930 tys. widzów wiosennych odcinków „Alarmu!” w TVP1
Pierwsze 68 wydań „Alarmu!” oglądało średnio 927 tys. osób. W poszczególnych tygodniach widownia programu wahała się od 662 tys. do 1,22 mln oglądających.
Średnia widownia pierwszych 68 odcinków interwencyjnego programu wyemitowanych w okresie od 26 lutego do 14 czerwca 2018 roku w TVP1 (w dni powszednie o 20.15) wyniosła 927 tys. osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 6,50 proc. wśród wszystkich widzów, 4,73 proc. w grupie 16-49 i 5,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało średnio 1,42 mln widzów w 4+.
Najwięcej widzów w analizowanym okresie przyciągnął odcinek audycji z 15 marca. Śledziło go średnio 1,50 mln osób.
W pierwszym tygodniu magazyn miał 1,22 mln oglądających. W kolejnych tygodniach widownia audycji delikatnie spadała - w drugim tygodniu śledziło ją 1,21 mln osób, w trzecim - 1,17 mln, a w czwartym - 987 tys.
Wzrost nastąpił w piątym tygodniu emisji, w którym „Alarm!” śledziło 1,06 mln widzów. W kolejnych tygodniach notowano systematyczne spadki - do 967 tys. (szósty tydzień), 881 tys. (siódmy), 878 tys. (ósmy) i 738 tys. (dziewiąty).
Należy jednak wziąć pod uwagę, że w kolejnych wiosennych tygodniach oglądalność telewizji równomiernie spadała z powodu poprawiającej się pogody, stąd też zauważalne spadki liczby widzów „Alarmu!”. Misyjna audycja Telewizji Polskiej jednak również niemal z tygodnia na tydzień notowała delikatne spadki udziałów w rynku.
Od dziesiątego do szesnastego tygodnia widownia wahała się od 662 tys. do 1,06 mln oglądających.
„Alarm!” to codzienny interwencyjny program TVP1. Widzowie w 15-minutowym programie mogą śledzić dziennikarskie interwencje, śledztwa i opowieści o realnych problemach Polski i Polaków. Reporterzy przybliżają m.in. układy i skutki niesprawiedliwych wyroków sądowych. W programie są opisywane także afery w samorządach, co ma związek z jesiennymi wyborami samorządowymi.
Od poniedziałku do czwartku cykl prowadzi Jacek Łęski, a gospodarzem piątkowych wydań jest Agnieszka Świdzińska.
Początkowo obecny sezon „Alarmu!” miał się zakończyć w czwartek, 14 czerwca br., ale publiczny nadawca postanowił emitować program dalej. Jak na tą chwilę zaplanowano emisję do końca mundialu czyli do połowy lipca br. Niektóre odcinki zważywszy na mecze są pokazywane o 22.15.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: 930 tys. widzów wiosennych odcinków „Alarmu!” w TVP1
Można się spodziewać podsumowania oglądalności sezonu Koła fortuny oraz innych produkcji takich jak: Klan czy Jaka to melodia?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Wierny czytelnik.