Alibaba z rekordem sprzedaży w Dniu Singla. Dynamika wzrostu najgorsza w historii
Koncern Alibaba zanotował w tegorocznym Dniu Singla rekordową sprzedaż w wysokości 38,4 mld dolarów. Jednak dynamika wzrostu wydatków na promocje była najsłabsza w historii chińskiego święta zakupów.
W Chinach dzień 11 listopada jest powszechnie znany jako Dzień Singla, ponieważ zapis daty przypomina cztery „kije” - termin stosowany w odniesieniu do kawalerów i panien. Na początku lat 90. grupa chińskich studentów spopularyzowała 11 listopada jako wydarzenie mające na celu zmianę negatywnego nastawienia wobec statusu singla.
Prezes zarządu i dyrektor generalny koncernu Alibaba Group, Daniel Zhang, wybrał to niepopularne święto jako narzędzie do wypromowania nowej wówczas jednostki biznesowej Alibaba pod nazwą Tmall, zachęcając singli do sprawiania sobie samemu prezentów właśnie tego dnia.
W ciągu ostatniej dekady data 11 listopada przerodziła się w święto zakupów. Jak twierdzi AliExpress, popularna platforma e-commerce należąca do Alibaby obecnie jest to największe na świecie, 24-godzinne wydarzenie, podczas którego sprzedaż znacznie przekracza obroty uzyskiwane łącznie w USA podczas Black Friday i Cyber Monday.
Jeszcze przed tegorocznym Dniem Singla AliExpress zapowiadał, że jedenasta edycja wydarzenia jest wyjątkowa, ponieważ po raz pierwszy mogą w niej uczestniczyć firmy z Rosji, Hiszpanii, Włoch i Turcji.
Teraz agencja Reuters podała, że w tegorocznym Dniu Singla Alibaba pobiła kolejny rekord handlowy. 11 listopada koncern zanotował sprzedaż w łącznej wysokości 38,4 mld dol. Rok wcześniej była to kwota 30,8 mld dol.
Osiągnięty przez Alibabę rezultat jest lepszy od wartości całej sprzedaży koncernu Amazon w ciągu III kwartału br. Jednocześnie jednak Reuters zauważa, że stopniowo spada dynamika przyrostu zakupów związanych z Dniem Singla. W br. wynosił on 26 proc., co jest najgorszym wynikiem od 2009 r.
W III kwartale 2019 r. koncern Alibaba osiągnął przychody w wysokości ponad 16,5 mld dol., co oznacza wzrost o 40 proc. rok do roku. W tym czasie firma przyciągnęła do swoich platform 19 mln nowych użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Alibaba z rekordem sprzedaży w Dniu Singla. Dynamika wzrostu najgorsza w historii