SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

mBank: Allegro będzie tracić udział w polskim e-commerce, dalej rekomendacja „sprzedaj”

Analitycy BM mBanku, w raporcie z 20 września, obniżyli cenę docelową akcji Allegro do 52,4 zł z 54 zł wcześniej i podtrzymali dla spółki rekomendację "sprzedaj".

W dniu wydania raportu kurs akcji Allegro wynosił 64,25 zł.

"Notowania Allegro spadły od wydania naszej rekomendacji w listopadzie 2020 roku o blisko 6 proc. Tym samym walory Allegro były słabsze od szerokiego rynku o ponad 32 proc.! Pomimo tego podtrzymujemy nasze niekonsensusowe, negatywne podejście do spółki" - napisano w raporcie BM mBanku.

W ocenie analityków, kluczowym argumentem jest spadek pozycji rynkowej Allegro, który zakładają w kolejnych latach. Ich zdaniem, Allegro będzie beneficjentem rozwoju handlu elektronicznego w Polsce, jednak wzrost obrotów wyższy niż rynek jest mało prawdopodobny ze względu na strukturę sprzedaży generowanej przez Allegro oraz powiększającą się presję konkurencyjną od zagranicznych graczy.

Rekomendacja mBanku dla Allegro: sprzedaj, akcje wskaźnikowo droższe niż Alibaba i Amazon

"Tym samym stoimy w opozycji do konsensusu zakładającego wzrost market share Allegro w polskim e-commerce. Dane za 2Q’21 przekonują nas do tej tezy. GMV grupy wzrosło o 11 proc., tj. ok. 7 p.p. poniżej rynku (vs. estymacja wzrostu rynku na podstawie danych GUS).

Ich zdaniem, Allegro będzie zdeterminowane do utrzymania pozycji rynkowej i w tym celu prawdopodobnie zdecyduje się na rozszerzenie programu Smart!, zwłaszcza że Amazon znacznie obniżył pułap darmowej przesyłki w ostatnich dniach. To z kolei przełoży się na dalszy spadek rentowności EBITDA.

"Aktualizujemy nasz model finansowy (lock down i dobre otoczenie w 2021 roku plus niższe tempo wzrostu przychodów w długim terminie plus presja na marże). Nasza nowa prognoza skorygowanej EBITDA jest 9 proc. niższa niż konsensus Bloomberg" - napisano w raporcie.

Analitycy dodają, że Allegro jest notowane na EV/EBITDA’22 = 27,7x, tj. z dużą premią do peer grupy (+137 proc. vs. Alibaba, +42 proc. vs. Amazon), co ich zdaniem nie jest uzasadnione.

Depesza jest skrótem rekomendacji wydanej przez BM Mbanku. Jej autorem jest Paweł Szpigiel. Pierwsze rozpowszechnienie rekomendacji nastąpiło 20 września, o godzinie 8.45.

Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w sierpniu br. serwis Allegro.pl zanotował 17,74 mln użytkowników i 61,3 proc. zasięgu, a jego aplikacja mobilna - 8,98 mln użytkowników i 31 proc. zasięgu.

W drugim kwartale br. przychody grupy Allegro zwiększyły się rok do roku o 28,4 proc. do 1,308 mld zł, a zysk netto - ze 185 do 295,9 mln zł. Zmalały natomiast wpływy firmy z porówanywarki Ceneo oraz wydatki marketingowe.

Dołącz do dyskusji: mBank: Allegro będzie tracić udział w polskim e-commerce, dalej rekomendacja „sprzedaj”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl