SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon otwarty dla polskich firm, będą mogły sprzedawać w pięciu krajach w Europie

Amazon wprowadził możliwość sprzedaży towarów przez polskich przedsiębiorców w pięciu europejskich wersjach platformy. Nasze firmy mogą także skorzystać ze wsparcia w języku polskim i dostaw w systemie Fulfillment by Amazon.

O nowych możliwościach handlowych dla przedsiębiorców działających w Polsce Amazon poinformował na konferencji prasowej w Warszawie. Steven Harman, dyrektor operacyjny Amazona na Europę ujawnił, że od dzisiaj polskie firmy mają szerokie możliwości wystawiania swoich produktów w pięciu europejskich serwisach koncernu: brytyjskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim i włoskim.

- W centrum naszej uwagi i wszystkich naszych działań jest zawsze klient, jego bezpieczeństwo i wygoda podczas dokonywania zakupów - podkreślił Steve Harman. - Dzięki współpracy z Amazonem sprzedawcy wielokrotnie zwiększają swoje szanse na zdobycie nowych klientów, muszą jednak spełniać nasze kryteria zapewniające maksymalną satysfakcję dla użytkowników platformy.

Platforma skierowana do polskich przedsiębiorców nosi nazwę Sprzedawaj na Amazon. Aby rozpocząć korzystanie z niej, firma musi założyć specjalne konto (konieczne jest posiadanie przez konkretny podmiot karty kredytowej i podanie jej danych podczas rejestracji).

Po założeniu konta polski sprzedawca uzyskuje możliwość wystawienia swojej oferty na stronach Amazona - domyślnie w serwisie Amazon.co.uk, istnieje jednak możliwość sprzedaży na stronach w Niemczech, Francji, Hiszpanii i Włoszech.

Strona przeznaczona dla naszych sprzedawców jest dostępna w języku polskim, poza tym Amazon umożliwia tłumaczenie nazw i opisów produktów na każdy z pięciu języków, w których działają obecnie europejskie serwisy platformy.

Pierwszy miesiąc korzystania z konta dla sprzedawcy jest darmowy. Po tym okresie Amazon pobiera opłaty zależne od modelu sprzedaży. Według informacji Amazona sprzedawcy zwykle decydują się na skorzystanie z miesięcznego pakietu w cenie 39 euro (172 zł). W ramach wykupionego planu mogą wystawiać i sprzedawać nieograniczoną liczbę produktów w ciągu miesiąca. Drobni sprzedawcy mają też możliwość uiszczenia jednorazowej opłaty za pakiet produktów wystawionych na platformie. Z kolei usługa logistyczna Fulfillment by Amazon (FBA) stanowi model, w którym sprzedawcy płacą prowizję od każdego sprzedanego produktu.

Fulfillment by Amazon (FBA) jest dostępny także dla polskich przedsiębiorców. W ramach tej usługi sprzedawca wysyła partię swoich produktów do centrum logistycznego (obecnie w Europie jest 29 takich centrów, działają one też w Polsce), skąd po zakupie produktu jest on dostarczany do odbiorcy przez Amazon.

Podczas warszawskiej konferencji przedstawiciele Amazona nie chcieli ujawnić, czy i kiedy zostanie uruchomiona polska wersja platformy. Jednak podczas swojego wystąpienia Steve Harman przypomniał, że do tej pory koncern zainwestował w Polsce ponad 2,5 mld dol. i zatrudnia w naszym kraju 4,5 tys. pracowników, w planach jest zaś pozyskanie kolejnego tysiąca.

Dołącz do dyskusji: Amazon otwarty dla polskich firm, będą mogły sprzedawać w pięciu krajach w Europie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łukasz Koronczok NetAnaliza
Otwarcie Amazon na polskich sprzedawców nie jest nowością. Przedsiębiorcy z Polski mogli już od dawna sprzedawać na Amazon, bez zakładania firmy w innym kraju czy nawet wynajmowania tam adresu. W samym tylko 2015 roku wprowadziliśmy z moim zespołem NetAnaliza kilka polskich firm na Amazon-DE, kilkanaście przygotowałem do samodzielnego rozpoczęcia sprzedaży, kilkadziesiąt było uczestnikami moich warsztatów o sprzedawaniu na Amazon. Wszyscy ci przedsiębiorcy w krótkim czasie mogli sprzedawać wielokrotnie więcej niż wcześniej w Polsce na Allegro czy własnym sklepie, nie posiadając żadnego magazynu, żadnych pracowników, żadnych ubezpieczeń, bez pożarów, zalania czy kradzieży.
Nowością o której mówią przedstawiciele Amazon jest sprzedaż paneuropejska. Amazon uruchomił tą usługę w zeszłym tygodniu na Amazon Niemcy. Idea jest sensacyjna. Sprzedawca, np. z Polski, wysyła swój towar do jednego magazynu Amazon. Towar ten dostępny jest w pięciu platformach krajowych Amazon i w zależności skąd pojawiło się zamówienie, Amazon samodzielnie wysyła ten artykuł - bez dodatkowych opłat dla sprzedawcy oprócz standardowej opłaty za wysyłkę w programie "Wysyłka przez Amazon" (FBA). Jest to pewne ulepszenie istniejącego już od lat programu sprzedażowego w sieci europejskich Amazon.

Powodzenia w sprzedaży na Amazon! Łukasz Koronczok NetAnaliza
0 0
odpowiedź
User
darek
1. nie słyszałem o programie Sprzedawaj z amazonem, możliwe że chodzi o program Sprzedawaj na Amazon
2. "konieczne jest posiadanie przez konkretny przedmiot karty kredytowej " chyba chodzi o "podmiot"
3. "Strona przeznaczona dla naszych sprzedawców jest dostępna w języku polskim" - jedynie strona reklamująca/zachęcająca do współpracy, formularze są już w języku angielskim..
4. Oczywiście o pewnych zapisach regulaminu, które blokują trochę handel przez firmy z polski nikt tutaj nie wspomni, bo wymagałoby to czegoś więcej niż wyklepania średniej jakości artykułu.

po tym portalu spodziewałem się trochę lepszej jakości artykułów
0 0
odpowiedź
User
Patryk Maksimczyk Twojsklepamazon.pl
Kolega powyżej idealnie podsumował sytuacje i tą skromną promocje Amazona w Polsce.
W naszej firmie - twojsklepamazon.pl również doradzamy i otwieramy sklepy na Amazon dla polskim biznesom. Dodam tylko że można już korzystać z polskich magazynów FBA we Wrocławiu i Poznaniu. Pozdrawiam i życze sukcesów w handlu.
0 0
odpowiedź