TVP Info dzieli poranek na bloki i wprowadza lifestylowe „Wstaje dzień”. „Połączenie newsów z silną osobowością telewizyjną”
Z początkiem tego tygodnia TVP Info rozpoczęła emisję w paśmie porannym nowego programu „Wstaje dzień”, w którym prezentowane są serwisy informacyjne i przeglądy prasy, ale prowadząca Anna Popek porusza także tematy lifestylowe. - Naszym celem było zbudowanie anteny od rana, podzielenie pasma porannego na wyraźne bloki, aby jak najwięcej widzów znalazło coś dla siebie - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor TAI.
Od poniedziałku pasmo poranne TVP Info startuje pół godziny wcześniej niż dotychczas - o godz. 5.35 z widzami witają się prowadzący, którzy przekazują podsumowanie poprzedniego dnia, serwisy informacyjne i zapowiedzi najważniejszych wydarzeń. Nowością jest program „Wstaje dzień”, emitowany od poniedziałku do piątku od 6.30 do 8.00. Między 8.10 a 11.00 antenę przejmują ci sami prowadzący, którzy rozpoczynali poranek o 5.35.
Pasmo „Wstaje dzień” jest realizowane w studiu TVP Info, ale ma własną scenografię (białe kanapy, pomarańczowe oświetlenie). Stacja chciała w widoczny sposób oddzielić segment „WD”.
Stałymi elementami „Wstaje dzień” są m.in. przeglądy prasy, prognoza pogody i podsumowanie informacji zagranicznych, ale także rozmowy o showbiznesie i plotkach. W czasie trwania programu na kanapę „WD” dosiadają się dziennikarze TVP Info, którzy czytają serwisy oraz rozmawiają z prowadzącą na tematy lifestylowe.
To duża zmiana, która ma na celu wprowadzenie bardziej dynamicznej i urozmaiconej formuły poranka - do tej pory w „Poranku Info” skupiano się głównie na newsach, a prowadzący siedzieli za pulpitem i sami przekazywali informacje.
- Z naszych analiz wynika, że są widzowie, którzy nie oglądają żadnego porannego programu telewizyjnego, choć potencjalnie są tym zainteresowani. Po prostu żaden nadawca nie ma oferty, która przyciągnęłaby ich uwagę. Między innymi z myślą o takich osobach stworzyliśmy program, którego nie ma u konkurencji. To połączenie serwowanych na bieżąco newsów z autorskim prowadzeniem silnej osobowości telewizyjnej. Całość dodatkowo wzmacniamy wątkami lifestylowymi. Chcemy kreować nowe tematy, które zainteresują naszych widzów, ale w taki sposób, żeby nie tracić newsowości TVP Info - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
TAI poszukiwała rozpoznawalnej dziennikarki, mającej doświadczenie w prowadzeniu programów porannych. Wybór padł na Annę Popek, która przez wiele lat prowadziła „Pytanie na śniadanie” w TVP2, a w 2017 roku poranne pasmo „Dzień dobry Polsko” w Jedynce. - Anna Popek jest gwiazdą, ma zbudowaną widownię. Liczymy na to, że widzowie, którzy ją lubią i cenią, a do tej pory nie oglądali rano telewizji, włączą telewizor choćby po to by zobaczyć panią redaktor. Przy okazji poznają nasze inne propozycje programowe - wyjaśnia Olechowski.
- Naszym celem było zbudowanie anteny TVP Info od rana, podzielenie pasma porannego na wyraźne bloki, aby jak najwięcej widzów znalazło coś dla siebie. Program „Wstaje dzień” z założenia ma być blokiem luźniejszym i przyciągać przed telewizory osoby, które dopiero się obudziły, szykują dzieci do szkoły i nie pasjonują się newsami od rana - podkreśla Jarosław Olechowski.
Anna Popek przeprowadza przegląd prasy
Poprzez przeformatowanie pasma porannego TVP Info poszukuje przede wszystkim nowego widza. Czy stacja chce przejąć także widza, który rok temu oglądał „Dzień dobry Polsko”? - Ten program pokazał, że na rynku jest grupa widzów, która nie oglądała programów porannych i śniadaniowych w innych stacjach. Byli to ludzie, którzy poszukiwali jeszcze czegoś innego niż im oferowano na rynku. Gdyby udało nam się ich pozyskać to byłbym bardzo szczęśliwy - dodaje.
Jednocześnie od 27 sierpnia w porannym paśmie TVP Info emitowane są skrócona wersja „Agrobiznesu” i „Agropogoda”. Programy nadal można też oglądać w TVP1.
Dyrektor TAI wyjaśnia, że przeformatowanie poranka jest początkiem zmian w TVP Info, które będą wprowadzane wraz z uruchomieniem nowego studia w Warszawie przy Placu Powstańców.
Jarosław Olechowski nie zdradza na jaki wzrost oglądalności liczy TAI i po jakim okresie. Wskazuje za to, że wszelkie zmiany w TVP Info mają oparcie w przeprowadzonych analizach.
Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu br. średnia oglądalność minutowa TVP Info wynosiła 208 186 widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 3,65 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP Info dzieli poranek na bloki i wprowadza lifestylowe „Wstaje dzień”. „Połączenie newsów z silną osobowością telewizyjną”