SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmalał zysk agencji reklamującej SKOK-i Kasę Stefczyka

Agencja marketingowa Apella, obsługujące m.in. Kasę Stefczyka, SKOK-i oraz wydawcę „Sieci” i wPolityce.pl, w ub.r. przy niewielkich zmianach wpływów i kosztów osiągnęła 1,79 mln zł zysku netto, wobec 2,22 mln zł rok wcześniej.

Grzegorz Bierecki, szef rady nadzorczej Apelli (fot. Stefczyk.tv) Grzegorz Bierecki, szef rady nadzorczej Apelli (fot. Stefczyk.tv)

Apella wypracowała w ub.r. 20,24 mln zł przychodów, co wobec 20,48 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 1,2 proc. Agencja od lat zajmuje się obsługą m.in. Kasy Stefczyka (kompleksowe działania reklamowe: od kreacji przez planowanie i zakup mediów, a także relacje z mediami, prowadzenie serwisów internetowych i monitoring mediów), Saltus Ubezpieczeń (m.in. działania promocyjne w internecie i na monitorach w oddziałach), Fratrii (realizacja eventów), Krajowej SKOK, Stefczyk Finanse Towarzystwa Zarządzającego SKOK, Fundacji im. Franciszka Stefczyka oraz Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej.

Agencja zarabia przede wszystkim na usługach reklamowych, marketingowych i public relations - wpływy w tym obszarze zmalały z 20,34 do 19,69 mln zł. Natomiast przychody ze sprzedaży towarów poszły w górę ze 145,1 do 370,8 tys. zł, a ze sprzedaży powierzchni reklamowych spadły z 43,5 do 36,8 tys. zł (Apella na zlecenie Kasy Stefczyka wydaje miesięcznik „Czas Stefczyka”).

Z kolei przychody finansowe  agencjizmniejszyły się z 2,24 do 1,97 mln zł, z czego te z dywidend - z 2 do 1,28 mln zł. Apella ma m.in. 28 proc. udziałów , która w ub.r. wypłaciła swoim wspólnikom 4,57 mln zł (tegoroczna dywidenda wyniosła natomiast 4,01 mln zł).

Apella zatrudnia ponad 50 osób

Działalność operacyjna Apelli kosztowała w ub.r. 19,07 mln zł, o 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszty zużycia materiałów i energii wzrosły z 3,22 do 3,46 mln zł, za to wydatki na usługi obce zmalały z 7,4 do 7,15 mln zł, na wynagrodzenia - z 6,58 do 6,52 mln zł, a na świadczenia pracownicze wzrosły minimalnie, do 1,17 mln zł.

Średnioroczne zatrudnienie w agencji zmalało z 58,92 do 54,61 etatów, na koniec ub.r. w spółce było 57 pracowników etatowych. Jej pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 1,29 do 1,18 mln zł, mimo przeznaczenia w ub.r. 976,4 tys. zł na aktualizację aktywów niefinansowych.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zysk operacyjny Apelli zmalał z 430,2 do 293,3 tys. zł, a zysk netto - z 2,22 do 1,79 mln zł.

1,5 mln zł na dywidendę

99,6 proc. udziałów Apelli należy do luksemburskiej spółki SaltLux Holding, resztę ma sama agencja i Romuald Orzeł. Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku 1,5 mln zł dostaną do końca lipca jako dywidendę, natomiast 184,2 tys. zł zasili kapitał zapasowy, a 100,4 tys. zł kapitał rezerwowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Zmalał zysk agencji reklamującej SKOK-i Kasę Stefczyka

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Azaleo
PiSowscy przesiedleńcy z Ukrainy nie chcą trzymać kasy w kasie po cichu zarządzenej przez PiS?
Do poczytania(kopiuj - wklej):
www.uberkasta.pl/afera-skok/
8 4
odpowiedź