SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami technologicznymi świata (TOP20)

Apple wyprzedziło Google i odzyskało miano najcenniejszej marki świata, a jednocześnie lidera wśród marek technologicznych w dziesiątej edycji badania BrandZ Top 100 realizowanego przez firmę Millward Brown.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Apple osiągnął wzrost o 67 proc., notując rekordową wartość marki, czyli 247 mld USD. Tymczasem wzrost Google’a wyniósł 9 proc., do wartości 174 mld USD. Microsoft, obecnie wart 116 mld USD, to nowy numer 3. Marka ta awansowała o jedno miejsce, a wzrost jej wartości wyniósł 28 proc.

Sukces graczy takich jak Apple, Google czy inne marki technologiczne w tegorocznym rankingu pokazuje siłę sektora technologicznego. Obecność tego sektora w rankingu spowodowała, że łączna wycena pierwszej dwudziestki (Top 20) podskoczyła o 24 proc., nieco przekraczając 1 bilion USD. Handel detaliczny był jedyną kategorią o porównywalnych wynikach - wzrost w tym przypadku wyniósł tyle samo.

Nowością w pierwszej dwudziestce marek technologicznych jest rozwijający się dynamicznie chiński dostawca infrastruktury telekomunikacyjnej Huawei. Markę tę wyceniono na 15,3 mld USD. Druga nowość to platforma Adobe pozwalająca łączyć rozwiązania software’owe z działalnością marketingową (wartość: 7,4 mld USD).

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony przez firmę Millward Brown z grupy WPP. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie, które dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.

Dołącz do dyskusji: Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami technologicznymi świata (TOP20)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl