Apple podnosi ceny za aplikacje do nawet 45 tys. złotych
Apple wprowadziło nowy cennik dla deweloperów umieszczających swoje aplikacje w App Store. Nowa najwyższa kwota za aplikację to aż 10 tys. dolarów.
App Store udostępnił deweloperom 700 dodatkowych kwot za aplikacje oraz narzędzia pozwalające na ustalanie cen dla poszczególnych krajów i regionów, gdzie działa sklep, w tym np. zarządzanie zmianami kursów walut.
Zmiany dla deweloperów oferujących zakupy aplikacji w odnawialnej subskrypcji wchodzą w życie 7 grudnia, dla innych modeli biznesowych - wiosną 2023 r.. Deweloperzy mogą handlować w App Store w 45 walutach.
Zobacz: App Store Awards - oto najlepsze aplikacje i gry według Apple. BeReal aplikacją roku
Nowe ceny dla deweloperów w App Store
Nowa najniższa kwota w cenniku dla deweloperów wynosi 29 centów, najwyższa aż 10 tys. dolarów (około 45 tys. złotych). Właściciele aplikacji w sklepie Apple mogą oferować teraz zwiększony wybór przedziałów cenowych, rosnących stopniowo w różnych zakresach (np. co 10 centów, co 50 centów co 10 dolarów - łączny przedział od 10 do 50 dol). Programiści będą mogli ustalać też ceny dla klientów z zaokrągloną końcówką cenową.
fot. Apple
Zobacz: Apple udostępnia w Polsce usługę samodzielnej naprawy iPhone’ów
W październiku tego roku Apple wprowadził nowy cennik w App Store. Z podwyżek wyłączone były autoodnawialne subskrypcje.
W Apple App Store, który został uruchomiony w 2008 r., znajduje się obecnie 1,8 mln aplikacji. Każdego tygodnia sklep jest odwiedzany przez ponad pół miliarda osób ze 175 regionów.
W pierwszym kwartale 2022 r. z App Store ściągnięto 8,5 mld kopii programów i gier. Jednak pod względem wydatków na te aplikacje Apple pokonał po raz kolejny Google Play osiągając poziom 21,8 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Apple podnosi ceny za aplikacje do nawet 45 tys. złotych