ArchiDoc liczy, że spółka Call One będzie miała 20 mln zł przychodów w 2012 r.
Firma ArchiDoc, działająca w branży zarządzania dokumentami i outsourcingu procesów biznesowych, liczy, że jej spółka zależna Call One osiągnie w tym roku 4 mln zł przychodów a w 2012 r. - 20 mln zł. Call One rozpoczął działalność w maju, po tym jak ArchiDoc zrezygnował z przejęcia spółki z branży call center.
"Od długiego czasu rozmawialiśmy nt. przejęcia spółki z branży call center, niestety dyktowane wyceny były dla nas nie do przyjęcia" - powiedział prezes ArchiDoc i Call One Konrad Rochalski. Zaznaczył jednak, że grupa nie wyklucza w przyszłości wzmocnienia Call One poprzez akwizycję
Przedstawiciele Call One deklarują, że celem strategicznym spółki jest znalezienie się w pierwszej piątce firm call center w Polsce w ciągu trzech lat. Rochalski zaznaczył, że plan zakładający osiągniecie 20 mln zł przychodów w 2012 r. jest ostrożny. Ten sam plan zakłada, że firma osiągnie próg rentowności w I kwartale przyszłego roku, a pozytywne przepływy finansowe już we wrześniu lub październiku. Podkreślił, że spółka korzysta na synergiach kosztowych z grupą ArchiDoc.
Grupa liczy, że w przyszłości z usług Call One, będą korzystali obecni klienci ArchiDoc, dla których może stać się on "one stop shop" w zakresie usług BPO (business process outsourcing). Wejście w branżę call center zalecił spółce AT Kearney, który przygotował strategię rozwoju na zlecenie ArchiDoc.
Według AT Kearney, wartość rynku call center w Polsce wyniesie w 2011 r. ok. 1025 mln zł wobec 775 mln zł w 2009 r. Obecnie ok. 80% wartości rynku stanowią wewnętrzne centra telefoniczne poszczególnych firm.
Obecnie Call One, który rozpoczął działalność na początku maja, ma trzech klientów, w tym dwóch z branży FMCG i jednego operatora telekomunikacyjnego.
ArchiDoc deklaruje, że w tym roku może zapaść decyzja w sprawie ewentualnego wprowadzenia spółki na rynek główny GPW.
Dołącz do dyskusji: ArchiDoc liczy, że spółka Call One będzie miała 20 mln zł przychodów w 2012 r.