Biuro podróży Jarosława Kuźniara ze wzrostem przychodów, 45 tys. zł straty
Należąca do Jarosława Kuźniara agencja turystyczna Fabryka Rozsądku (m.in. wydawca serwisu Goforworld) zanotowała w 2018 roku wzrost przychodów netto do 1,59 mln zł z 1,39 mln w roku 2017. Strata netto wzrosła z 1,3 tys. do ponad 45,6 tys. zł.
Łączne przychody netto ze sprzedaży Fabryki Rozsądku w 2018 roku wyniosły 1,59 mln zł, w porównaniu do 1,4 mln zł w roku 2017. - To świadczy o jej rozwoju. Wpłynęła na niego większa liczba wypraw, szczególnie tych najbardziej wymagających a przez to droższych, ale i poprawa rentowności każdej z wypraw - tłumaczy nam Jarosław Kuźniar.
Strata ze sprzedaży wzrosła z 23,1 tys. zł w roku 2017 do 277 tys. zł w roku ubiegłym. Ogółem, strata netto firmy wyniosła w 2018 roku 45,6 tys. złotych, w porównaniu do 1,29 tys. zł w roku 2017. Decyzją wspólników, strata zostanie pokryta zyskiem uzyskanym w ciągu najbliższych trzech lat.
Wzrosły koszty operacyjne Fabryki Rozsądku
Koszty działalności operacyjnej wzrosły z 1,42 mln zł w roku 2017 do 1,87 mln zł. w roku 2018. Na usługi obce wydano 1,57 mln zł (w roku 2017 było to 1,29 mln zł). Na wynagrodzenia przeznaczono zaś 190,4 tys. zł, w porównaniu do 93,73 tys. zł w roku 2018.
- Przygotowanie wyprawy, szczególnie uszytej na miarę, dla niewielkiej, wymagającej grupy klientów wymaga za każdym razem inwestycji. W przewodnika, program, wsparcie logistyczne wyprawy na miejscu w Warszawie. Potrzebuję do tego najbardziej doświadczonych ludzi, którzy będą zapewniali bezpieczeństwo moim Klientom. Nowi pracownicy, nowe wyprawy, które dopiero mają szansę się sprzedać w kolejnych sezonach, nowe biuro do lepszego kontaktu z Klientami i skuteczniejszej ekspozycji marki goforworld.com w oczywisty sposób wypływają na koszty - komentuje Wirtualnemedia.pl Jarosław Kuźniar, dodając: - Dla mnie jako szefa spółki najważniejsze jest, że zyskujemy nowych Klientów także na rynku B2B, że coraz mocniej jesteśmy kojarzeni z organizowaniem podróży premium dla firm, że szkolimy w podróży łącząc kompetencje spółki Kuźniar Media i biura goforworld.com. Inwestujemy w zaufanie naszych klientów. Widząc jak pozytywnie reagują na koniec każdej wyprawy, jestem spokojny o nasz rozwój w kolejnych latach.
Od samego początku goforworld.com Kuźniar jestem jedynym inwestorem. - Włożyłem do spółki moje prywatne oszczędności i cieszę się widząc jak firma rośnie i się profesjonalizuje. Rynek podróży ma w Polsce różne momenty, my skupiamy się na profesjonalnej obsłudze Klientów premium, którzy w małych grupach lubią zejść ze szlaku i poznać prawdziwy świat. To firma powstała z pasji dziennikarza, który przekonuje klientów, że podróż to nie zawsze wakacje i właśnie taka wymagająca wyprawa pozostawia niezapomniane wrażenia. Większość naszych Klientów to ci, którzy byli z nami już w kilku miejscach świata, zaufali nam kilkukrotnie. To najlepsza rekomendacja - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Jarosław Kuźniar.
Jarosław Kuźniar zaangażowany w biznes poza mediami
Fabryka Rozsądku to butikowe biuro podróży, a od 2015 wydawca serwisu podróżniczego Goforworld.com. Prezesem zarządu Fabryki Rozsądku jest Jarosław Kuźniar, udziały w firmie posiada także Magdalena Kuźniar. Dziennikarz uruchomił w połowie 2016 roku platformę GoForGuide służącą turystom do wynajmowania przewodników.
To nie jedyny projekt Jarosława Kuźniara poza dziennikarstwem. Od ubiegłego roku dziennikarz jest prezesem spółki wydającej serwis Funwisher.com, w którym można zamówić krótkie wideo ze spersonalizowanymi życzeniami od znanych osób, m.in. Roberta Lewandowskiego, Kuby Wojewódzkiego i Borysa Szyca.
Jesienią ubiegłego roku należąca do Kuźniara, Borysa Szyca i Marka Maślanki spółka udostępniła serwis TheMuBa z odpłatnymi transmisjami na żyto spektakli teatralnych, koncertów i przedstawień baletowych. Ponadto Kuźniar prowadzi własną agencję komunikacyjną Kuźniar Media.
Od drugiej połowy 2016 roku Jarosław Kuźniar jest związany z Onetem. Jest tam jednym z prowadzących „Onet rano”, a we wrześniu ub.r. został jego redaktorem naczelnym (przedtem pełnił funkcję dyrektora programowego ds. krótkich form wideo w Grupie Onet-RAS Polska). Wcześniej pracował m.in. w Grupie TVN i radiowej Trójce.
Dołącz do dyskusji: Biuro podróży Jarosława Kuźniara ze wzrostem przychodów, 45 tys. zł straty