SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BNP Paribas zwiększył wydatki reklamowe o 37 proc., ma 426 tys. użytkowników aplikacji mobilnej

W ub.r. skonsolidowane wydatki marketingowe grupy kapitałowej BNP Paribas Bank Polski wzrosły o 36,7 proc. do 146,98 mln zł, z czego 25,2 mln zł poszło na rebranding. Na koniec ub.r. bank w segmencie detalicznym miał 754,8 tys. użytkowników bankowości internetowej i 425,7 tys. klientów korzystających z aplikacji mobilnej.

BNP Paribas Bank Polski rebranding przeprowadził wiosną ub.r., rezygnując ze skrótu BGŻ w swojej nazwie. Wspierała to kampania reklamowa, w której o przyszłość pytały dzieci. Ponadto Bank jesienią 2018 roku sfinalizował przejęcie Raiffeisen Polbanku. Natomiast jesienią ub.r. reklamował się jako „bank zielonych zmian”, ostrzegając przed dużymi podwyżkami cen żywności wskutek zmian klimatycznych.

Wydatki marketingowe grupy BNP Paribas Bank Polski zwiększyły się ze 107,5 do 146,98 mln zł. W sprawozdaniu bank dodał, że koszty rebrandingu od kwietnia ub.r. wyniosły 25,2 mln zł, wydatki związane z reorganizacją jego placówek (bez kosztów IT) - 12 mln zł, a pozostałe koszty integracji (administracyjne, podróże) - 9,8 mln zł.

Za obsługę reklamową BNP Paribas Bank Polski odpowiada agencja Publicis Lion, a od wiosny ub.r. w efekcie przetargu agencją wspierającą jest Opus B. Natomiast na początku br. po wygranym przetargu Havas Media utrzymał obsługę banku w zakresie planowania i zakupu mediów.

Koszty pracownicze grupy BNP Paribas Bank Polski wzrosły w ub.r. o 29,5 proc. do 1,37 mld zł, wydatki informatyczne i telekomunikacyjne - o 89,5 proc. do 288,78 mln zł, a pozostałe koszty rzeczowe - o 49,1 proc. do 351,76 mln zł.

Ogółem wydatki administracyjne zwiększyły się o 32,7 proc. do 2,47 mld zł, a po uwzględnieniu kosztów amortyzacji, które poszły w górę aż o 139,4 proc. do 454,15 mln zł, łączne koszty wzrosły o 42,6 proc. do 2,92 mld zł.

- W ubiegłym roku zamknęliśmy ważny rozdział budowy naszego Banku finalizując migrację klientów do jednego systemu operacyjnego. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy z sukcesem wdrożyliśmy ekosystem aplikacji digitalowych dla klientów, przeprowadziliśmy rebranding, proces optymalizacji i transformacji sieci oddziałów. Jednocześnie zrealizowaliśmy nasze założenia finansowe - wylicza Przemysław Gdańsk, prezes BNP Paribas Bank Polski.

426 tys. klientów bankowości mobilnej

Na koniec ub.r. BNP Paribas Bank Polski miał 2,51 mln klientów detalicznych z dostępem do bankowości internetowej, wobec 2,29 mln rok wcześniej (z czego 908,6 tys. pochodziło z Raiffeisen Polbanku).

Liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej zmalała z 867,1 do 754,8 tys., a liczba użytkowników aplikacji mobilnej wzrosła z 279,8 do 425,7 tys.

W segmencie korporacyjnym liczba klientów zwiększyła się z 228,2 do 287,6 tys., z czego tych korzystających z bankowości internetowej - ze 146 do 162,2 tys., a tych z aplikacji mobilnej - z 8,6 do 18,5 tys.

Wartości portfela kredytów zaciągniętych przez klientów indywidualnych zwiększyła się w ub.r. o 11,1 proc., a sprzedaż kredytów hipotecznych wyniosła 4,3 mld zł (aż 139,1 proc. więcej niż rok wcześniej).

Na koniec 2019 r. BNP Paribas Bank Polska miał 514 oddziałów bankowości detalicznej i biznesowej oraz 67 punktów obsługi klienta. W ramach optymalizacji sieci placówek od przejęcia Raiffeisen Polbanku zamknął 180 oddziałów i przeprowadził transformację w 142. Na koniec ub.r. obsługiwał 3,8 mln klientów.

Suma kwot klientów na rachunkach, lokatach i innych depozytach zmalała przez rok o 3 proc. do 50,58 mld zł, a wartość netto udzielonych kredytów i pożyczek poszła w górę o 5 proc. do 40,08 mld zł.

615 mln zł zysku, dużo więcej z odsetek, opłat i prowizji

W związku z przejęciem Raiffeisen Polbanku wynik odsetkowy grupy BNP Paribas Bank Polska zwiększyły się rok do roku o 50,4 proc. do 3,17 mld zł, wynik z opłat i prowizji - o 44,5 proc. do 819,9 mln zł, a wynik z działalności handlowej - o 106,3 proc. do 682,4 mln zł.

Wynik grupy BNP Paribas Bank Polska z działalności bankowej poszedł z w górę o 37,4 proc. do 4,52 mld zł, a wynik z działalności operacyjnej - z 69,2 proc. do 1,15 mld zł. Przełożyło się to na wzrost zysku netto z 360,4 do 614,7 mln zł. Bez uwzględnienia zdarzeń jednorazowych zysk netto poszedłby w górę z 484,5 do 950,5 mln zł.

Dołącz do dyskusji: BNP Paribas zwiększył wydatki reklamowe o 37 proc., ma 426 tys. użytkowników aplikacji mobilnej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl