SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Branża o wyborze Marka Sowy na prezesa Axel Springer

Wybór byłego prezesa Agory Marka Sowy na funkcję prezesa Axel Springer Polska komentują m.in.: Agnieszka Anielska (Murator), Ewa Redel (Edipresse), Grzegorz Haftarczyk (Polskapresse), Tomasz Wróblewski.

Marek Sowa prezesem Axel Springer Polska zostanie w lutym br. Zastąpi na tym stanowisku Floriana Felsa, który rozstaje się z firmą i kontynuować będzie karierę w szwajcarskim wydawnictwie Ringier AG jako chief executive officer na Europę Środkową.

W przyszłości Axel Springer planuje powierzenie Markowi Sowie także dodatkowych zadań kierowniczych w strukturach spółki na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej.

Marek Sowa ostatnio (od sierpnia 2007 roku do listopada 2008 roku) sprawował funkcję prezesa spółki Agora SA. Wcześniej był wiceprezesem operatora kablowego UPC Polska.


Komentarze

Agnieszka Anielska, prezes Muratora

Uważam zmianę na stanowisku prezesa Axel Springer za oczekiwaną. Zaskakujący jest moment i osoba nowego prezesa. Duże doświadczenie pana Marka Sowy na rynku mediów elektronicznych jest jego ogromnym atutem. Być może oznacza to zmianę strategii Axel Springer w Polsce i próbę zdecydowanego wejścia na rynek telewizyjny. Życzę panu Markowi Sowie wielu sukcesów i trzymam kciuki za pana Floriana Felsa w związku z jego nowym wyzwaniem w Szwajcarii.

Ewa Redel - Bydłowska, wiceprezes Edipresse Polska

Na pewno ten wybór wskazuje, że Axel nadal i nawet jeszcze bardziej ofensywnie myśli o rozwoju w obszarze nowych mediów. Co jest słuszne, ale trzeba pamiętać, że jak dotąd wydawcy (nawet Ci od dawna aktywni on-line) nie odkryli w Internecie złotej żyły. Więc rynek mediów elektronicznych tak, ale potrzeba także wieloletniej, rozwojowej strategii dla portfolio drukowanego. Czy pan Sowa może ja wnieść - na pewno nie należy tego wykluczać; z całą pewnością jego doświadczenia w Agorze, nawet jeśli nie długie, pozwoliły na tzw. - z terminologii futbolowej - "szeroki przegląd pola" i wymagały konfrontacji z tymi samymi problemami i procesami, które dotyczą wszystkich wydawców prasy, w tym Springera.

Grzegorz Haftarczyk, wiceprezes Polskapresse

Prezesowi Sowie serdecznie gratulujemy, a odchodzącemu prezesowi Felsowi dziękujemy za bardzo dobrą współpracę. Zmiana na stanowisku prezesa Axel Springer Polska oznacza zamknięcie pewnego okresu rozwoju wydawnictwa. Nie sądzę, aby miało to jednak jakiś wpływ na działalność naszej firmy. Myślę, że w krótkim okresie czasu rynek też nie powinien się spodziewać wielkich zmian. Oczywiście, tak jak do tej pory, będziemy bacznie obserwować działania ASP, od lutego pod rządami prezesa Marka Sowy.

Tomasz Wróblewski, publicysta, były redaktor naczelny "Newsweeka"

Florian Fels odchodzi po bardzo długim okresie sprawowania władzy w firmie. Za jego rządów Axel Springer Polska przeżył bardzo dynamiczny okres rozwoju, osiągnął pozycję potężnego wydawcy, ale też w ostatnim czasie, przeżywał sporo trudności i sprawiał wrażenie jakby się zwijał a nie rozwijał. Przyczyn było na pewno sporo włącznie z kryzysem w mediach papierowych, ale pewnie nie tylko. Marek Sowa może być tym czego firma dziś potrzebuje. Zmiany i nowej energii.

Piotr Zmelonek, dyrektor pionu wydawniczego "Polityki" Spółdzielni Pracy

Objęcie sterów w Axel Springer Polska przez Marka Sowę to w jakimś sensie precedens na polskim rynku mediów. Pan Sowa, jako były już prezes Agory SA zostaje powołany na prezesa, co by nie mówić, jej najbliższej konkurencji. Pewnie upłynął już kontraktowy zapis o niepodejmowaniu pracy w konkurencji, ale krok prezesa Sowy wydaje się dosyć dziwny. Można zawsze powoływać się na przykłady z innych branż, ale chyba po raz pierwszy dochodzi do takiej sytuacji na rynku mediów prywatnych. I nie dotyczy to małych firm, Agora i Springer to potentaci w branży. W moim odczuciu z etycznego punku widzenia sprawa może być dyskusyjna, choć zapewne z formalnego punktu widzenia wszystkie zapisy umowne zostały skrupulatnie wypełnione.

Nie jestem też w stanie odczytać motywacji i intencji, którymi kierowała się centrala Axel Springer. Może wiara w zdolności, know-how i talent zarządczy prezesa Sowy wzięły górę nad chłodną analizą i bilansem jego dokonań jako prezesa Agory. A jak pamiętam ten bilans nie był zbyt pomyślny. Uchodzący za znakomitego managera i znawcę rynku audiowizualnego, który miał pozwolić wypłynąć Agorze w cyfrową przestrzeń, jako prezes Agory nie osiągnął chyba niczego spektakularnego. Poza bardzo wątpliwym sukcesem z przejęciem Tradera nie przypominam sobie żadnych innych dokonań.

Monika Rychlica, head of press and new media w Initiative Media Warszawa

Marek Sowa niewątpliwie miał możliwości poznania specyfiki polskiego rynku mediowego. Jednak zapowiadane przez niego zmiany i inwestycje Agory w rynek mediów elektronicznych nie miały miejsca. W mojej pamięci jedyną transakcją było zakupienie Tradera, która przez wielu była oceniana negatywnie.

Axel powinien skorzystać z doświadczenia i znajomości nie tylko prasowej części rynku pana Marka Sowy. Z drugiej strony rynek jest coraz bardziej konkurencyjny i trudniejszy, zobaczymy czy nowemu prezesowi uda się skutecznie wypracować przewagę konkurencyjną koncernu. Ja w każdym bądź razie życzę jak najlepiej.

Dariusz Sachajko, commercial director w Universal McCann

Zawsze, gdy migracje dotyczą największych konkurentów stają się języczkiem uwagi. Doświadczenie zdobyte przez Marka Sowę w Agorze będzie dla Axel Springer bardzo cenne, szczególnie, że po rezygnacji z "Dziennika" oraz słabszych wynikach "Newsweeka" wzmocnienia temu wydawnictwu są bardzo potrzebne.

Dołącz do dyskusji: Branża o wyborze Marka Sowy na prezesa Axel Springer

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tfuj
Tylko na rzetelności dziennikarskiej można coś zbudować. Taki jak dzisiaj Newsweek nie ma racji bytu, chyba, że jak propagandowa tuba!
0 0
odpowiedź
User
tfuj
Tylko na rzetelności dziennikarskiej można coś zbudować. Taki jak dzisiaj Newsweek nie ma racji bytu, chyba, że jak propagandowa tuba!
0 0
odpowiedź
User
andy b.
takie wazeliniarskie komentarze, jak pani Anielskiej czy p. Haftarczyka przyprawiaja o skret kiszek. To maja byc ludzie mediów/ jakże inaczej brzmi w tym towarzystwie komentarz pana Z. z wydawnictwa Polityka!
0 0
odpowiedź