Burger King przeprasza za obraźliwe reklamy podczas Wielkiego Tygodnia
Sieć fast foodów Burger King w Hiszpanii przeprosiła za kampanię reklamową, która wywołała oburzenie wśród katolików podczas Wielkiego Tygodnia. Została oskarżona za profanację symboliki Eucharystii.
„Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni naszą akcją mającą na celu promocję naszych warzywnych produktów podczas Wielkiego Tygodnia. Naszym zamiarem nigdy nie było nikogo urazić, zdecydowaliśmy o natychmiastowym wstrzymaniu kampanii"– ogłosił Burger King w Niedzielę Wielkanocną na swoim oficjalnym koncie na Twitterze.
Sieć fast foodów opublikowała na billboardach w całej Hiszpanii słowa Jezusa, które wypowiedział podczas Ostatniej Wieczerzy: "Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy". Burger King zmodyfikował je tak, aby promować nowego wegetariańskiego burgera - do cytatu dodano słowa "który nie ma mięsa". Kampania reklamowa wywołała oburzenie tysięcy katolików, kilku księży i biskupa.
Na plakatach pojawiły się też hasła „Ciało z mojego ciała”, ze słowem „mięso”, które zostało przekreślone i zastąpione słowem „warzywa”.
¿Qué pasaría si atentara @burgerking_es contra el sentimiento religioso de otra confesión?
— Rosana Ribera de Gracia (@RosanaRibera) April 15, 2022
Se admiten sugerencias de respuesta.
Esta foto es de ayer Jueves Santo, en Sevilla. Calle San Pablo. pic.twitter.com/X1L9mos69G
Reklamy wywołały spore oburzenie. Hiszpańscy katolicy zaczęli w mediach społecznościowych akcję bojkotu Burger Kinga hashtagiem #BoicotBurgerKing zaczął krążyć w mediach społecznościowych, a na platformie CitizenGO uruchomiono zbiórkę podpisów pod petycją.
„Wyśmiewają się z Eucharystii i śmierci Chrystusa w najświętszym dla chrześcijan czasie. Korzystają z Wielkiego Tygodnia, aby rozpocząć kampanię ofensywną skierowaną do milionów wierzących w celu uzyskania rozgłosu i zarobienia pieniędzy. Czas zareagować bojkotem Burger Kinga” - napisano w petycji, w której autorzy domagają się usunięcia reklam, przeprosin i zwolnienia dyrektora firmy.
„Pieniądze to jedyna rzecz, którą te firmy rozumieją i dopiero po bojkocie zaczną szanować chrześcijan i Jezusa Chrystusa tak, jak na to zasługują” - napisano.
Do poniedziałku 18 kwietnia pod petycją znalazło się ponad 22 tys. podpisów.
Dołącz do dyskusji: Burger King przeprasza za obraźliwe reklamy podczas Wielkiego Tygodnia
zrób coś podobnego z jarmułka i półksiężycem to w przypadku jarmułki oburzenie będzie w postaci sankcji i sprzedaży majątku narodowego na zapłacenie anty-s odszkodowań, a w przypadku półksiężyca będą łuny na miastami.