SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Businessweek” wraca do Polski, ponowny debiut jesienią

Point Group Business Unit, spółka zależna PMPG, jesienią br. wprowadzi na rynek polską edycję światowego magazynu ekonomicznego “Bloomberg Businessweek”. Tytuł będzie dwutygodnikiem, a jego redaktorem naczelnym zostanie Michał Kobosko.

Magazyn będzie wydawany na licencji Bloomberga - będzie to pierwsza zagraniczna licencja, którą firma ta sprzedała po przejęciu "Businessweeka" w październiku 2009 r. Platforma Mediowa Point Group z Bloombergiem negocjowała trzy miesiące.

"Bloomberg Businessweek Polska" zadebiutuje w IV kwartale br. Będzie publikował tłumaczenia artykułów z globalnej wersji tytułu, ale większość zawartości magazynu mają wypełnić teksty stworzone w Polsce. Jak poinformował Michał Kobosko, stały zespół redakcyjny pisma ma liczyć kilkanaście osób , wspierać ich będą współpracownicy, a dla tytułu pisać mają “renomowani” felietoniści. Ich nazwiska na razie jednak nie zdradza. Magazyn ma współpracować także z polskim oddziałem agencji Bloomberga, a dziennikarzy tytułu ma obowiązywać kodeks etyki Bloomberga, który przewiduje m.in. zakaz korzystania z anonimowych źródeł informacji.

Jak podano na konferencji, redakcja ekonomiczna wydawanego przez PMPG tygodnika “Wprost” pozostanie niezależna od redakcji “Bloomberg Businessweek Polska”, a w samym tygodniku po wejściu nowego pisma będzie pojawiać się mniej treści ekonomicznych. Ich miejsce zajmą m.in. materiały dotyczące nauki czy stosunków międzynarodowych.

- Nowy tytuł będzie początkowo wydawany jako dwutygodnik, a docelowo jako tygodnik. Wierzymy, że dobrze pozycjonowane wydawnictwa drukowane mają jeszcze przed sobą czasy prosperity - powiedział podczas konferencji prezes Platformy Mediowej Point Group Michał Lisiecki. Jako przykład tego, że istnieje nadal potencjał na rynku prasy, podał segment tygodników opinii, w którym znalazło się miejsce na odbudowane przez PMPG "Wprost" jak i niedawno wprowadzone na rynek pismo "Uważam Rze".

“Bloomberg Businessweek Polska” liczyć będzie 68 stron, a jego cena kształtować ma się na poziomie między ceną tygodników opinii, które kosztują zwykle po 5 zł, a ceną miesięcznika “Forbes” (10,90 zł), jednak bliżej tej drugiej liczby, Na razie spółka nie podaje dokładnej informacji, jakiej sprzedaży nowego pisma oczekuje.  - Chcemy się uplasować w połowie drogi między dziennikami takimi jak „Puls Biznesu”' (ma ok 18 tys. egz. sprzedaży - przyp. red.) a “Forbesem”, którego sprzedaż kształtuje się na poziomie ok. 40 tys. egz. - zaznaczył Lisiecki.

- Wchodzimy na rynek na którym nie ma nikogo. Brak tygodnika ekonomicznego różni Polskę od innych cywilizowanych krajów - podkreślił Kobosko. Dodał, że "benchmarkiem" dla polskiej wersji “Bloomberg Businessweek” ma być turecka edycja pisma. Opłata licencyjna za tytuł, którą płacić będzie PMPG, jest uzależniona "od jego sukcesu i zawiera minimalne gwarancje".

Jak poinformował Michał Lisiecki, łączne inwestycja w projekt pochłonie kilka mln złotych. Roczne przychody Point Group Business Unit mają wynieść natomiast ok. 20 mln zł, a magazyn ma być rentowny w ciągu roku. Spółka przygotowywała też projekt biznesowy, który zakładał wypuszczenie jedynie wersji elektronicznej tytułu, ale jego szacowane przychody wyniosłyby tylko ok. 4 mln zł. Nowy magazyn będzie jednak od początku dostępny w formie e-wydania i w wersji na tablety.



“Businessweek" był już w Polsce wydawany przez AWR "Wprost", która należała wówczas do rodziny Królów, w latach 2000- 2005. Zniknął z rynku, gdy jego sprzedaż wynosiła ok. 14 tys. egz., a tytuł miał 1,5 mln zł straty. - Błędem było, że “Businessweek” był wtedy miesięcznikiem, większość miejsca w nim zajmowały przedruki, a treści stworzonych w Polsce było mało - uważa Michał Kobosko, który był wicenaczelnym pierwszej edycji "Businessweeka". - Nowy magazyn nie będzie miał z tamtym nic wspólnego - zapewnia.

Do 2009 roku właścicielem marki “Businessweek” była firma wydawnicza McGraw-Hill Publishing. Po przejęciu przez Bloomberga, magazyn poprawił wyniki sprzedaży (w drugiej połowie 2010 roku pismu udało się pozyskać 37 tys. nowych prenumeratorów) i zwiększył wpływy reklamowe o 49 proc.

Dołącz do dyskusji: "Businessweek” wraca do Polski, ponowny debiut jesienią

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
to będzie mega porażka roku....
0 0
odpowiedź
User
cynamon
Też nie wierzę w sukces ale z drugiej strony postawili Wprost. A rentowność w ciągu roku to chyba mało realne.
0 0
odpowiedź
User
Obrotny
Niczego nie postawili. Długów mają więcej niż Michałek włosków na głowie. Wydadzą ten badziew jak do jesieni wierzyciele nie zdążą z wnioskiem o upadłość. Wprost jest na sprzedaż.
0 0
odpowiedź