BZ WBK wyda 60-70 mln zł na rebranding Santander Bank Polska. „Zmiany bezbolesne dla klientów”
Bank Zachodni WBK uzyskał już wszystkie zgody niezbędne do zmiany swojej marki Santander Bank Polska. Koszty rebrandingu wyniosą 60-70 mln zł.
Prezes BZ WBK Michał Gajewski poinformował w środę, że większość wydatków na rebranding zostanie poniesiona przez bank w br. - Proces planujemy rozpocząć na jesieni, po wpisie do KRS - dodał.
Bank prowadzi obecnie prace dotyczące kolorystyki i ostatecznej formy różnych elementów nowej identyfikacji wizualnej. Szykowane są również działania marketingowe (za obsługę banku w tym zakresie odpowiadają Red8 Advertising i Starcom).
- Jesteśmy przekonani, że ta zmiana nam pomoże. Jest oparta o silną międzynarodową markę. Zmiany będą bezbolesne dla klientów, a oferta ma się poprawić - dodał Michał Gajewski.
W pierwszym kwartale br. BZ WBK zanotował 1,39 mld zł wyniku z tytułu odsetek, 701,7 mln zł wyniku operacyjnego oraz 532,2 mln zł zysku netto.
BZ WBK od 8 lat należy do Banco Santander
Rebranding jest związany z faktem, że od 2010 roku głównym akcjonariuszem Banku Zachodniego WBK jest hiszpański Banco Santander. Akcje banku przejął wtedy od grupy Allied Irish Banks.
- Banco Santander wyznacza globalne standardy i wzorce w zakresie oferty, jakości obsługi i relacji z klientami oraz wsparcia dla społeczności lokalnych. Wraz ze zmianą nazwy i identyfikacji wizualnej stajemy się bogatsi o międzynarodowy wymiar marki Santander oraz długoletnią tradycję i siłę grupy - komentował w maju br. Gerry Byrne, przewodniczący rady nadzorczej Banku Zachodniego WBK. - Obecność w Polsce jest ważnym elementem strategii Grupy. Zamierzamy kontynuować rozwój na tym rynku oraz nieustannie wspierać polskich Klientów i ich firmy w codziennych sukcesach - dodała Ana Botín, group executive chairman Grupy Santander.
Władze BZ WBK zmianę marki na Santander zapowiadały już w połowie 2014 roku. Wycofano się wtedy z rebrandingu, ponieważ Komisja Nadzoru Finansowego zgłosiła zastrzeżenia, zwracając uwagę, że bank nie skonsultował z nią swoich planów.
Marka BZ WBK zniknie po 17 latach
Bank Zachodni WBK powstał w 2001 roku w efekcie fuzji Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego. W ub.r. w rankingu najcenniejszych polskich marek wg „Rzeczpospolitej” brand BZ WBK zajął dziewiątą pozycję. Jego wartość oszacowano na 1,55 mld zł, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej. Cenniejszą markę w sektorze bankowym ma tylko PKO BP (z wyceną wynoszącą 2,74 mld zł zajął trzecią pozycję), natomiast za BZ WBK znalazły się m.in. Bank Pekao (1,22 mld zł wartości marki), mBank (1,15 mld zł), Bank Millennium (623,2 mln zł) i Alior Bank (490,1 mln zł).
W reklamach BZ WBK od dekady występują znane osoby. Parę lat temu byli to zagraniczni aktorzy, m.in. John Cleese, Danny DeVito, Antonio Banderas i Kevin Spacey. Przy okazji Euro 2016 bank promowali trenerka fitness Anna Lewandowska i dziennikarz sportowy Mateusz Borek, a potem do Borka dołączył piłkarz Łukasz Fabiański. We wrześniu ub.r. BZ WBK zaczął kampanię promującą m.in. wprowadzone wtedy do oferty Konto Jakie Chcę, w reklamach jako narrator wystąpił prezenter telewizyjny Łukasz Nowicki.
Dołącz do dyskusji: BZ WBK wyda 60-70 mln zł na rebranding Santander Bank Polska. „Zmiany bezbolesne dla klientów”