Canal+ od 15 kwietnia w nazwach stacji Domo+ i Kuchnia+
Od 15 kwietnia kanał Domo+ będzie funkcjonował pod nazwą Canal+ Domo, a Kuchnia+ jako Canal+ Kuchnia. Na rebranding stacji zgodziła się KRRiT.
Ponad miesiąc temu Canal+ Polska złożył wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o zmianę nazw Domo+ na Canal+ Domo i Kuchnia+ na Canal+ Kuchnia.
- Celem zmian jest lepsze wykorzystanie siły marki Canal+ oraz podkreślenie różnorodności tematycznej oferty programowej pod brandem Canal+ - podkreśla Małgorzata Seck, wiceprezes ds. programowych w Canal+ Polska. Rebrandingowi nie towarzyszą żadne zmiany w profilach tematycznych obu kanałów.
- Stacje Canal++ Domo i Canal+ Kuchnia ze swoimi bogatymi ramówkami od lat znakomicie dopełniają naszą szeroką ofertę serialową, filmową i sportową. Teraz ich treści będą wzmacniać parasolowy brand Canal+ i odwrotnie - zapewnia Małgorzata Seck.
Domo+ i Kuchnia+ od ponad dekady
Kulinarny kanał Kuchnia+ jest emitowany od 30 września 2006 roku, przez pierwsze pięć lat działał pod nazwą Kuchnia.tv. Wnętrzarskie Domo+ jest nadawane od 20 września 2008 roku, początkowo jako Domo.tv.
Obie stacje są dostępne na Platformie Canal+, a także u innych operatorów satelitarnych i kablowych.
Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. Domo+ miało 0,13 proc. udziału w rynku oglądalności, a Kuchnia+ - 0,09 proc.
Canal+ ma 2,7 mln klientów
Na koniec czerwca ub.r. Canal+ Polska miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do Grupy TVN Discovery.
Wiosną ub.r. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.
Natomiast liczba użytkowników pośrednich Canal+ Polska, czyli głównie korzystających z pakietów Canal+ w sieciach kablowych, rok do roku wzrosła o 2,5 proc., z 321 do 329 tys.
W pierwszej połowie ub.r. przychody sprzedażowe Canal+ Polska zwiększyły się rok do roku z 1,11 do 1,19 mld zł. Zysk operacyjny poszedł w górę z 34,75 do 154,84 mln zł, a zysk EBITDA wzrósł rok do roku o 30 proc. do 254,5 mln zł Firma uzasadniła to stałą optymalizacją kosztów działalności operacyjnej.
Dołącz do dyskusji: Canal+ od 15 kwietnia w nazwach stacji Domo+ i Kuchnia+