Cannes Lions: kolejne nagrody za „Niezniszczalną Tęczę” i „Twój Ostatni Weekend”
Akcja „Niezniszczalna Tęcza” przygotowana przez agencję 180 heartbeats Jung v. Matt dla marki Ben&Jerry’s zdobyła w środę i czwartek kolejne cztery Lwy - Srebrnego i trzy Brązowe, a projekt „Ostatni Twój Weekend” agencji VMLY&R, Gazeta.pl, Mastercard i BNP Paribas - dwa Brązowe Lwy na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Na kolejne shortlisty trafiły też agencje Digitas Poland, Grey Group Poland i Gong.
„Niezniszczalna Tęcza” w środę dostała Srebrnego Lwa w kategorii Media Lions i Brąz w kategorii PR Lions. W czwartek została nagrodzona dwoma Brązowymi Lwami w kategorii Brand Experience7Activation.
To już pięć statuetek w Cannes dla autorów tej kampanii, czyli agencji 180heartbeats Jung v. Matt, która przywróciła tymczasowo tęczę na placu Zbawiciela w Warszawie w akcji dla lodów Ben&Jerry’s produkowanych przez Unilevera (oraz stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza i fundacji Wolontariat Równości). Kilka dni wcześniej nagrodzono ją Srebrnym Lwem w kategorii Design/ Live Events.
Z kolei projekt wydania „Ostatniego Twojego Weekendu” przygotowany przez agencję VMLY&R we współpracy z Gazeta.pl, Mastercard i BNP Paribas (oraz Wavemaker Polska, Papaya Films i Fundacja Sukces Pisany Szminką) został w środę nagrodzony Brązowym Lwem w kategorii Media, a w czwartek taką samą statuetkę dostał w kategorii Brand Experience&Activation.
Kilka dni wcześniej ta kampania zdobyła Brąz w kategorii Print&Publishing, co oznacza, że VMLY&R ma w sumie na koncie trzy Lwy. W piątek powalczy o nagrody jeszcze w dwóch kategoriach, do których została nominowana w pierwszych dniach Cannes Lions: Glass i Titanium. Będzie w nich konkurować m.in. z kampanią marki Nike "Dream Crazy".
Nagrody też dla Grey Group Poland
Złoto i Srebro w kategorii PR zdobyła też kampania "The people's seat", którą agencja Grey London przygotowała we współpracy z Grey Group Poland. W ramach tej akcji mieszkańcy całego świata mogli na Twitterze wyrażać swoje obawy związane ze zmianami klimatycznymi na naszej planecie. Mieli też możliwość podzielenia się swoim zdaniem z liderami, rządami i organizacjami na ten temat - problem ten poruszano podczas szczytu klimatycznego ONZ - COP24.
7 kolejnych nominacji dla prac z Polski
W środę ogłoszono nominacje w kolejnych kategoriach: Film, Mobile, Creative Effectiveness, E-commerce, Radio&Audio oraz Brand Experience&Activation. W pierwszych pięciu polskie agencje nie trafiły na shortlisty.
W kategorii Brand Experience&Activation - oprócz nagrodzonych w czwartek projektów "Niezniszczalna tęcza" i "Ostatni Twój Weekend" - polskie agencje otrzymały 2 nominacje.
Były to: Digitas Poland za projekt „Facing Emotions” dla Huawei Mate 20 Pro oraz agencja Gong (Group One) za projekt „Winda” dla marki Tyskie Gronie (Kompania Piwowarska). Prace te nie zdobyły jednak w czwartek żadnych nagród.
Agencja Grey Group Poland została dwukrotnie nominowana wspólnie z Grey London za kampanię "The people's seat" w kategorii Sustainable Development Goals. Nagrody w niej zostaną wręczone w piątek.
Dołącz do dyskusji: Cannes Lions: kolejne nagrody za „Niezniszczalną Tęczę” i „Twój Ostatni Weekend”