CCC odkłada debiut giełdowy eObuwie.pl. W ub.r. miało 977 mln zł wpływów z e-commerce
Prezes grupy CCC Dariusz Miłek stwierdził, że plan wprowadzenia na giełdę należącej do niej spółki eObuwie.pl został zawieszony na rok-dwa lata. W ub.r. Grupa CCC ze sprzedaży w internecie osiągnęła 977,3 mln zł przychodów, 61,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
W październiku ub.r. CCC poinformowało, że spółka eObuwie.pl, zarządzająca sklepem internetowym o takiej samej nazwie, zaczęła wstępne przygotowania do debiutu na rynku głównym warszawskiej giełdy. Środki ze sprzedaży akcji planowano przeznaczyć na dalszy rozwój.
W czwartek Dariusz Miłek, prezes grupy kapitałowej CCC, omawiając jej wyniki finansowe w ub.r., stwierdził, że decyzja o debiucie giełdowym eObuwie.pl została odłożona z powodu pogorszenia się koniunktury na rynku kapitałowym. - Trochę nas to wystraszyło i zawiesiliśmy na jakiś czas - na rok, może półtora czy dwa lata - powiedział o planach giełdowych eObuwie.pl. Zaznaczył, że wtedy spółka będzie dużo więcej warta niż obecnie.
CCC przejęło eObuwie.pl w sierpniu 2015 roku, za 75 proc. jego udziałów zapłaciło 130 mln zł. W 2017 roku grupa kapitałowa eObuwie.pl zanotowała 611,65 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 302,99 mln zł rok wcześniej) oraz 57,68 mln zł zysku netto (w 2016 roku jej zysk netto wyniósł 37,93 mln zł).
977 mln zł wpływów CCC z e-commerce
Przychody grupy kapitałowej CCC ze sprzedaży internetowej wzrosły z 605,7 mln zł w 2017 roku do 977,3 mln zł w ub.r., czyli o 61,3 proc. Stanowiły w ub.r. 20,7 proc. łącznych wpływów sprzedażowych (o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej).
E-commerce to zdecydowanie najszybciej rosnący segment firmy. Przychody ze sprzedaży detalicznej zwiększyły się z 3,14 do 3,64 mld zł (o 15,9 proc.), a ze sprzedaży hurtowej zmalały ze 190,8 do 108,9 mln zł (o 42,9 proc.). Te pierwsze miały 77 proc. udziału w całościowej sprzedaży, a drugie - 2,3 proc.
Zdecydowaną większość sprzedaży grupy CCC generują buty - wpływy z handlu nimi wzrosły o 15,5 proc. do 3,26 mld zł. Przychody ze sprzedaży toreb zwiększyły się o 19,6 proc. do 218,6 mln zł, a z innych produktów - o 17,9 proc. do 155,9 mln zł.
W Polsce wpływy sprzedażowe firmy wzrosły nieznacznie (z 2,03 do 2,06 mld zł), natomiast w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej poszły w górę z 880,9 mln zł do 1,03 mld zł, a w Europie Zachodniej - ze 156,6 do 430,8 mln zł.
Dariusz Miłek prognozuje, że w 2020 roku firma 30 proc. sprzedaży będzie realizować przez internet. Obecnie budowane jest jej centrum logistyczne w Zielonej Górze do obsługi sprzedaży internetowej.
Łączne przychody sprzedażowe grupy CCC zwiększyły się o 20 proc. - z 3,94 mld zł w 2017 roku do 4,72 mld zł w ub.r. Zysk z działalności operacyjnej zmalał z 462,9 do 372,5 mln zł, a zysk netto - z 302,3 do 56,7 mln zł.
Na niższy zysk wpłynął wzrost kosztów finansowych (w 2017 roku wyniosły 67,1 mln zł, w ub.r. - 119,9 mln zł) oraz straty z działalności zaniechanej (w 2017 roku - 59,9 mln zł, w ub.r. - 166,8 mln zł).
Dołącz do dyskusji: CCC odkłada debiut giełdowy eObuwie.pl. W ub.r. miało 977 mln zł wpływów z e-commerce