Change Serviceplan zwiększyła przychody o 40 proc., wypłaci 522 tys. zł dywidendy
Przychody agencji reklamowej Change Serviceplan (należącej do holdingu Group One) wzrosły o 37,9 proc. do 26,83 mln zł, a zysk netto - z 468 do 522,5 tys. zł.
W ub.r. Change Serviceplan zajmowała się obsługą reklamową m.in. Banku Millennium, systemu płatności Blik, SM Mlekpol (m.in. z markami Łaciate i Maślanka Marągowska) i Polpharmy.
Na działalność operacyjną agencji przeznaczono w ub.r. 26,21 mln zł, po wzroście o 40,8 proc. z 18,61 proc. w 2020 roku. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych zwiększyły się z 16,43 do 23,67 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 1,54 do 1,63 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 178,6 do 253,1 tys. zł. Koszty zużycia materiałów i energii poszły w górę z 67,6 do 170,3 tys. zł, a koszty operacyjne określone jako pozostałe - ze 185,9 do 310,9 tys. zł.
Agencja zatrudniała w ub.r. 18 pracowników etatowych, o jednego więcej niż w 2020 roku. wiosną ub.r. holding Group One, do którego należą też agencje Serviceplan, Value Media, Labcon, Gong czy Sales Tube, wiosną ub.r. zwróciła pracownikom część wynagrodzeń wstrzymanych przez pięć miesięcy w 2020 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zyskowność agencji obniżył jeszcze wzrost kosztów finansowych z 64,3 do 113,3 tys. zł, a poprawił spadek pozostałych kosztów operacyjnych z 67,7 tys. zł do 10 zł.
Na poziomie sprzedażowym zysk agencji zmalał z 842,8 do 615,5 tys. zł, a na poziomie netto wzrósł z 468 do 522,5 tys. zł. 100 proc. udziałów Change Serviceplan ma holding Group One. Cały zysk netto agencji z ub.r. dostanie jako dywidendę.
W połowie br. agencja wygrała przetarg na obsługę platformy eSky, realizuje też kolejne kampanie dla Banku Millennium, Blika oraz marek SM Mlekpol i Polpharmy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Change Serviceplan zwiększyła przychody o 40 proc., wypłaci 522 tys. zł dywidendy