Change Serviceplan z mniejszym zyskiem
W ub.r. przychody agencji reklamowej Change Serviceplan (należy do holdingu Group One) zwiększyły się o 3,5 proc. do 27,78 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 522,5 do 130,2 tys. zł.
Wśród klientów Change Serviceplan są Bank Millennium, SM Mlekpol, system płatniczy Blik i niektóre marki Polpharmy.
Na działalność operacyjną agencja w ub.r. przeznaczyła 27,27 mln zł, o 4 proc. więcej niż przed rokiem, z czego koszty usług obcych zwiększyły się z 23,67 do 23,78 mln zł. Dużo mocniej wzrosły koszty pracownicze: wydatki na wynagrodzenia z 1,63 do 2,38 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 253,1 do 474,1 tys. zł. Agencja w ub.r. zatrudniała średnio 22 osoby, o cztery więcej niż przed rokiem.
Z kolei koszty finansowe (głównie na odsetki) podskoczyły ze 113,3 do 266,5 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk sprzedażowy zmalał z 615,5 do 511,7 tys. zł, a zysk netto - z 522,5 do 130,2 tys. zł. Group One jako jedyny wspólnik agencji dostanie jej cały zeszłoroczny zysk netto w dywidendzie.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Jakie wyniki finansowe osiągnęły w ub.r. inne spółki marketingowe Group One? Agencja mediowa Value Media zanotowała wzrost przychodów o 65,4 proc. do 465,58 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 5,55 do 6,5 mln zł. Wpływy SalesTube zwiększyły się o 42 proc. do 375,82 mln zł, a zysk netto poszedł w górę z 5,16 do 5,4 mln zł.
Z kolei agencja RL Media, w której Group One ma połowę udziałów, zwiększyła przychody o 44,3 proc. do 143,23 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 490,8 do 324,6 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Change Serviceplan z mniejszym zyskiem