Chrome coraz bliżej Safari na urządzeniach mobilnych
Safari - najpopularniejsza przeglądarka internetowa wykorzystywana w telefonach komórkowych i tabletach - zanotowała w kwietniu 2015 r. wyraźny spadek udziału w rynku, na czym zyskała mobilna odsłona Chrome.
Z danych Net Applications wynika, że w kwietniu br. Safari miała 39,49 proc. udziału w rynku - o 3,14 pkt. proc. mniej niż w marcu. Tymczasem wzrost z 27,78 proc. do 30,06 proc. zanotowała w tym samym czasie druga w zestawieniu mobilna odsłona przeglądarki Google Chrome.
Sporo zyskała także trzecia w rankingu przeglądarka wbudowana w system Android (z 14,72 proc. do 18,3 proc.). Straciły natomiast zajmujące kolejne miejsca Opera Mini (z 7,84 proc. do 6,26 proc.) oraz Internet Explorer (z 2,54 proc. do 2,05 proc.).
Dołącz do dyskusji: Chrome coraz bliżej Safari na urządzeniach mobilnych