CI Games liczy na 100 mln dol. z „Lords of The Fallen”. Kurs akcji runął
W trzecim kwartale br., ostatnim przed premierą „Lords of The Fallen”, CI Games przy skokowym wzroście przychodów zanotował 1,23 mln zł straty netto. Spółka liczy, że w ciągu najbliższych lat osiągnie 100 mln dolarów przychodów w tej gry, na którą wydała ponad 280 mln zł. W środę jej akcje taniały o ponad 20 proc., a od początku października kurs zmalał o przeszło połowę.
Kwartalne przychody CI Games poszły w górę z 10,79 do 36,88 mln zł, wynik operacyjny wzrósł z 4,74 mln zł straty do 2,32 mln zł zysku, natomiast wskutek wysokich kosztów finansowych (w zeszłym kwartale sięgnęły 2,28 mln zł) rentowność netto pozostała ujemna: strata zmalała z 3,86 do 1,23 mln zł.
W pierwszych trzech kwartałach br. skonsolidowane przychody CI Games wyniosły zaś 59,1 mln zł (o 43 proc. więcej niż przed rokiem). Spółka podała istotna część sprzedaży jest efektem zafakturowania we wrześniu sprzedaży wersji pudełkowych „Lords of The Fallen”.
Drogie reklamy „Lords of The Fallen”
W okresie trzech kwartałów grupa odnotowała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 1,7 mln zł, co - jak tłumaczy spółka - wynika między innymi z ponoszonych kosztów kampanii marketingowej „Lords of the Fallen”.
CI Games zaznaczyło, że przychody ze sprzedaży wersji pudełkowych gry zostały skompensowane z rezerwą na ochronę ceny (przyszłe spadki cen sprzedaży fizycznej) i stanowiły 49 proc. (29,1 mln zł) przychodów netto wygenerowanych w okresie dziewięciu miesięcy 2023 roku. Narastająco przychody ze sprzedaży „Sniper Ghost Warrior Contracts 2” stanowił 24 proc. (14,3 mln zł), a projekty z portfolio United Label wygenerowały 11 proc. przychodów (6,7 mln zł).
„Lords of The Fallen” pojawiła się w sprzedaży 13 października, w wersjach na komputery oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. W ciągu pierwszych 10 dni kupiono ponad milion egz. gry.
- „Lords of The Fallen” to jedno z naszych głównych IP, które chcemy rozwijać. Nasz obecny ambitny cel zakłada osiągnięcie 100 mln USD zaraportowanego przychodu netto ze sprzedaży tego tytułu w perspektywie najbliższych lat. Zainteresowanie grą rośnie, dlatego mocno wierzymy, że uda nam się ten cel zrealizować - stwierdził w środowym komunikacie prasowym, Marek Tymiński, prezes CI Games.
Zaznaczono, w październiku „Lords of The Fallen” zajmowała 6. miejsce w Europie i 20. w USA pośród najbardziej popularnych gier na platformie Steam. Od premiery zespół wprowadził do gry 24 patch-y usprawniających rozgrywkę.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży „Lords of The Fallen”, ale nie ukrywamy, że mieliśmy większe oczekiwania w kwestii przychodów. Trzeba jednak pamiętać, że II połowa 2023 roku była nastawiona na dużą rywalizację między tytułami. Zwycięzcami okazały się studia z największymi tytułami, takimi jak chociażby „Spider-Man 2” - powiedział Tymiński na wideonferencji.
„Lords of The Fallen” kosztowała ponad 280 mln zł
Miesiąc temu firma podała, że szacunkowe koszty produkcji (bez opłat licencyjnych na silniki) „Lords of the Fallen” wyniosą około 178 mln zł, koszty marketingu 81,5 mln zł, a koszty produkcji na nośnikach fizycznych 21,5 mln zł.
David Broderick, dyrektor finansowy i wiceprezes CI Games, zaznaczył podczas telekonferencji, że koszty marketingu nie dotyczą jedynie samego wydania gry, ale to inwestycja w całą franczyzę, by budować silną bazę i rozpoznawalność marki na przyszłość.
Marek Tymiński przyznał, że premiera „Lords of the Fallen” nie była idealna, a gracze, zwłaszcza na komputerach, napotkali na pewne problemy. Tymiński poinformował, że deweloperzy pracują nad aktualizacjami poprawiającymi wydajność oraz wprowadzającymi nowe funkcje. - Sentyment jest coraz lepszy. Słuchamy społeczności gry, bierzemy pod uwagę jej feedback. (...) Poprawiamy grę i wprowadzamy kolejne łatki - zapewnił prezes CI Games, dodając, że większość błędów została już usunięta
W środę CI Games poinformowało, że obecnie trwają prace nad kolejnym dużym IP - tworzonym na silniku Unreal Engine 5 przez wewnętrzne Underdog Studio - „Project Survive”. Od początku 2024 roku studio Hexworks ruszy z „Projektem 3”, który będzie grą AAA w gatunku action-RPG. Oba tytuły przewidziane są na konsole obecnej generacji oraz PC.
Akcje CI Games o połowę tańsze
Wyniki i zapowiedzi CI Games nie spodobały się inwestorom giełdowym. W czasie środowej sesji akcje spółki staniały o ponad 20 proc., o godz. 16:07 kurs malał o 21,9 proc. przy obrotach przekraczających 20,5 mln zł.
To dalszy ciąg przeceny sprzed ponad miesiąca. Wtedy, po pojawieniu się recenzji i premierze „Lords of the Fallen”, kurs CI Games poleciał w dół z 5,02 zł 11 października do 2,80 zł pięć dni później. Na pułapie ok. 3 zł utrzymywał się do wtorku, a w środę po godz. 16 wynosił już tylko 2,29 zł. To 8 proc. mniej niż rok wcześniej.
Przy kursie 2,29 zł wycena CI Games wynosi 419 mln zł. Do Marka Tymińskiego należy 29,02 proc. akcji, a do Active Ownership Fund - 20,02 proc.
Dołącz do dyskusji: CI Games liczy na 100 mln dol. z „Lords of The Fallen”. Kurs akcji runął