Cięcia w Bauerze. Połączono redakcje pism młodzieżowych
Wydawnictwo Bauer zdecydowało o połączeniu redakcji pięciu magazynów młodzieżowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W związku z tą decyzją ze spółką rozstaje się co najmniej jedna osoba.
Informację o utworzeniu w wydawnictwie jednej redakcji czasopism młodzieżowych potwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski, dyrektor PR spółki. Powiedział on, że zmiana zoptymalizuje pracę zespołu.
Połączony zespół odpowiada za dwutygodniki „Bravo” i „Bravo Sport” oraz za miesięczniki „Bravo Girl”, „Fun Club” i „Twist”. Redaktorem naczelnym wszystkich tytułów został Michał Wiśnicki, dotychczasowy redaktor naczelny „Bravo” i „Fun Clubu”, jego zastępczynią została Ilona Zawistowska, dotychczasowa redaktor naczelna „Bravo Girl” i „Twista”.
Marcin Szkuat, dotychczasowy redaktor naczelny „Bravo Sport”, objął stanowisko redaktora prowadzącego w połączonej redakcji, drugim redaktorem prowadzącym jest Małgorzata Germak, dotychczasowa zastępczyni naczelnego pism „Bravo” i „Fun Club”.
Pracą zespołu graficznego odpowiedzialnego za pięć tytułów kieruje dotychczasowy dyrektor artystyczny „Bravo” Krzysztof Jezierski.
Z naszych informacji wynika, że w związku ze zmianą struktury redakcji pism młodzieżowych z wydawnictwa odeszła co najmniej jedna osoba. Dodatkowo zdecydowano o obniżkach pensji w zespole.
Maciej Brzozowski nie chciał komentować tych informacji.
Z danych ZKDP wynika, że cztery z pięciu magazynów młodzieżowych Wydawnictwa Bauer w I kwartale br. zanotowały spadki sprzedaży. Najchętniej kupowanym tytułem pozostaje dwutygodnik „Bravo”, którego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 119 063 egz. po spadku o 17,68 proc. Największy spadek zanotował jednak miesięcznik „Bravo Girl”, którego wynik poszedł w dół o 19,13 proc. do 58 005 egz. Wzrost o 4,95 proc. zanotował tylko miesięcznik „Fun Club”.
ZKDP |
I kwartał 2014 |
I kwartał 2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpowszechnianie płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpowszechnianie płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
182 525 |
119 063 |
119 063 |
220 679 |
144 628 |
144 628 |
Bravo Sport |
128 992 |
95 853 |
95 853 |
134 005 |
106 845 |
106 845 |
Fun Club |
106 613 |
68 622 |
68 622 |
109 936 |
65 388 |
65 388 |
Bravo Girl |
99 915 |
58 005 |
58 005 |
114 917 |
71 724 |
71 724 |
Twist |
99 911 |
50 440 |
50 440 |
113 298 |
62 024 |
62 024 |
Dołącz do dyskusji: Cięcia w Bauerze. Połączono redakcje pism młodzieżowych