Cięcia w Disneyu. Ograniczono wydatki na telewizję
Koncern The Walt Disney Company dość drastycznie ograniczył inwestycje w programy dla tradycyjnych kanału telewizyjnych - powiedział w środę dyrektor generalny koncernu Bob Iger. To element strategii maksymalizacji widowni i zysków w erze streamingu.
Iger stwierdził, że po przejściu na emeryturę i powrocie do Disneya na stanowisko dyrektora generalnego w listopadzie 2022 r. intensywnie przyglądał się tradycyjnym mediom. Doszedł do wniosku, że tradycyjne kanały, takie jak ABC, nadal służą jako ważne narzędzie marketingowe i pozwalają dotrzeć do starszych widzów, którzy nie oglądają seriali na platformach streamingowych Disneya.
Mimo to firma „dość drastycznie ograniczyła inwestycje w treści do tradycyjnych kanałów” – powiedział Iger podczas konferencji Media, Internet and Communications Conference MoffettNathanson 2024 w Nowym Jorku. - W tej chwili czujemy się komfortowo, ponieważ efektywnie i skutecznie wykorzystujemy te stacje - powiedział.
Seriale takie jak „Abbott” czy „Grey's Anatomy” trafiają też do serwisu streamingowego Hulu, a ich obecność pozwala przyciągnąć młodszą widownię. Jak dodał Bob Iger, strategia ta pozwala Disneyowi amortyzować koszty na różnych platformach.
- Zasadniczo gromadzimy większą widownię, amortyzujemy koszty, a w niektórych przypadkach naprawdę pomaga nam marketing tradycyjnych kanałów - powiedział Iger. - Robimy to wszędzie, w Disney Channel, ABC, National Geographic Channel i to działa – dodał.
Podejście Disneya nie jest zaskakujące, bo podobną strategię stosuje wielu nadawców, udostępniając np. seriale wcześniej w streamingu, a potem pokazując je w tradycyjnej telewizji.
Na koniec marca br. Disney+ (bez indyjskiej platformy Hotstar) miał 117,6 mln subskrybentów, wobec 111,3 mln na koniec grudnia ub.r. W USA i Kanadzie, które Disney klasyfikuje jako swoje rynki rodzime, liczba klientów zwiększyła się z 46,1 do 54 mln, natomiast w pozostałych krajach zmalała z 65,2 do 63,6 mln.
Łączne wpływy Disneya w zeszłym kwartale zwiększyły się o 1 proc. do 22,08 mld dolarów, a zysk operacyjny - z 3,28 do 3,84 mld.
Dołącz do dyskusji: Cięcia w Disneyu. Ograniczono wydatki na telewizję