SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"CKM" bez modelki w bieliźnie na okładce. Pojawią się wydania tematyczne

W środę, 31 lipca br. w sprzedaży ukazał się nowy numer "CKM" (Marquard Media Polska). Po raz pierwszy od 21 lat obecności gazety na rynku okładki nie zdobi zdjęcie modelki w bieliźnie. Każde wydanie pisma będzie także tematyczne - pierwsze po zmianach poświęcone jest rozwojowi osobistemu.

Od czerwca br. nowym redaktorem naczelnym pisma jest Paweł Jaśkowski, sierpniowy numer to kolejny pod jego kierownictwem. W lipcowym wydaniu zmieniły się już format i objętość pisma, a redakcja nawiązała współpracę m.in. z Pawłem Svinarskim z kanału "Dla pieniędzy" czy Maksymem Ziółkowskim z "Maksymalnie".

Wraz z sierpniowym numerem, po raz pierwszy od 21 lat obecności gazety na rynku okładki nie zdobi zdjęcie modelki w bieliźnie. Jak uzasadnił Paweł Jaśkowski, okładka będzie teraz kolekcjonerska. Natomiast wewnątrz numeru znalazło się zdjęcie z modelką na podstawie którego powstał obraz.

"Pojawią się na nim prace artystów operujących innymi narzędziami niż aparat. Jest to przede wszystkim ukłon w stronę naszych czytelników, od których dostajemy zdjęcia ich kolekcji „CKM”, gromadzonych niekiedy od pierwszego numeru. Chcemy również pokazywać dzieła wizualne z dziedzin pokrewnych, bo mamy w Polsce świetnych twórców" - uzasadnia redaktor naczelny pisma we wstępniaku.

Za projekt okładki odpowiada polska malarka Urszula Kamińska. Obraz, z którego powstała okładka ma zostać przekazany na licytację, a pieniądze uzyskane z aukcji zostaną przelane na konto fundacji charytatywnej.

- Okładki tworzone przez artystów to stała zmiana. Świetny odbiór pierwszej nie pozostawia wątpliwości – będziemy tworzyć covery kolekcjonerskie. W tej chwili pracujemy nad kolejną, którą właśnie rysuje jeden z czołowych artystów w swojej dziedzinie - mówi Paweł Jaśkowski, redaktor naczelny "CKM" portalowi Wirtualnemedia.pl.

Każde wydanie będzie tematyczne, felietonistką Anna Szlęzak

Kolejną zmianą będzie także fakt, że każdy numer będzie tematyczny. - Wygospodarowaliśmy strony, na których znajdzie się motyw przewodni. W tym numerze stawiamy na rozwój osobisty. Brzmi pompatycznie, ale podchodzimy do niego ze zdrowym rozsądkiem i bez patosu. Uważamy, że ewolucja nie zakończyła się w momencie wynalezienia smartfonu i pracujemy nad sobą regularnie. Wierzymy, że (z)robicie to razem z nami - Jaśkowski.

Jak przekazał Wirtualnemedia.pl według niego "nad niektórymi tematami warto pochylić się dłużej i poświęcić im więcej miejsca w gazecie".

- Stworzenie sekcji tematycznej porządkuje to. Owocuje też ciekawymi materiałami, na które może byśmy nie wpadli, gdyby nie takie posunięcie, a teraz nie wyobrażam sobie, żebyśmy takich artykułów czy wywiadów nie mieli. Chcemy głębiej wejść w pewne obszary i dać czytelnikom coś innego niż dotychczas, coś świeżego. Większość dotychczasowych sekcji jednak zostaje dzięki dodaniu stron w poprzednim numerze - podkreśla naczelny.

Felietonistką pisma została również Anna Szlęzak, która do tej pory doradzała kobietom. - Z zapowiadanych zmian dopilnowaliśmy zmiany jakości sesji, co da się zauważyć. Z dobrym odbiorem spotkały się materiały kucharza Darka Kuźniaka, uczestnika kulinarnych reality show, a także dietetyka Patryka Iwańskiego, więc przedłużamy z nimi współpracę. Formą do której wracamy, są materiały wcieleniowe. W tym numerze wzięliśmy się za skoki spadochronowe i wakesurf, w następnym ruszamy na tor wyścigowy - mówi nam szef "CKM".

Do sierpniowego wydania dołączono także wydanie specjalne – "Wielką księgę kawałów barowych”. W magazynie znalazły się także wywiady z raperem Malikiem Montaną, coachem Mateuszem Grzesiakiem oraz zawodnikiem MMA Szymonem Kołeckim.

W ub.r. „CKM” zanotował spadek sprzedaży o 15,2 proc. do 16 772 egz. Natomiast w pierwszym kwartale br. wynik sprzedażowy „CKM” zmalał o 27,5 proc. do 14, 2 tys. egz. „Esquire” nie został natomiast zgłoszony do audytu sprzedażowego w ZKDP.

W ub.r. wydawnictwo Marquard Media Polska zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 24,3 proc. do 29,12 mln zł oraz 665 tys. zł zysku netto (wobec 10,58 mln zł straty rok wcześniej). Firma liczy, że w efekcie restrukturyzacji od drugiej połowy br. nie będzie już potrzebowała wsparcia finansowego od swojego właściciela.

Dołącz do dyskusji: "CKM" bez modelki w bieliźnie na okładce. Pojawią się wydania tematyczne

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Ktoś tu zwariował.
odpowiedź
User
Krzyś
Masakra. Ktoś nie wie dla kogo robi pismo.
odpowiedź
User
arend dickmann
Już widzę jak jeden dresiarz mówi do drugiego (bo nie czarujmy się, CKM to pismo dla dresiarzy) – „ej kurde ziomeczku słyszałeś, na okładce nowego cekaema jest praca Doroty Nieznalskiej, muszę kupić żeby mieć do kolekcji”.
odpowiedź