"CKM" bez modelki w bieliźnie na okładce. Pojawią się wydania tematyczne
W środę, 31 lipca br. w sprzedaży ukazał się nowy numer "CKM" (Marquard Media Polska). Po raz pierwszy od 21 lat obecności gazety na rynku okładki nie zdobi zdjęcie modelki w bieliźnie. Każde wydanie pisma będzie także tematyczne - pierwsze po zmianach poświęcone jest rozwojowi osobistemu.
Od czerwca br. nowym redaktorem naczelnym pisma jest Paweł Jaśkowski, sierpniowy numer to kolejny pod jego kierownictwem. W lipcowym wydaniu zmieniły się już format i objętość pisma, a redakcja nawiązała współpracę m.in. z Pawłem Svinarskim z kanału "Dla pieniędzy" czy Maksymem Ziółkowskim z "Maksymalnie".
Wraz z sierpniowym numerem, po raz pierwszy od 21 lat obecności gazety na rynku okładki nie zdobi zdjęcie modelki w bieliźnie. Jak uzasadnił Paweł Jaśkowski, okładka będzie teraz kolekcjonerska. Natomiast wewnątrz numeru znalazło się zdjęcie z modelką na podstawie którego powstał obraz.
"Pojawią się na nim prace artystów operujących innymi narzędziami niż aparat. Jest to przede wszystkim ukłon w stronę naszych czytelników, od których dostajemy zdjęcia ich kolekcji „CKM”, gromadzonych niekiedy od pierwszego numeru. Chcemy również pokazywać dzieła wizualne z dziedzin pokrewnych, bo mamy w Polsce świetnych twórców" - uzasadnia redaktor naczelny pisma we wstępniaku.
Za projekt okładki odpowiada polska malarka Urszula Kamińska. Obraz, z którego powstała okładka ma zostać przekazany na licytację, a pieniądze uzyskane z aukcji zostaną przelane na konto fundacji charytatywnej.
- Okładki tworzone przez artystów to stała zmiana. Świetny odbiór pierwszej nie pozostawia wątpliwości – będziemy tworzyć covery kolekcjonerskie. W tej chwili pracujemy nad kolejną, którą właśnie rysuje jeden z czołowych artystów w swojej dziedzinie - mówi Paweł Jaśkowski, redaktor naczelny "CKM" portalowi Wirtualnemedia.pl.
Każde wydanie będzie tematyczne, felietonistką Anna Szlęzak
Kolejną zmianą będzie także fakt, że każdy numer będzie tematyczny. - Wygospodarowaliśmy strony, na których znajdzie się motyw przewodni. W tym numerze stawiamy na rozwój osobisty. Brzmi pompatycznie, ale podchodzimy do niego ze zdrowym rozsądkiem i bez patosu. Uważamy, że ewolucja nie zakończyła się w momencie wynalezienia smartfonu i pracujemy nad sobą regularnie. Wierzymy, że (z)robicie to razem z nami - Jaśkowski.
Jak przekazał Wirtualnemedia.pl według niego "nad niektórymi tematami warto pochylić się dłużej i poświęcić im więcej miejsca w gazecie".
- Stworzenie sekcji tematycznej porządkuje to. Owocuje też ciekawymi materiałami, na które może byśmy nie wpadli, gdyby nie takie posunięcie, a teraz nie wyobrażam sobie, żebyśmy takich artykułów czy wywiadów nie mieli. Chcemy głębiej wejść w pewne obszary i dać czytelnikom coś innego niż dotychczas, coś świeżego. Większość dotychczasowych sekcji jednak zostaje dzięki dodaniu stron w poprzednim numerze - podkreśla naczelny.
Felietonistką pisma została również Anna Szlęzak, która do tej pory doradzała kobietom. - Z zapowiadanych zmian dopilnowaliśmy zmiany jakości sesji, co da się zauważyć. Z dobrym odbiorem spotkały się materiały kucharza Darka Kuźniaka, uczestnika kulinarnych reality show, a także dietetyka Patryka Iwańskiego, więc przedłużamy z nimi współpracę. Formą do której wracamy, są materiały wcieleniowe. W tym numerze wzięliśmy się za skoki spadochronowe i wakesurf, w następnym ruszamy na tor wyścigowy - mówi nam szef "CKM".
Do sierpniowego wydania dołączono także wydanie specjalne – "Wielką księgę kawałów barowych”. W magazynie znalazły się także wywiady z raperem Malikiem Montaną, coachem Mateuszem Grzesiakiem oraz zawodnikiem MMA Szymonem Kołeckim.
W ub.r. „CKM” zanotował spadek sprzedaży o 15,2 proc. do 16 772 egz. Natomiast w pierwszym kwartale br. wynik sprzedażowy „CKM” zmalał o 27,5 proc. do 14, 2 tys. egz. „Esquire” nie został natomiast zgłoszony do audytu sprzedażowego w ZKDP.
Dołącz do dyskusji: "CKM" bez modelki w bieliźnie na okładce. Pojawią się wydania tematyczne