Polskie seriale Netfliksa walczą o nagrody. Jak są oglądane?
Koniec ubiegłego roku był dla Netfliksa czasem bardzo owocnym. W ofercie platformy pojawiły się polskie seriale, które zyskały wysokie oceny od widzów i krytyków. Firma PlumResearch na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl przygotowała raport z wynikami oglądalności pięciu najgłośniejszych rodzimych seriali od momentu ich premiery do 28 stycznia 2024.
W raporcie uwzględnione zostały seriale, których scenarzyści nominowani są do nagrody Gildii Scenarzystów Polskich, czyli „1670”, „Infamia”, „Informacja zwrotna”, „Absolutni debiutanci” i „Morderczynie”.
Największą widownię od momentu premiery 13 grudnia 2023, zgromadził serial „1670” (naszą recenzję znajdziecie tutaj). W okresie od 13 grudnia 2023 roku do 28 stycznia 2024 roku oglądany był przez 7,8 mln godzin, w tym odnotowano 2,7 mln unikalnych użytkowników. Średni czas spędzony na oglądaniu „1670” wyniósł 173 minuty (cały serial trwa 266 minut).
Na drugim miejscu zestawienia znalazła się „Informacja zwrotna” (naszą recenzję znajdziecie tutaj). Od dnia premiery, czyli 15 listopada 2023 do 28 stycznia 2024 roku serial oglądany był przez 4,4 mln godzin, w tym odnotowano 1,4 mln unikalnych użytkowników. Średni czas spędzony na oglądaniu „Informacji zwrotnej” wyniósł 186 minut (cały serial trwa 254 minuty).
Na trzecim miejscu znalazły się „Morderczynie” (produkcja oryginalna Viaplay, naszą recenzję znajdziecie tutaj), w serwisie dostępne od 30 listopada 2023 roku. W okresie niecałych dwóch miesięcy (do 28 stycznia br.) serial oglądany był przez 3,5 mln godzin, w tym odnotowano 1 mln unikalnych użytkowników. Średni czas spędzony na oglądaniu „Morderczyń” przez subskrybentów Netfliksa wyniósł 207 minut (cały serial trwa 254 minuty).
Na czwartym miejscu usytuowała się „Infamia” (naszą recenzję znajdziecie tutaj). Serial miał premierę 6 września 2023 roku i od tego dnia do 28 stycznia br. był oglądany przez 3,3 mln godzin, w tym odnotowano 0,9 mln unikalnych użytkowników. Średni czas spędzony na oglądaniu „Infamii” wyniósł 229 minut (cały serial trwa 376 minut).
Na piątym miejscu znajdziemy wysoko ocenianych, również przez naszą redakcją, „Absolutnych debiutantów” (recenzję znajdziecie tutaj). Serial zadebiutował 25 października 2023 i od tego dnia do 28 stycznia br. był oglądany przez 1,5 mln godzin, w tym odnotowano 0,6 mln unikalnych użytkowników. Średni czas spędzony na oglądaniu „Absolutnych debiutantów” wyniósł 158 minut (cały serial trwa 278 minut).
Wszystkie seriale dostępne są na platformie Netflix.
Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie ub.r. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.
W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Polskie seriale Netfliksa walczą o nagrody. Jak są oglądane?