SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co przygotowały tygodniki opinii na olimpiadę w Pekinie?

Z okazji rozpoczynających się w piątek Letnich Igrzysk Olimpijskich w Pekinie tygodniki opinii przygotowały specjalne wydania, dodatki i raporty. Już dziś ukazały się numery "Wprost" (AWR "Wprost") i "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) z wkładkami dotyczącymi olimpiady.

Do całego nakładu dzisiejszego wydania "Wprost" (209 tys. egz.) dołączono 52-stronicowy dodatek "Pekin 2008" w którym znaleźć można m.in. informacje na temat przygotowań do imprezy, zdjęcia obiektów sportowych, sylwetki polskich olimpijczyków, opisy nagród na jakie liczyć mogą sportowcy, a także kalendarz igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich. Numer kosztuje tyle co zwykle - 4,50 zł.

Kampania promocyjna wydania "Wprost" z dodatkiem prowadzona jest na billboardach (citylighty), w radiu (Radio Kolor, Radio Złote Przeboje i Roxy FM), prasie ("Piłka Nożna", "Kropka TV") oraz w internecie (Wirtualna Polska, Onet.pl, Gazeta.pl, Pilkanozna.pl). Spoty reklamowe na monitorach można zobaczyć także na stacjach PKP i lotniskach. Prowadzona jest też autopromocja w mediach należących do AWR "Wprost". Kampanię przygotował i zaplanował media dział marketingu wydawcy tygodnika.

"Bejing 2008 dodatek olimpijski" - tak z kolei nazywa się 24-stronicowa wkładka dołączona do dzisiejszego numeru tygodnika "Newsweek Polska" (ukazał się w nakładzie ok. 190 tys. egz. i normalnej cenie 4,50 zł). W dodatku znaleźć można głownie informacje o polskiej ekipie sportowców, która poleciała do Pekinu, opisani są m.in. najpoważniejsi kandydaci do medalów. Poza tym we wkładce przedstawiono sportowców, którzy mogą zostać gwiazdami olimpiady, znalazł się w niej także materiałach o podwójnych polskich medalistach olimpijskich. "Newsweek" z dodatkiem nie jest wsparty kampanią reklamową.

Specjalne informacje o olimpiadzie zamieści także najnowsza "Polityka" (Polityka Spółdzielnia Pracy), w której znajdzie się większy objętościowo raport na temat igrzysk przygotowany przez Cezarego Łazarewicza, wysłannika redakcji do Chin. Numer ukaże się w środę 6 sierpnia w normalniej cenie (4,50 zł) i niezmienionym nakładzie (230 tys. egz.). Będzie mu towarzyszyć standardowa kampania reklamowa w radiu (Jedynka, Trójka, Tok FM, Radio PiN), przygotowana i zaplanowana przez dział promocji "Polityki" oraz autopromocja na łamach tygodnika.

Najwięcej Letnim Igrzyskom Olimpijskim w Pekinie i samym Chinom poświęci ukazujący się w czwartek 7 sierpnia "Przekrój" (Edipresse Polska), który przygotował specjalne podwójne wydanie olimpijskie w objętości 92 stron, cenie 1,99 zł (normalnie tygodnik kosztuje 4,50 zł) i nakładzie wynoszącym 160 tys. egz. W numerze znajdą się m.in. sylwetki polskich sportowców z medalowymi szansami oraz artykuły o genetycznych uwarunkowaniach sukcesów sportowych, towarzystwach polsko - chińskich, wierzeniach Chińczyków, ich sztuce i modzie. W wydaniu przeczytać będzie można także rozmowę Piotra Najsztuba z premierem Donaldem Tuskiem, który m.in. odpowie na pytanie, dlaczego nie jedzie na olimpiadę.

Będący dwa tygodnie w sprzedaży numer "Przekroju" zostanie wsparte kampanią reklamową w telewizji (Polsat, TV 4, TVN, TVN Siedem, TVN 24, Discovery Channel, Kino Polska), radiu (Eska Rock, Radio Kolor, Radio Jazz), prasie ("Polska", autopromocja w "Przekroju") oraz w internecie (Onet.pl, Wirtualna Polska). Za kreację odpowiada dział promocji tygodnika, natomiast za zakup mediów - dział analiz i zakupu mediów Edipresse Polska.

Dołącz do dyskusji: Co przygotowały tygodniki opinii na olimpiadę w Pekinie?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl