Coraz więcej Polaków codziennie słucha radia. Liderem RMF FM (raport za I półrocze)
W I półroczu br. średni czas słuchania radia wzrósł o 6 minut. Udane półrocze zaliczyły RMF FM, VOX FM, Trójka i TOK FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy czas słuchania radia w I półroczu 2015 roku (w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 4 godziny i 32 minuty. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 6 minut (czyli o 2,31 proc.) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Natomiast średni dobowy zasięg słuchalności radia (słuchanie radia przez minimum 15 minut) wyniósł 74 proc., po wzroście o 1,23 proc. (w I półroczu ub.r. radio docierało do 73,1 proc. osób).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
lipiec 2014 : grudzień 2014 |
styczeń 2015 : czerwiec 2015 |
Zasięg dzienny |
73,1% |
73,7% |
74,0% |
Średni czas słuchania (min) |
266 |
272 |
272 |
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do czerwca 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,18 proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po spadku o 13,92 proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,4 proc., po spadku o 3,09 proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 5,41 proc. W I półroczu ub.r. stacja ta była piąta.
Z kolei na piątą lokatę spadła Eska - najwyżej sklasyfikowana w zestawieniu sieć. Jej udział w badanym okresie wyniósł 7,5 proc. (bez zmian w porównaniu do I półrocza ub.r.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Radio ZET Chilli, które awansowało z jedenastej na dziesiątą lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.
Z kolei najwięcej straciło Radio Plus, które spadło z miejsca 21. na 20. Stacja ta w I półroczu br. odnotowała spadek udziału, wynoszący 25 proc. do 1,8 proc.
styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
styczeń 2015 : czerwiec 2015 |
|
Radio RMF FM |
23,9% |
24,9% |
Radio ZET |
15,8% |
13,6% |
Jedynka |
9,7% |
9,4% |
Trójka |
7,4% |
7,8% |
Eska |
7,5% |
7,5% |
A17 |
5,2% |
5,2% |
Vox |
2,7% |
4,0% |
Złote |
3,9% |
3,3% |
RMf MAXXX |
3,3% |
3,1% |
Radio Maryja |
2,2% |
1,8% |
Plus |
2,4% |
1,8% |
Radio TOK FM |
1,2% |
1,4% |
ZET Gold |
1,0% |
1,1% |
RMF Classic |
1,0% |
1,1% |
Antyradio |
0,7% |
1,0% |
Wawa |
0,8% |
0,8% |
Rock Radio |
0,5% |
0,6% |
Dwójka |
0,5% |
0,5% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
ZET Chilli |
0,1% |
0,3% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,2% |
0,2% |
N= |
42 115 |
41 955 |
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej Polaków codziennie słucha radia. Liderem RMF FM (raport za I półrocze)