Coty przejęło za 600 mln dolarów firmę kosmetyczną Kylie Jenner
Koncern kosmetyczny Coty - właściciel takich marek jak Max Factor czy Rimmel - przejął za 600 mln dolarów większościowy pakiet udziałów w Kylie Cosmetics, firmie kosmetycznej założonej przez Kylie Jenner.
Jenner wciąż będzie mieć decydujący głos w kreacji kosmetyków oraz będzie je promować w mediach społecznościowych. Współpraca z Coty ma pomóc przekształcić Kylie Cosmetics w globalny brand.
W wydanym komunikacie Coty poinformowało, że „Kylie Jenner jest jednym z najbardziej wpływowych głosów dla konsumentów kosmetyków na całym świecie. Obie jej marki, Kylie Cosmetics i Kylie Skin, to dwie najszybciej rozwijające się i najbardziej zaangażowane marki kosmetyczne w mediach społecznościowych”.
Firmę Kylie Jenner wyceniono na 1,2 mld dolarów, a w ciągu ostatniego roku miała 177 mln dolarów przychodów. Koncern Coty kupił w niej 51 proc. udziałów za 600 mln dolarów. Nowy właściciel ma odpowiadać przede wszystkim za rozwój oferty Kylie Cosmetics, m.in. poprzez możliwości w zakresie badań i rozwoju, handlu i dystrybucji. Kylie Jenner i jej zespół poprowadzą kreatywne działania w obszarach produktów i komunikacji. Transakcja zostanie sfinalizowana w trzecim kwartale 2020 roku.
Przejęcie Kylie Cosmetics przez Coty ma się zakończyć w trzecim kwartale roku obrotowego 2020. Kosmetyki w ramach współpracy będą nadal sprzedawane przez wiodących sprzedawców luksusowych kosmetyków oraz własne kanały cyfrowe.
Coty liczy, że dzięki tej transakcji zwiększy przychody netto podstawowego portfela perfum, kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry o ponad 1 proc. rocznie, przez następne trzy lata.
Nowy właściciel spodziewa się zwrotu z inwestycji do 2023 roku.
Kylie Jenner założyła markę Kylie Cosmetics w 2015 roku. Kosmetyki, wśród których są pomadki, kredki do oczu, cienie do powiek, róże itp. sprzedawane były w internecie, a promowane w social mediach celebrytki. Od maja br. w ofercie Kylie Cosmetics dostępna jest seria wegańskich produktów do pielęgnacji skóry.
Ponad połowa z 270 milionów obserwujących Kylie Jenner w mediach społecznościowych jest poza USA. Coty ma nadzieję wykorzystać dotychczasowe działania w Ameryce Północnej, Europie i Chinach, aby dalej rozwijać markę Kylie.
Dołącz do dyskusji: Coty przejęło za 600 mln dolarów firmę kosmetyczną Kylie Jenner