Microsoft Store odda pieniądze niezadowolonym nabywcom „Cyberpunka 2077” na Xboxa, CD Projekt pomoże w zwrotach
Microsoft zapowiedział, że wprowadza do odwołania pełny zwrot kosztów zakupu cyfrowej wersji „Cyberpunka 2077” w Microsoft Store każdemu zainteresowanemu użytkownikowi. W piątek podobną decyzję ogłosiło też Sony, ponadto tymczasowo wycofało grę z PlayStation Store. Natomiast CD Projekt zadeklarował, że do 21 grudnia będzie oddawał pieniądze wszystkim użytkownikom, którzy chcą zwrócić „Cyberpunka 2077”.
- Żeby mieć pewność, że każdy gracz otrzyma obsługę w jakości, której oczekuje od Xbox , rozszerzamy naszą politykę przyjmowania zwrotów i oferujemy do odwołania pełną refundację kosztów każdemu, kto kupił „Cyberpunk 2077” w wersji cyfrowej z Microsoft Store - zapowiedziano w piątek wieczorem na twitterowym profilu Xbox Support.
Dodano, że zrealizowano już zwroty dla koszty ogromnej większości nabywców „Cyberpunka 2077”, którzy wystąpili o to.
- Chociaż wiemy, że deweloperzy z CD Projekt Red pracowali ciężko nad stworzeniem "Cyberpunk 2077" w ekstremalnie wymagających okolicznościach, to jednocześnie zdajemy sobie też sprawę, że niektórzy gracze są niezadowoleni z obecnej jakości gry na starszych typach konsol - skomentowano na profilu Xbox Support.
To date, we have granted refunds to the vast majority of customers who have requested one. To request an Xbox refund for Cyberpunk 2077, please follow the steps listed on our Xbox refund page here: https://t.co/04TcniwVzy
— Xbox Support (@XboxSupport) December 18, 2020
Prezes CD Projekt Adam Kiciński poinformował w piątek rano, że CD Projekt nie prowadzi obecnie z Microsoftem rozmów o wycofaniu „Cyberpunka 2077” z dystrybucji cyfrowej na konsolach Xbox
CD Projekt zwróci koszt zakupu „Cyberpunka 2077”
W piątek wieczorem na twitterowym profilu „Cyberpunka 2077” zapowiedziano, że CD Projekt każdemu, kto zgłosi się do spółki do 21 grudnia br., zwróci koszty zakupu gry zarówno w wersji cyfrowej, jak i fizycznej
- Naszą intencją jest, żeby każdy właściciel kopii fizycznej albo cyfrowej gry, który dokonał zakupu w sieci detalicznej i posiada ważny dowód zakupu, otrzymał zwrot kosztów. Zrobimy to z własnej kieszeni, jeśli będzie to konieczne - zapewniono.
- Jeżeli nie macie możliwości otrzymania refundacji kosztów ze sklepu, w którym dokonaliście zakupu, skontaktujcie się z nami drogą mailową do 21 grudnia. Ponieważ jest to jednorazowa inicjatywa, poinformujemy o następnych krokach natychmiast po upływie tego terminu - dodano.
Update on Retail Refunds https://t.co/7hAHo19jfa pic.twitter.com/nFMbhvokvl
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 18, 2020
„Cyberpunk 2077” zniknął z PlayStation Store
W nocy z czwartku na piątek firma Sony wycofała „Cyberpunka 2077” ze swojego sklepu internetowego Playstation Store oraz oferuje zwrot pieniędzy wszystkim klientom, którzy ją tam kupili. Uzasadniła, że decyzja była podyktowana troską o "utrzymanie satysfakcji klientów" i ma obowiązywać do odwołania.
- Gdy potwierdzimy zakup „Cyberpunk 2077” w PlayStation Store, zaczniemy przetwarzanie zwrotu pieniędzy. Zwróć uwagę, że czas zwrotu może być różny w zależności od metody płatności i instytucji finansowej - zaznaczyło Sony w komunikacie dla użytkowników.
CD Projekt w komunikacie giełdowym stwierdził, że Sony podjęło tę decyzję po konsultacjach z producentem „dotyczących umożliwienia realizacji zwrotu gry osobom które zakupiły ją w wersji cyfrowej poprzez PlayStation Store i chciałyby dokonać jej zwrotu”.
- Wszystkie dotychczas sprzedane poprzez PlayStation Store cyfrowe egzemplarze gry pozostają dostępne do użytkowania przez dotychczasowych nabywców. Gracze mogą niezmiennie nabywać pudełkową wersję gry w sprzedaży bezpośredniej lub wysyłkowej. Zarówno cyfrowe, jak i fizyczne kopie gry nieprzerwanie objęte będą wsparciem i otrzymywać będą przyszłe aktualizacje od Spółki - zapewnił CD Projekt.
W ostatnich dniach pojawiały się informacje, że Sony umożliwia zwrot pieniędzy tylko tym graczom, którzy kupili „Cyberpunka 2077” w wersji na jej konsole w ciągu ostatnich dwóch tygodni przed premierą gry.
Kurs CD Projekt mocno w dół
W piątek na otwarciu sesji giełdowej akcje CD Projektu taniały o 19 proc., spadek szybko zmniejszył się do ok. 15 proc., natomiast w godzinach południowych ponownie pogłębił się do 20 proc.
Po południu spadek wyhamował, ostatecznie wyniósł 12,2 proc. przy obrotach w wysokości 1,42 mld zł.
W czwartek na koniec sesji za walor spółki płacono 309,20 zł, w piątek rano było to nieco ponad 260 zł, a w południe - poniżej 250 zł.
W poniedziałek 7 grudnia kurs CD Projekt osiągnął historyczny szczyt, w trakcie sesji urósł do 464,20 zł. Od tamtego poziomu zmalał o 41,5 proc.
Analityk: wycofanie „Cyberpunka” z PlayStation Store tragiczna dla CD Projekt
- Informacja o wycofaniu "Cyberpunka" z PlayStation Store była niespodziewana, gdyż po poniedziałkowej konferencji spółki wydawało się, że takiego ryzyka nie ma. Na wielu wymiarach jest to tragiczna dla CD Projektu informacja. Nie dość, że zmniejszy to przychody ze sprzedaży, to upada legenda CD Projektu jako polskiej spółki, która zawsze dowozi projekt i produkty wysokiej jakości - powiedział PAP Biznes analityk BM BNP Paribas Szymon Nowak.
- Ciężko uwierzyć, że to nadszarpnięte zaufanie zostanie w całości nadrobione. Ma to także wpływ na wycenę. Fakt, że spółka do tej pory oferowała gry najwyższej jakości sprawiało, że inwestorzy wyceniali ją z premią wobec prognoz wyników. Zmiana tego podejścia będzie teraz ciążyć - ocenił.
Analitycy biur maklerskich jeszcze przed informacją o decyzji PlayStation Store obniżyli o około 20 proc. prognozy sprzedaży gry "Cyberpunk 2077" w grudniu i rok po premierze, głównie ze względu na problemy z wersją na konsole. Aktualne szacunki przesłało PAP Biznes sześć biur maklerskich. Średnia z tych prognoz wskazywała na sprzedaż 15,1 mln kopii gry w tym roku i 25,4 mln egzemplarzy w rok od premiery.
"Po informacjach o problemach gry na starej generacji, obniżylibyśmy założenia odnośnie starych konsol o ok. 70 proc. (po części zrekompensowane rewelacyjną sprzedażą na PC) lecz ten news pewnie zmniejszy prawdopodobnie oczekiwania sprzedażowe na konsole przez konsensus o kolejne 30-40 proc. Jesteśmy mocno rozczarowani tą informacją, która pokazuje, że gra po prostu nie była gotowa do wydania na grudzień 2020 r., a decyzja o wydaniu była dużym błędem" - powiedział Kacper Koproń, analityk Trigon DM.
„Cyberpunk 2077” słabo działa na PlayStation 4 i Xbox One
Wyprodukowany przez polskie studio CD Projekt RED Cyberpunk 2077 to najbardziej oczekiwana gra wideo tego roku, jednak jej premiera wzbudziła duże kontrowersje ze względu na dużą liczbę "bugów" - błędów i problemów technicznych - zwłaszcza w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Sprawa wyszła na jaw w piątek wieczorem w zeszłym tygodniu, gdy na portalu Metacritic użytkownicy zaczęli dodawać noty i komentarze na temat wersji „Cyberpunka 2077” na obie konsole. Oceny były bardzo niskie, CD Projekt szybko udostępnił pakiet poprawek, tzw. hotfix.
W poniedziałek władze CD Projekt przeprosiły za usterki w wersji „Cyberpunka 2077” na konsole i zapowiedziały poprawki. Poinformowały też o możliwościach zwrotu kupionej gry.
Ponadto „Cyberpunk 2077” stracił w tym tygodniu znak jakości „Musicie zagrać” serwisu Metacritic.
„Cyberpunk 2077” ma już ponad 200 tys. ocen na Steamie, z tego 79 proc. jest pozytywnych. Oceny poprawiły się od premiery, ponieważ początkowo pozytywnych było 70 proc. Gra jest już także czwarty tydzień jest liderem bestsellerów tej platformy.
Oceny od recenzentów wersji komputerowej to obecnie 87/100. Początkowo były na poziomie 91.
Oceny od graczy na konsole poprawiają się, ale nadal są dramatycznie niskie. Wersja gry na Playstation 4 to zaledwie 3,1, a na Xboxa One 4,2.
Premiera „Cyberpunka 2077” 10 grudnia
„Cyberpunk 2077” trafił do sprzedaży na całym świecie 10 grudnia 2020 r. Gra była dostępna w wersjach na komputery PC oraz konsole PlayStation i Xbox w formie fizycznej oraz w wersji cyfrowej na platformach Steam, GOG, Epic Store i Google Stadia.
Po premierze CD Projekt poinformował, że w ramach przedsprzedaży złożono zamówienia na ponad 8 mln egz. „Cyberpunka 2077” (według raportów cyfrowych platform dystrybucyjnych i danych od dystrybutorów fizycznych), natomiast dzień później - że szacunkowe należności licencyjne z przedsprzedaży gry we wszystkich kanałach cyfrowych są wyższe niż całkowite koszty jej produkcji oraz nakłady na jej promocję do końca br.
W trzecim kwartale br. CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 92,87 do 104,52 mln zł i zysku netto z 14,89 do 23,38 mln zł. Na koniec września wpływy firmy z przedsprzedaży, głównie „Cyberpunka 2077”, wynosiły już 270,61 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Microsoft Store odda pieniądze niezadowolonym nabywcom „Cyberpunka 2077” na Xboxa, CD Projekt pomoże w zwrotach