CD Projekt przekłada premiery „Wiedźmina 3” i „Cyberpunka 2077” na nowe konsole
„Cyberpunk 2077” w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S ma ukazać się w pierwszym kwartale 2022 roku, a „Wiedźmin 3: Dziki Gon” - w drugim kwartale - poinformował CD Projekt.
- Zarząd spółki informuje, iż bazując na rekomendacji osób zarządzających produkcją, podjął decyzję o przeznaczeniu dodatkowego czasu na prace nad oboma projektami - podano w komunikacie giełdowym CD Projekt.
Wcześniej firma zapowiadała, że „Cyberpunk 2077” na PlayStation 5 i Xbox Series X|S pojawi się pod koniec br. We wrześniu zaznaczyła, że termin premiery może się jeszcze zmienić.
- Przepraszamy Was za wydłużony czas oczekiwania, ale zależy nam na wysokiej jakości - stwierdził w środę CD Projekt Red, spółka zależna zajmująca się produkcją gier, w komunikacie w social media.
IMPORTANT PRODUCTION UPDATE pic.twitter.com/KOnaIVOt4v
— CD PROJEKT RED (@CDPROJEKTRED) October 20, 2021
„Wiedźmin 3: Dziki Gon” ukazał się w maju 2015 roku i jest jak dotąd największym sukcesem CD Projekt. Kolejną falę popularności zapewniła grze premiera pod koniec 2019 roku serialu „Wiedźmin” na Netfliksie. Drugi sezon tego serialu pojawi się na platformie 17 grudnia br.
Z kolei „Cyberpunk 2077”, wprowadzony do sprzedaży w grudniu ub.r., nie spełnił oczekiwań, głównie wskutek wielu błędów w wersjach na obecne generacje konsol. Z tego powodu krótko po premierze gra została wycofana z PlayStation Store, została tam przywrócona 21 czerwca.
CD Projekt w dół na giełdzie
- Negatywna informacja. Wprawdzie na wrześniowej konferencji padły takie zdania, w których spółka podtrzymywała, że planem jest debiut wersji gier "Cyberpunk 2077" i "Wiedźmin 3" na nowe konsole do końca tego roku, jednocześnie jednak zastrzegła, że może on ulec zmianie - napisali w porannym raporcie analitycy DM BDM.
- Liczyliśmy jednak, że co najmniej jeden z wyżej wspomnianych tytułów (W3) zadebiutuje pełnoprawnie na next-genach w tym roku. Tym samym wyraźnie skorzysta on na zbliżającym się drugim sezonie serialu Wiedźmin od Netflixa i wesprze wyniki spółki w końcówce roku - dodali.
W środę rano akcje CD Projekt na warszawskiej giełdzie taniały o ok. 7 proc.
CD Projekt z dywidendą i akwizycją
W pierwszej połowie br. CD Projekt, mimo premiery gry „Cyberpunka 2077” w grudniu ub.r., zanotował spadek zysku netto ze 146,76 do105,05 mln zł przy wzroście wpływów sprzedażowych o 29,3 proc. Za to wyniki spółki w samym drugim kwartale były dużo lepsze od oczekiwań analityków giełdowych.
Na początku czerwca CD Projekt wypłacił z zeszłorocznego zysku 503,69 mln zł dywidendy, po 5 zł na akcję. Miesiąc później CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.
W ub.r. sześciu członków zarządu CD Projekt zarobiło 20,29 mln zł, a z zeszłorocznego zysku ma jeszcze otrzymać 106,2 mln zł. Firma zwiększyła liczbę pracowników o prawie 100, a na wynagrodzenia wydała łącznie 240,67 mln zł.
Dołącz do dyskusji: CD Projekt przekłada premiery „Wiedźmina 3” i „Cyberpunka 2077” na nowe konsole
Poczytaj o prawdziwych wpadkach przy produkcji gier, np. Daikatanie czy kilku innych, które przepisywano od podstaw kilka razy, pojawiały się po dekadzie albo nigdy. Dziś auto za 300k po 2 dniach wraca do warsztatu, a w mieszkaniu za 600k niedomykają się okna, dlaczego gra za 150 zł ma być idealna? Myślenie bardzo życzeniowe.