SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czesław Lang: Tour de Pologne to realizacja mojej wielkiej pasji

- Tour de Pologne to impreza, która na siebie zarabia. Tegoroczny budżet wyścigu to suma między 3 a 4 mln euro. Mam świadomość, że tour jest świetnym narzędziem promocyjnym - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Czesław Lang, organizator Tour de Pologne.

- Budżet aktualnej, jubileuszowej edycji wyścigu wynosi między 3 a 4 mln euro, ale trzeba zaznaczyć, że suma ta obejmuje też różnego rodzaju bartery, w tym działania realizowane w barterze np. na łamach bardzo wielu mediów. Ta suma jest na podobnym poziomie już od kilku lat. Zdecydowana większość pieniędzy pochodzi od sponsorów, poza tym oprócz sponsorów do organizacji wyścigu dokładają się samorządy, naszym partnerem jest także m.in. Polska Organizacja Turystyczna - informuje nas Czesław Lang.

Szef Tour de Pologne przyznaje, że wyścig ten jest dla jego firmy (Lang Team) wciąż dużą inwestycją. - Na szczęście po zakończeniu każdego touru stwierdzamy, że bilans zysków i wydatków wychodzi na zero - oznacza to, że wyścig na siebie zarabia. Ale oczywiście liczymy na to, że już niedługo nasz wyścig - podobnie, jak np. Tour de France - stanie się imprezą przynoszącą konkretne zyski - mówi Lang.

Czy kolarstwo ma szansę przebić pod względem potencjału reklamowego takie dyscypliny, jak tenis lub piłkę nożną? - Myślę, że jeśli chodzi o potencjał reklamowy, to z pewnością tak! Jednak ta sprawa ma wiele odcieni. W ubiegłym roku Tour de Pologne na startach, metach i na trasach obejrzało średnio około 3 mln ludzi. My od widzów nie bierzemy żadnych pieniędzy za bilety. Kolarstwo w sensie generalnym nie jest typowo komercyjną imprezą porównywalną z piłką nożną czy tenisem. To, co my robimy, nie ma charakteru komercyjnego i tym samym nie stoją za tym wielkie pieniądze. Również kolarze nie zarabiają wielkich sum. Kolarstwo jest raczej sportem wyważonym, za którym nie stoi wielka kasa. Jest to sport w pełnym tego słowa znaczeniu, innym niż tenis lub piłka nożna - stwierdza Czesław Lang.

Jubileuszowa - siedemdziesiąta - edycja wyścigu kolarskiego Tour de Pologne odbędzie się w dniach 27 lipca - 3 sierpnia br. Po raz pierwszy w historii dwa pierwsze etapy zawodów odbędą się we włoskich Dolomitach, kolejne pięć etapów - na terenie województw: śląskiego, małopolskiego oraz podkarpackiego. Relacje z wyścigu będzie można śledzić w TVP1, TVP Sport, Eurosport 2 oraz na stronie internetowej sport.tvp.pl. Relacje będą nadawane także na wszystkich antenach Polskiego Radia (więcej na ten temat).

Z Czesławem Langiem, szefem Lang Team oraz organizatorem wyścigu kolarskiego Tour de Pologne, rozmawiamy o tegorocznej jubileuszowej 70. edycji wyścigu oraz o jego potencjale reklamowym.

Dołącz do dyskusji: Czesław Lang: Tour de Pologne to realizacja mojej wielkiej pasji

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
d
Zeby spółki skarbu państwa nie pchały kasy na to dopingowe badziewie nikt by nieogladał tego dziadostwa a Czesio niekupilby sobie Bentleya ,mieszkal by dalej na wsi i pasł krowy
0 0
odpowiedź
User
Piotr
Jest zasadnicza różnica między TdF i TdP. Na transmisji z TdF oglądamy wspaniałe krajobrazy Francji, piękne zamki, wyspy, plaże - nawet osoby nie zainteresowane kolarstwem (jak ja) z przyjemnością je oglądają. TdF jest wspaniałą promocją Francji.
Natomiast na TdP oglądamy las balonów, banerów, dmuchanych misiów i wielkie płachty reklamowe wielkości boiska porozkładane na polach i trawnikach. Promocji Polski tu nie ma. Nie ma też po co oglądać...
0 0
odpowiedź
User
Kamil
TdP to promocja... Promocja Czesława Langa. Cała reszta jest mniej ważna. Szkoda...
0 0
odpowiedź