SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czołowe tygodniki i dwutygodniki mniej chętnie czytane. „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” na czele

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lutego do lipca 2015 roku sięgało 22,43 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,40 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 15,23 proc. respondentów (spadek o 1,98 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12,18 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,48 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,38 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,11 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,94 proc. czytelników, czyli o 1,04 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,33 proc. do 4,73 proc.

Tygodniki 15-75

luty 2015 : lipiec 2015

luty 2014 : lipiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

22,43%

26,83%

Życie na Gorąco

15,23%

17,21%

Chwila dla Ciebie

12,18%

13,48%

Angora

10,38%

11,49%

Newsweek

6,94%

7,98%

Auto Świat

5,78%

6,65%

Wprost

4,73%

6,33%

To & Owo

4,63%

4,95%

Twoje Imperium

4,39%

5,36%

Na Żywo

4,34%

4,78%

Polityka

3,86%

4,99%

Gość Niedzielny

3,78%

4,60%

Takie jest Życie

3,22%

-

Motor

2,87%

2,92%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,72%

3,44%

Rewia

2,49%

3,24%

Świat & Ludzie

2,12%

2,48%

W Sieci

1,34%

1,44%

Dobry Tydzień

1,06%

-

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,46%

0,54%

Tygodnik Ostrołęcki

0,42%

0,55%

Tygodnik Siedlecki

0,33%

0,70%

W grupie 16-59 lat liderem w fali luty - lipiec 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 3,80 pkt. proc. do 22,74 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (13,66 proc.; w dół o 2,08 proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (11,34 proc.; - 1,19 proc.).

Tygodniki 16-59

luty 2015 : lipiec 2015

luty 2014 : lipiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

22,74%

26,54%

Życie na Gorąco

13,66%

15,74%

Chwila dla Ciebie

11,34%

12,53%

Angora

10,65%

11,44%

Newsweek

7,77%

8,58%

Auto Świat

6,88%

7,67%

Wprost

4,94%

6,42%

To & Owo

4,62%

5,03%

Na Żywo

4,08%

4,43%

Twoje Imperium

3,88%

4,75%

Polityka

3,75%

4,54%

Motor

3,34%

3,12%

Gość Niedzielny

2,92%

3,82%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,71%

3,21%

Takie jest Życie

2,35%

-

Rewia

2,13%

2,68%

Świat & Ludzie

1,70%

2,07%

W Sieci

1,27%

1,34%

Dobry Tydzień

0,77%

-

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,50%

0,54%

Tygodnik Ostrołęcki

0,47%

0,59%

Tygodnik Siedlecki

0,30%

0,67%

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,10 proc. respondentów, czyli o 2,95 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,03 proc. do 10,86 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był czwarty. Jego czytelnictwo jednak zmalało o 2,12 pkt. proc. i wyniosło 8,50 proc.

Dwutygodniki 15-75

luty 2015 : lipiec 2015

luty 2014 : lipiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

11,10%

14,05%

Pani Domu

10,86%

13,03%

Naj

8,50%

10,62%

Viva

8,36%

10,15%

Tina

8,35%

11,44%

Gala

7,60%

9,35%

Z Życia Wzięte

6,87%

7,40%

Party Życie Gwiazd

6,81%

7,20%

Tele Świat

4,25%

5,06%

Show

4,13%

4,72%

Takie jest Życie

3,70%

4,28%

Świat Seriali

3,17%

3,44%

Sukcesy i Porażki

2,73%

3,08%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,08%

1,87%

Super TV

1,90%

1,85%

Bravo

1,82%

2,59%

Relaks

1,61%

1,72%

Bravo Sport

1,45%

2,34%

Tele Max

1,26%

1,16%

Grazia

1,08%

1,31%

TV14

1,00%

1,33%

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Pani Domu”, która awansowała z miejsca drugiego. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 1,84 pkt. proc. do 10,41 proc.

Dwutygodniki 16-59

luty 2015 : lipiec 2015

luty 2014 : lipiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Pani Domu

10,41%

12,25%

Przyjaciółka

10,29%

12,94%

Viva

9,38%

10,97%

Naj

8,41%

10,58%

Tina

8,20%

10,90%

Gala

8,19%

9,98%

Party Życie Gwiazd

7,67%

7,95%

Z Życia Wzięte

6,09%

6,97%

Show

4,79%

5,37%

Tele Świat

4,24%

5,13%

Takie jest Życie

3,61%

4,07%

Świat Seriali

3,14%

3,54%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,47%

2,15%

Sukcesy i Porażki

2,25%

2,97%

Super TV

1,84%

1,84%

Bravo

1,73%

2,46%

Bravo Sport

1,65%

2,45%

Relaks

1,46%

1,46%

Grazia

1,25%

1,50%

Tele Max

1,11%

1,01%

TV14

0,99%

1,18%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków oraz od lutego 2015 do lipca 2015 roku na losowej próbie 10 019 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 16 615 i 7 835 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od lutego do maja 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, a w okresie od czerwca do lipca 2015 roku - dwutygodniki „Grazia” i „Takie jest Życie”.

Dołącz do dyskusji: Czołowe tygodniki i dwutygodniki mniej chętnie czytane. „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” na czele

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl