Czy znasz już moc geomarketingu? Oto sposób na stworzenie kampanii, która przyciągnie klientów
Chcesz docierać szeroko, ale z przekazem personalizowanym tu i teraz? Odpowiedzią na Twoje potrzeby może być geomarketing, który pozwala na precyzyjne docieranie do użytkownika z unikalnym przekazem przez wykorzystanie jego lokalizacji. Dokładnie tak!
Geomarketing skupia się na prowadzeniu cyfrowych działań marketingowych z uwzględnieniem dokładnej lokalizacji użytkownika, co pozwala na zaoferowanie potencjalnym konsumentom odpowiednich i dostępnych informacji o naszej działalności, z uwzględnieniem ich potrzeb. Dzięki zastosowaniu geolokalizacji w marketingu cyfrowym możemy zaoferować lepsze doświadczenie użytkownika, które przełoży się na lepszy wizerunek marki i wzrost zaufania klientów do naszych usług lub produktów w przyszłości.
Geomarketing w praktyce - case study
Podczas konferencji How to e-Retail organizowanej przez IAB Polska, Hybrid we współpracy z agencją Yetiz Interactive zaprezentowali case geolokalizowanej kampanii. Działania zostały zrealizowane dla klienta agencji - jednego z największych Towarzystw Ubezpieczeniowych w Polsce.
Celem kampanii było pokazanie lokalnej społeczności profili Agentów oraz ułatwienie kontaktu z nimi na podstawie określonej lokalizacji. Aby zrealizować to zadanie użyliśmy nowych technologii, które pozwoliły na wskazanie konkretnego Agenta w pobliżu szukającego, wraz z jego dokładnymi danymi kontaktowymi.
Wyzwanie, z którym musieliśmy sobie poradzić, to przygotowanie kreacji w czasie rzeczywistym, które wykorzystają dane niemal 100 Agentów i połączą je z emisją w odpowiednim czasie.
Jak to zrobiliśmy?
Założenia kampanii:
● Czas trwania: 24 listopada - 11 grudnia 2022
● Wybrany kanał: mobile in-app
● Wykorzystane technologie: Geo Personalised Placement
Mechanizm:
Algorytmy dopasowywały kreację rich media pod wskazaną lokalizację. Personalizacja dotyczyła poszczególnych elementów kreacji: danych Agentów, dedykowanych przeklików na personalizowaną wizytówkę Agenta i wskazań użytkownikom w czasie rzeczywistym odległości do Agenta.
Wyniki kampanii:
Cel kampanii, czyli przedstawienie dostępności punktów stacjonarnych Agentów oraz ułatwienie potencjalnym klientom kontaktu z Agentami w ich lokalizacji, został osiągnięty. Skuteczność kampanii potwierdzają wyniki - zasięg kampanii na poziomie 733 618 i 19 899 przeklików pokazują duże zainteresowanie. Współczynnik konwersji wyniósł 5,94 proc.
- We współpracy z klientem zależało nam na tym, aby w atrakcyjny a przede wszystkim skuteczny sposób pokazać dostępność Agentów ubezpieczeniowych klienta w całej Polsce. Każdy z Agentów biorących udział w kampanii był równo traktowany, kreacje w czasie rzeczywistym pokazywały wizerunek Agenta wraz z danymi osobowymi oraz adresem placówki. To, co było dla nas ważne to minimalne zaangażowanie klienta w proces przygotowania i personalizowania. Ustaliliśmy z klientem co należy dostarczyć przed realizacją kampanii, w ciągu kilku dni skonfigurowaliśmy kampanię i wykonaliśmy zniebędne testy, a potem już tylko obserwowaliśmy na bieżąco wyniki z kampanii. W tym roku planujemy kontynuować kampanię i testować nowe rozwiązania - komentuje Ida Ptak, Account Manager/ Team Leader w agencji Yetiz Interactive.
Kampanie reklamowe na urządzeniach mobilnych osiągają zazwyczaj wyższy współczynnik konwersji ze względu na zwiększoną mobilność użytkowników oraz większą skłonność do podejmowania natychmiastowych działań, takich jak kliknięcie w reklamę. Ważna jest możliwość połączenia się z użytkownikiem w odpowiednim momencie. Pozwala to zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych i powoduje, że reklama staje się bardziej atrakcyjna dla odbiorców i zwiększa szansę na konwersje.
Dane wykorzystywane w geomarketingu służą do lepszego zrozumienia zachowań i preferencji klientów oraz do dostosowania działań marketingowych do potrzeb określonej grupy odbiorców w konkretnych lokalizacjach. W kontekście przedstawionej kampanii, wykorzystanie geomarketingu pozwoliło na precyzyjne dostosowanie i dopasowanie różnych zmiennych, co pozytywnie wpłynęło na skuteczność kampanii. Dzięki temu udało się osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji i osiągnąć cele biznesowe.
Więcej rozwiązań na stronie www.hybrid.ai.